Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

mimmamum - kanonfina bilder i Aftonbladet och vad roligt att de fick med dina pållar! Synd bara att de inte länkade till din blogg..

• MiaMariah

Peak - mimmamums kompis där mimmamum själv var med på en bild där de satt och fikade. Plus att Änglapållarna fick vara med på en bild. Jag håller på att scanna in det om nån som inte har köpt tidningen eller kan köpa tidningen vill se.

• MiaMariah

Ni som vill se reportaget kan väl inboxa mig era mailadresser. Om jag ska lägga in sidorna här så måste jag göra dem mindre och då blir det svårare att läsa plus sämre kvalitet på bilderna.

• MiaMariah
    Kajsa M skrev 2008-01-20 18:04:55 följande:
    MiamariahJag vill också se!Köpte aftonbladet och FEL bilaga tydligen. Trodde narturligtvis att det var bilagan som hette HEMMA. Men där fanns inget reportage!
    Nä, denna bilaga heter Söndag. Men ta det lugnt, Flört, jag har mailat dig nu!
  • MiaMariah
    Lynn84 skrev 2008-01-20 18:11:43 följande:
    Hej alla!Igår kom vi in i huset!Tack vare att de förra ägarna är gamla vänner till familjen och de är grymt tillmötesgående så fick vi vara där och pyssla bäst vi ville fast vi inte har riktigt tillträde till huset fören den 31!Ställde in i skåpen, möblerade vardagsrummet, hängde upp gardiner och ställde lampor i fönstren. :0) Åh! Även om inte färgerna och tapeterna är som jag vill ha dem så  genomsyrar huset en otrolig hemtrevnad. Det kändes riktigt lyxigt att -snart- vara ägare till det huset. Storlek som ett slott! *fniss*Efter en lång avslutad kväll med en grym smärta av foglossning till följd, vaknade jag vid midnatt av att min syster pratar med sin sambo i telefon. Hörde ord som " sticker i ögonen, rökfyllt, vedpinne...." Då for jag upp och hela vardagsrummet här hemma hos pappa var rökigt. En vedpinne hade börjat glöda brevid gjutjärnspisen och rökutvecklingen gick snabbt. Tur att lillasyster kom hem när hon gjorde, annars hade nog inte pappa suttit här idag. Han sov i soffan och gick inte väcka (*host* efter några flytt öl för mkt) Konstigt nog gick inte brandvarnaren igång.......(?)Allt gick bra och idag luktar det som en mindre skogsbrand i huset, trotts lång urvädring i natt.
    Men ojoj vilken tur i oturen, vad otäckt! Skönt att allt gick bra..
    Roligt att ni fått tillgång till huset dessutom, härligt!
  • MiaMariah
    mimmamum skrev 2008-01-20 18:13:42 följande:
    Det blev verkligen fina bilder och reportern skrev väldigt bra! De länkade varken till min eller Madeleines blogg, lite synd.Underbar gungstol juliah! Vad roligt att ni träffades på du och puffen! Kajsa, jag har missat lapptäcket!  Kan du sätta in en ny bild?lilla, jag röstar också på ..... vit!Nublu, vad är det för skåp?
    Vilken är Madeleines blogg, har nog missat hennes..?
  • MiaMariah
    mimmamum skrev 2008-01-20 18:17:58 följande:
    www.smultronpastra.blogspot.comLynn, fy så otäckt! Man litar ju verkligen på brandvarnaren!
    Tack! Då har jag inte missat den, känner igen namnet Skrattande

Här öser maken galla över vår äggklocka som tydligen inte längre funkar, tredje gången den inte ringer och nu åker den UT! Skrikandes Ugnstekt falukorv som blev riktig välstekt! Dags att äta här!
Svar på tråden Vita hem del 6