Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda
    Feffie skrev 2008-01-01 19:20:28 följande:
    Hur tänker ni när ni renoverar? När vi flyttade in i huset fanns här ett björk kök,  vilket fortfarande finns kvar. Då tyckte vi detta var jättefint, vilket det fortfarande är,MEN jag vill ju ha VITT. M också. men samtidigt så är detta kök på något sätt för fint för att slita ut. Och alla som är här säger ssamma sak "klart ni ska behålla detta" osv.Hur tänker ni i liknande sitsar?Samma gäller med vår kombinerade badrum/ tvättstuga, den gamla ägaren rev väggen mellan dessa rum till ett stort gemensamt utrymme. Visst första intrycket är wow vad stort och luftigt. MEN jag har ingenstans att ha det man kanske i bland vill "gömma" i en tvättstuga, tex ett par gummistövlar, pappersåtervinning etc. Rummet är helkaklat men inte i vitt eller grått som jag vill ha utan i mest beige och lite aprikost. Även detta utrymme känns för bra för att riva.Vad ska jag göra?? Hur resonerar ni om rum som inte är "fula" ? river ni ut skiter så ni blir hundra % nöjd eller nöjer ni er med det ni har??M är snickare men har tyvärr inte fri tillgång på material:)
    Kan ni inte spraymåla köksluckorna då? Eller sälja dem. Skulle inte slänga bort ett fint kök men det är klart man ska sträva efter att få det som man vill ha det. Man ska inte bo med ett kök som man inte gillar även om man inte tycker det är fult om man har råd och tid att fixa det. Vad gäller badrummet så kanske du kan lägga upp ett draperi någonstans som delar av lite? Svårt att säga.
  • LinaoMatilda

Malins: Tack

Jag har varit utfryst från familjeliv en bra stund nu, muttrar. Så tråkigt att det inte går och komma in här för att så många är inloggade samtidigt. Kan det ha med den nya betaversionen att göra?

• LinaoMatilda

Har ni tips på vad jag ska bjuda på när jag fyller år nu på lördagen. Det blir släktkalas på dagen och sen ut på restaurang med kompisarna på kvällen. Ska bjuda på något salt och sen kaffe och sött. Tänkte på någon soppa med nybakt bröd kanske....

• LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2008-01-01 20:42:56 följande:
    Jajamän, den ska frysas i minst 5 timmar så jag gjorde den dagen innan. Och faktum är att när vår inte tog slut så hade vi den i frysen några dagar efter och den blev godare och godare!
    Va bra! Då ska jag prova den Vad är föresten det där fluffet på burk som är ri receptet?
  • LinaoMatilda
    Mori skrev 2008-01-01 20:58:42 följande:
    Hej tjejer!Tillbaka hemma efter tre underbara dygn hos mina föräldrar. Vi har myst, ätit och virkat (!) hela dagarna. Sovmorgon har vi haft ocksåNu har jag äntligen lärt mig virka mormorsrutor!!!! *jublar*Jag fick ett bord av mina päron som jag såklart vill vitmåla Men jag undar om det går. Det är ett runt bord på ett tjockt ben. Benet är lite "svarvat" eller vad man ska säga, och bordsskivna går att dela och stoppa i en extra skvia i. Bordet går att höja och sänka. Skivan och foten är i faner som släppt lite i kanterna och är lite bubbligt. Har ingen aning om hur jag ska lösa det. Ska jag bara låtsas som det regnar och slabba på färg ändå?
    Hej! Kul att se dig här igen

Svårt att säga med bordet när man inte har sett det. Tror jag förstår vad du menar iaf. Men har inget bra svar.
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2008-01-01 21:17:08 följande:
    Det är marshmallowfluff. Typ samma konsistens som smälta marshmallows. Står bredvid jordnötssmör/blockchoklad/nutella på bakavdelningen.
    Ok, hoppas det finns här i Finland också. Har aldrig hört talas om sånt förr.
Svar på tråden Vita hem del 6