Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 6

Hej på er! Här visas underbara och inspirerande bilder som vanligt! Jag är hemma igen från Spanien! Har fått ny energi både maken och jag (trots sjuka barn på resan) och har massor av projekt på g. Nu ska vi måla matrummet vitt och sätta upp vit råspont. Stort matbord ska byggas ev om allt går i lås. Har börjat julpynta idag med granris, har bilder i bloggen...

Jenniesmamma skrev 2007-12-04 22:47:04 följande:
    hej!Har ni några bra tips på online butiker som man kan köpa ifrån? är inte ute efter nått speceillt,utan allt igentligen. Håller på och fixar här hemma som en tok nu,och är så dålig på internet sidor som man kan shoppa på,har tyvärr inte all tid i världen att springa runt i massa butiker,inte välrldens lättaste med två små barn.Sen undrar jag,ni som har små barn,under fem,om ni har vita sover,hur håller ni dom rena?Mvh Jeanette
    Jag har rätt många länkar till nätshoppingsidor i min blogg, iallafall om man gillar lantlig stil. Skrolla ner och spana i högerspalent: www.etthusivitt.blogpsot.com
  • FruPuffen

Jennies mamma: Ang. vita soffor, så tycker jag det är det bästa alternativet faktiskt om man har småbarn ! Förutsatt att överdraget går att tvätta i maskin, förstås. Blir det fläckar är det bara att köra med klorin, det går ju inte med någon annan färg. Ibland brukar jag ha en vit pläd över soffan för att skydda den om jag vill spara lite på tvättandet. 

• FruPuffen

God kväll! Här fejas och donas för fullt, så jag tittar in en snabbis. Har skummat lite. Men Internetuppkopplingen är SÅÅÅÅ seg! Idag har vi iallafall fått massor gjort. Maken har påbörjat spackling av matrum och imorgon kväll ska vi måla. Sen blir det en fondvägg med råspont. Allt i vitt.

Var ner en sväng på stan själv idag och shoppade julpapper på Coop (De har jättefina i naturfärger). Sen blev det endel rödvitrutiga band som ska upp på de nu helvita hissgardingerna. När jag kom hem  hade mitt paket från Me and my home kommit ! En Maileggris, eukalyptusgirlang, hjärtan i fatigmanssilver, julgranshängen från Maileg. Sen planterade jag hyacinter och gjorde i ordning adventljusstaken (Vi var ju bortresta på första advent). Hade tänkt bildbomba er idag men nu hinner jag inte, kanske i morgon istället !

Lasseliten: Inredningsbutik, låter spännande ! Hoppas du slår till! Har funderingar själv kring det, kan inte riktigt släppa det. Men samtidigt är jag jätterädd att jobba för mycket och inte hinna med familjen. Är ju lärare nu och arbetstiderna där är ju suveräna ur familjesynpunkt, men tyvärr trivs jag inte riktigt. Svårt dilemma...

• FruPuffen

Glömde skriva att jag hittade jättefina julgranskulor på Coop i rea-korgen, 10 kr st för 4! Kan visa dem i bildbombningen i morgon... Köpte också en fin julstjärna i vit papp på Claes Olsson!

• FruPuffen

Det blev visst inläggsbombning av mig här... Känner mig lite ensam här, hoho? Ni ligger väl och sover ni andra kan jag tro. Nu säger jag också godnatt!

Svar på tråden Vita hem del 6