Inlägg från: Bandykillar |Visa alla inlägg
  • Bandykillar

Vita hem del 6

MiaMariah skrev 2007-12-11 12:55:07 följande:
    Finns det nåt intresse för ett julklappsbyte för 100 kr (eller 50)? Skriv in er på listan i så fall, senast fredag. Jag lottar vem som byter med vem på lördag och så har ni fram till onsdag 19/12 på er att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som helst är vitt Lista på deltagare:MiaMariah
    Jag är gärna med
  • Bandykillar

Nu får ni väl ge er tjejer . Njut lite av tiden också och längta inte för tidigt efter våren.
    Vintern har ju inte ens börjat (inte i småland i alla fall).
    Ni har ju alla det så fint och mysigt i era julhem, drick lite glögg och kom i stämning nu..

• Bandykillar
    Daggdroppen skrev 2007-12-11 15:15:23 följande:
    Sluta upp nu hörni!!!!!Låt oss få ha JUL nu Fluffis försöker få bukt på tråden....
    Vilka söta tomtenissar du kunde få in. Hur gör man det
  • Bandykillar
    Lisa1981 skrev 2007-12-12 08:29:45 följande:
    Lycka till Juliah det kommer gå hur bar som helst.Idag är vi förkylda  här hemma. Måste nog dock masa mig till jobbet ikväll ändå, går bredvid på mitt nya jobb som jag ska börja jobba på i Januari. Känner inte att jag kan vara borta. Jag är alltid så löjlig. Är man sjuk så är man, eller???  I bakhuvet kan man ha att jag jobbar som sjuksköterska och kanske inte bör sitta patinterna med mer bacilusker I går gjorde jag en kudde som jag är ganska nöjd med. Är någon intresserad så kan jag lägga ut en bild..Ska mysa med sonen i soffan nu.
    Vi vill se bilder så klart, ha en mysig dag med sonen. Jag har precis kommit upp från sängen där jag och minsta sonen har tittat på piff pch puff. Nu ska vi ut på stan en stundse om vi hittar några klappar kanske.

Jag önskar också julia lycka till och skickar en stärkekram till alla andra som känner sig trötta och slitna. Idag har vi lite mer julstämning det har kommit lite lite snö. Så underbart
  • Bandykillar

Tittar in en snabbis, ska kika på reprisen från morgens lucia på Tv. i kväll ska vi ha våra underbara vänner på lite glöggkväll ska bli så mysigt.

Min son har opererat in rör i sina öron men han hade inte så många inflamationer så det är nog olika. Han hade vätska bakom trumhinnan som inte försvan plus att han inte hörde så bra. Nu i höstas var det tredje gången som vi gjorde det och det funkar bra.

• Bandykillar

God Jul till er alla!!!
                                          Krya på er alla ni som är sjuka.
                                                    Kram Jennie

• Bandykillar

Hej på er alla, var ett tag sedan som jag skrev i tråden, har inte riktigt haft ork och tid.
    Nu ska min killkompis skaffa ny lägenhet och med nya möbler. Han vill ha hjälp, det är bara så dumt att han har flyttat 65 mil norrut.
    Hur inreder man snyggast till en singelkille, vill kanske inte bara ha vitt . Kram

• Bandykillar
    LinaoMatilda skrev 2008-01-07 19:11:52 följande:
    Vad tycker ni om moccamaster kaffebryggaren? De gör såå gott kaffe. Funderar på att köpa en.
    Jag har också en sådan, är jättenöjd. Den är snabb och så brygger den väldigt gott kaffe. Den stör mig inte att den står framme.
  • Bandykillar

Go kväll på er.
    Nu har äntligen granen och de sista stjärnorna plockats bort. Jag tror aldrig jag varit så sen. Håller på att städa samtidigt som jag förbereder resan till kläppen på söndag. Ska bli så kul att åka skidor igen och få se snö. längtar.....

Nu till en inredningsfråga. Vi har ju blåa soffor och jag gillar blått men vill ha lite mer vårigt, vilken färg ska man kompletera med. Gillar ju ljusrosa men det känns inte helt ok. Vad tycker ni?

Juliah vad roligt med en ny bakmaskin och det är ju alltis så mysigt att köpa nya blommor.

• Bandykillar
    juliah skrev 2008-01-11 18:37:47 följande:
    bea, jag glömde ju att säga, rummet ser fantastiskt ut! Så fint!Bandykilla,r har di spanat in Lexingtons nya spring collection *slurp*. Om inte så gör det, du kan ha blått i massor, vårigt och fräscht!mimma, åå så spännande! Hoppas du tagit förebilder, de gjorde inte vi. Lite surt i efterhand.
    Tack jag måste göra det då, jag älskar blått och framför allt till sommAREN. Den marina stilen är jag helt såld på. Skulle vilja ha en stuga vid en sjö för att bara kunna inreda det med fyrar, båtar mm. Ska genast kolla lite lexington.

Plockade fram några turkosa saker, hade lite med det för ca 2 år sedan. Vet ej om det är helt ute men jag gillar det i alla fall och det är ju huvudsaken.
  • Bandykillar

God morgon på er!!!
    Hoppas att ni alla mår bra. Jag har varit på sem en vecka i fjällen. Helt underbart. Kom hem för 1 vecka sedan. Jag hinner inte med att vara här inne alls mkt längre. Kikar mest in på era underbara bloggar bara.

Har varit på lite shoppinghumör men hittar ju inget som jag vill ha, köpte lite nya blommor bara, vilketv alltid är trevligt och mysigt. Idag blir det en lugn dag med lite hemma göra och så kanske en fika med några vänner.

En fråga bara varför öppnar allt jag klickar på upp sig i ett nytt fönster det är så jobbigt man kan aldrig backa utan måste stänga ner, blir ju skitjobbigt när man ska stänga av datorn.

Kram Jennie

• Bandykillar
    Malwa skrev 2008-01-27 20:09:30 följande:
    Tänkte att jag skulle beställa yankee candle ikväll, är det ngn mer doft än clean cotton som är värd att prova?
    Jag älskar denna doft; Juicy grapefriut
  • Bandykillar

God morgon på er alla!!
    Idag är man hemma med sjuka barn igen. De store har problem med sitt ena öra. Han har plaströr men nu har det blivit inflamerat och vi ska ta droppar 2 ggr om dagen i 6 veckor. Han har ont och så rinner det vätska från det. Nr två har hosta och är hes lite trött.

Såg att ni pratar huspriser. Vi gav år 2001 715 000 kr för vårt hus som är 110 i bostadsyta +hel källare under. Vi har lån på 950 000 kr inkl bil. Har renoverat kök badrum, målat om huset byggt till en stor altan lagt plattor mm

Vi betalar ca 5500 kr inklusive amortering. Vi har bergsvärme men skulle vilja komletera med ngn kamin också.

Vad ska ni andra hitta på idag.

Jag ska ta hand om tvätt och baka lite muffins.

Kram jennie

Svar på tråden Vita hem del 6