Vita hem del 6
Sylt skrev 2007-12-12 15:20:24 följande:
Lynn --> Min son är snart 3,5år. Han är ganska duktig på att prata, men givetvis köper jag inte rakt av vad han säger. Men visst kan vi prata. Jag är inte heller ngn stor idol av Spindelmannen o grabbarna heller, men känner att man får ge efter lite. Hans högsta önskan nu till jul är en spindelmannenbil med fjärrkontroll . På ett sätt hade jag hellre velat att han skulle leka med fina träbilar o kottar, men jag är rädd för att man lätt kommer utanför då.... Sen förstår jag att en treåring tilltalas mer av plastsaker som ser ut som riktiga bilar än en i trä som ser ut som bebissaker Tack för stödet!
Du har så rätt ang leksakerna. Det är precis så det är men jag försöker hålla mig in i det längsta. Colin har nog inte en enda träbil - vad jag kan komma på nu. Fast jag hade önskat att det var det enda....(mammas intresse)
Faktum är att när de börja komma upp i ålder och själva hittar intressen och finner något som de önskar sig, som nu till jul, så är det så svårt att säga nej. Jag blir glad när han är glada. :0)
Igår på morgonen satt Colin vid tv en stund för att piggna till. Jag själv stod och fixade fram frukost och plötsligt hojtar ungen inne ifrån v-rummet.
"Mamma, mamma...kom och titta!"
"Vad är det?" Undrar jag....Hrm?
"Det är en bilbana!!!!!"
"Jaha...du menar den med spindelmannen på?!" säger jag och känner mig lite så där....hrrrmmm! *spindelmannen* Men kunde endå inte sluta le för mig själv.
Han tycket ju den var sååå fin!
Blir endå ingen bilbana i julklapp....men ett stoooort bilgarage! och massa bilar!