• Lynn84

Vita hem del 6

Peak skrev 2007-12-14 12:24:34 följande:
    Det ser ut som det när man läser den här:www.familjeliv.se/Forum-5-163/m27904398.htmlFunkar det som vanligt nu alltså? Jag kunde inte skriva någonstans förrän jag bytte till "man"!
    Så du fick byta till man??? hihihihihihihiiii!  

• Lynn84
    LCroft skrev 2007-12-14 11:31:46 följande:
    Hjälp, jag hade blivit tokig! Rädd för alla slemmiga varelser som jag är! Fyyy vad hemskt! Får man faktiskt ha giftiga ormar i en lägenhet?
    knyttis skrev 2007-12-14 12:24:07 följande:
    Lynn - Tjohoo jag är här! Det lät hemskt med ormarna! Får man det då? Fick du ngt svar?
    Så här ligger det till. Man får ha ormar hemma om man har dem i ett godkänt rum...alltså med godkända terrarier osv...skyltar som visar vad som finns där bl a. Jag är inte så insatt men att dömma av artiklarna så är det väl det som är det viktiga. Nu vet jag inte EXAKT vad själva ansökan som de har gjort går ut på. Om det är för alla giftormarna i sig eller om det är någon speciell sort av dem. Det är tydligen så att han har ännu fler ormar fast de är inkavrterade hos några av hans vänner.

Nästa vecka ska kommunen och...miljö- och hälsoskyddsnämnden (tror jag) lämna sitt bud. Det verkar som att engligt lag ska han få ha dem med tanke på att han har besitter den kunskap som behövs och han har ett enskillt rum för dessa djur med tätade lister runt dörren och ingen ventilation.

Det känns endå obehagligt.
    Det är inte säkert det blir någon artikel nu...de ska invänta resultatet fårn kommunen..sen kanske det blir nått i tidningen...
  • Lynn84
    lillafruluva skrev 2007-12-14 12:27:02 följande:
    Sådär, en bokhylla är ihopskruvad, nu måste jag leta korgar att ställa i den bara Jag har hunnit fika med väninnan och hennes dotter också, funderar på att baka efter loppisen sen så jag inte börjar stressa!Usch för ormar!!! Varför ringde du lokaltidningen, för att få info? Förstod inte riktigt..
    Jo....grannen till de som äger ormarna (de bor i hyreshus) är en "känning" i familjen.
    tyckte lite synd om henne, hon vågar inte ens sova hemma. Så jag ringe och sa vad jag tyckte eftersom jag själv ska bo endast 30 m ifrån dem. Sen så tyckte jag att hon "laila" behövde någon som visade sitt stöd och inte bara grinigheter från minioriteten som är ormägare och skylle på okunskap, att hon borde söka hjälp för sina fobier, flytta där ifrån, osv osv...men vad gör man när man försöker hålla sig ifrån djur man inte tycker om och de helt plötsligt flyttar hem till en? (praktiskt taget)

Hänger du med?
  • Lynn84

Snart är det bara tio min kvar och då ska jag gå hem....
    Jisses...mina ögon är så trötta (o huvvet me) att jag spyyyr snart!

usch! jag som skulle baka....får se hur det går!

• Lynn84

Hej tjejer!

Det har varit en hektisk helg med födelsedagskalas...misslyckade bak á la Lantlivs Saffransbullar....(hur fan man nu kan misslyckas med dem??)
    Stressigt ihopsvingade julblommor att ge bort...etc etc.,...

Och nu återstår ett stökigt hem (IGEN!) Massa tvätt (IGEN!) Och en tom plånbok (IGEN!)

Någon som känner igen sig????

Hoppas alla har haft en skön helg!

Bara en vecka kvar innan julledigheten. Ska bli skönt att mysa med familjen...
    Ska försöka hinna kika in i veckan!

Ha det gott alla!
    Kram!

~Mamma till Colin, snart 3! och bebis i magen~ :0)
  • Lynn84

God morgon!

Ännu en dag på jobbet utan att ha nått att göra....*suck*

Colin vaknade i natt och klagade på magont...som han har gjort i över en månad nu.
    (?)
    Då...var jag faktiskt pigg, men när jag väl skulle upp och hade fått sova några timmar till så tog det verkligen emot att stiga upp från av varm och skön säng med en liten gosse brevid sig. Sitter nu och kämpar med att hålla mina suddiga ögon vakna....*Zzzzzzz*

Grattis JohannaJ Till Pojken!

• Lynn84
    gemelli

Jag är oinbjuden hos dig. Kan jag få stiga på???

• Lynn84
    LinaoMatilda skrev 2007-12-17 08:21:40 följande:
    Lynn: Stackare, visst är det tråkigt att inte ha något att göra. Du får göra en blogg eller något
    hahaha...det har jag redan en. Fixade en i sommras men har inte hunnit med den så den ligger på is. Tar upp den när vi kommit in i nya huset, börjat fixa och min sambo har lärt mig lite hur jag ska "leka" med programmen för att pimpa sidan!

Så...så länge får jag kika in här....
  • Lynn84

Good morning!!

Hoppas alla har det bra!

Siter själv och gnuggar ögonen...hade vart mycket skönt att få ligga kvar i sängen idag!
    Så tyckte även sonen... :0))

Kikar in lite då och då under dagen....!

Svar på tråden Vita hem del 6