• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Det ljuva livet

Någon som vill köpa tre rara gossar? Billigt!

*något trött på att vara hemma*

Hinner inte läsa ikapp, bakar kärleksmums och är bara vid datorna för att kolla recepet.

Karamellfabriken: Vi hade panel i vårt kök i lägenheten. Det var också rätt långsmalt, jag tänkte aldrig på om det var för många olika material på liten ytan.
    Så här såg det ut:

• LinaoMatilda
    Karamellfabriken skrev 2007-11-08 14:51:40 följande:
    Väggen vid diskbänken är helkaklad.Tapet överallt annars. Eventuellt tapet + panel (120cm) istället.Alltså panel + tapet eller bara tapet?
    Ahaa, då försår jag *lite trög*

Då röstar jag för panel. Det är fint och praktiskt och passar i kök.
  • Sunna
    Lynn84 skrev 2007-11-08 12:23:21 följande:
    ÅÅÅÅÅHHHH Vad ni skriver mkt!!!!!*helt slut*God middag förresten! Tack alla ni som orkade läsa mitt långa inlägg om våra vänner! SunnaEr trapp ser nästan likadan ut som våran gör i huset vi köpt. Dock är den inte vit ännu men den kommer blir när jag fått sätta tänderna i den! Kul!!! Nu fick jag verkligen se hur fint det kan bli hemma hos oss! *häftigt!*Och vilken URSÖT liten Ebbe!!!! MMJag unrar också vad det är som har hänt!varför du har blivit anmäld och framför allt vad bråket handlade om!?Jag missar alltid alla intriger här på VH! *snörvel* *fniss*Jag skulle gärna vilja komma in på din sida här på FL om det går bra?!Länge sen jag vart inne och kollade hos dig nu. Om det går bra?!EmmasaFår jag komma in på din sida?
    Tack så mycket
    Sam & Ebbe. ♥ .Mammas hjärtan.
  • Karamellfabriken

nublu,

Tack för titten. Panel är verkligen fint. Har ni använt "riktig" panel eller panelskivan?

VSM,

Ser jättemysigt ut! Riktigt hemtrevligt.
    Hade ni panel även under fönstret, gissar att det är ett element där?

All you need is love
  • Enji
    juliah skrev 2007-11-08 14:03:15 följande:
    Vit inuti med blomma i botten.Enji, har missat dig, du är såå välkommen in nu!Hihi, ja jag kände mig som en skurk ett tag men nu får han sitt skåp till ett pris jag är nöjd med med tanke på att det är arvegods osv.
    Tack snälla..
  • Det ljuva livet
    Karamellfabriken skrev 2007-11-08 15:10:27 följande:
    nublu,Tack för titten. Panel är verkligen fint. Har ni använt "riktig" panel eller panelskivan?VSM,Ser jättemysigt ut! Riktigt hemtrevligt. Hade ni panel även under fönstret, gissar att det är ett element där?
    Panelen slutade vid fönsterbrädet.

Klart att vi inte har tillräckligt med kakao hemma, det får bli ljuuuuus galsyr idag.
  • nublu

Karamell: Vi använde riktig panel (maken är fd timmerman så något annat gick bara inte enligt honom).

• Adamama
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-08 15:05:07 följande:
    Någon som vill köpa tre rara gossar? Billigt!*något trött på att vara hemma*Hinner inte läsa ikapp, bakar kärleksmums och är bara vid datorna för att kolla recepet.Karamellfabriken: Vi hade panel i vårt kök i lägenheten. Det var också rätt långsmalt, jag tänkte aldrig på om det var för många olika material på liten ytan.Så här såg det ut:

He he. Förstår att det kan bli lite långsamt... Men kakor muntrar upp! Har du ingen mörk blockchoklad hemma att blanda i glasyren?

♥ mamma till Adam okt -04 och Levi sept -07 ♥
  • Lynn84

Heej!

Tack tjejer!
    Nu var det inte lika många sidor att ta igen sen jag var inne sist!

Försöker sakta men säkert städa iordning vårat hem som är i kaos.
    Packlådor står i vardagsrummet redo för att fyllas men jag vet inte vart jag ska börja?

Någon vänlig själ som vill komm ahit och hjälpa mig med mitt tvättberg?
    Rentvätt! vill tilläggas! Den måste bara komma till sin rätta i garderoben.
    *pust* sen är det diskberget. Ska bli sååå skönt med diskmaskin i huset.
    'Jag HATAR att handdiska.

Ge mig lite ork och inspiration!!!!

~Mamma till Colin 2 år och bebis i magen~
  • Adamama

Hej! vet att jag sett ett soffbord gjort av en lådhurts för kartor. minns inte om jag sett i inredningstidning eller i en länk här eller på blocket eller hemma os någon här? nån som känner igen det?

♥ mamma till Adam okt -04 och Levi sept -07 ♥
Svar på tråden Vita hem del 6