• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

lillafruluva, ha så mysigt och fynda rejält!

• JeaJea
    Smultron och glass skrev 2008-02-06 17:08:56 följande:
    Jea: Glöm inte bort att visa/berätta vad du har köpt!
    Jag lovar! det bubblar i mig, skulle vilja säga vad det är men vi måste nog skriva kontrakt först. Jag har 2 hemligheter nu, inte likt mig.Hemlis
  • mimmamum

Jea, det låter jättespännande! Blir så nyfiken!

Tänk vad lite tulpaner kan pigga upp! Jag känner mig jättedeppig över hus och väder, så jag köpte en bukett tulpaner och den gör mig lite gladare, kanske kommer våren snart?

Någon mer som fått Stoff & Stil katalogerna idag? Är sugen på en beställning, fanns mycket fint!

• LinaoMatilda

Hej på er!

Sylt: Jippie!  Va gulligt av dig

Lillafruluva: Grattis till jobbet!

Jeajea: Fy vilken människa, ett muntligt avtal är ju lika bindande som ett skriftligt.. men utan vittnen står ju ord mot ord. Hoppas den männsikan skäms iaf.

BoKsmamma och Smultron med glass krya på er!

Mia: Toppen om du startar ny tråd.

• juliah

Jea åå så spännande!

mimma, se lite längre bak i tråden ang. stoff! Vad föll du för? Ska skriva lista ikvällGlad

• MiaMariah
    JeaJea skrev 2008-02-06 17:39:44 följande:
    Jag lovar! det bubblar i mig, skulle vilja säga vad det är men vi måste nog skriva kontrakt först. Jag har 2 hemligheter nu, inte likt mig.
    Oj, vad spännande!
  • mimmamum

juliah, jag läste precis tillbaka, gissa tre gånger vad jag föll för..... ljusrosa vaxtyg med vita prickar! Skrattande 

Men har jag missupfattat med Jea, verkar som att du haft en skitdag, inget spännande på gång eller? *läser tillbaka slarvigt*

• mimmamum

Är saccosäckar helt ute? Min son älskar dem, såg att det fanns mönster i stoff och stil, funderar på ett passande tyg!

• juliah

mimma,Skrattande och du...satt precis och funderade på en saccosäck. Noell blev stormförtjust i en orange på Asko igår. Orange är inte min färg riktigt...Skrattande

• mimmamum

juliah Skrattande, hihi, det var ju lustigt! Men vitt kanske inte är så praktiskt på golvet och till barn, vad tror du om vaxdukstyg på säcken? Eller blir det för stelt? Fundersam Det lönar sig nog att sy en själv, de är ju rätt dyra.

• Sylt
    JeaJea skrev 2008-02-06 17:39:44 följande:
    Jag lovar! det bubblar i mig, skulle vilja säga vad det är men vi måste nog skriva kontrakt först. Jag har 2 hemligheter nu, inte likt mig.
    2??
  • miniGrynet
    juliah skrev 2008-02-06 07:18:43 följande:
    Lynn, ja det är HD:s. Hon har ingen nätbutik ännu men kan säkert tänkas skicka när hon får in dem. Inboxar dig butikens namn.Godmorgon!
    Vill jättegärna veta även jag!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet

Ska läsa ikapp mig i tråden strax!
    Kommer kanske kommenterar lite då och då, så jag ligger lite efter.

Idag har vi varit på Bauhaus och valt klinkers till hallen, Ikea och spanat lite och köpt praktiska (tråkiga!) saker som papperskorgar bla.
    Tog en liten svängom i några antikaffärer i stan (köpte ju boken Fynda i Stockholm som kom i brevlådan igår), men hittade inte något direkt.
    Men det finns mååånga affärer att beta av, ska ta ett par stycken i helgen är tanken!

• miniGrynet

Glömde säga, vi var förbi Asko... men jag tycket inte att dom hade så mycket roligt, kanske jag inte såg det ni pratat om.
    Vi hittade en taklampa dock, men köpte aldrig någon sen ändå.

Fanns fina tvätt-tunnor, men tyvärr bara i rött, annars hade vi köpt en sån till sovrummet.

• miniGrynet

Jag igen... läste nu att det fanns en Asko i Länna också, vi var i den i Barkaby, där var det väldigt urplockat!

• miniGrynet
    Ninizen skrev 2008-02-06 14:14:19 följande:
    www.blocket.se/vi/14981609.htm tycker ni om denna. Värd sitt pris?
    Ja, jag tyckte stolen var fin och hade nog köpt den för 200 kr.
  • miniGrynet
    Juleja skrev 2008-02-06 15:50:39 följande:
    Tack för alla lyckönskningar! =)Vaniljdröm: Jo, hoppas den inte är nersutten och sådär. Jag har velat ha en sån fåtölj men den säljs visst inte längre på ikea. Oroar mig lite för vitt ihop med framtida kladdiga ungar... men det finns ju klädsel att köpa till, och tror att det finns till fåtöljen också, på det där företaget som säljer klädslar till bla ikeas möbler (glömt av namnet nu). Men jag som är så jädra kass på att pruta! Tycker att det är smått obehagligt, känner mig alltid så fånig. Jag ringde så jag ska tvinga med sambon för att titta ikväll.Åh, jag vill ju ha sån. Men hade börjat ställa in mig på att köpa nån begagnad i skinn som går att torka av... Och nästan kunnat vänja mig vid den tanken...
    www.bemz.se heter det!
  • miniGrynet

Jaha, ni hade flyttat....