• entjej

Ägg till frysen? Hoppas ni svarar

Jag har läst att det numera nästan är lika bra graviditetsfrekvens för frysta ägg som för "färska".
    Samtidigt har jag någonstans läst att det bara är i en tredjedel av behandlingarna som man får ägg som går att frysa.
    Det låter lite motsägelsefullt men är det för att äggen inte behöver vara i toppkvalité för att lyckas om man använder de direkt men att de måste vara i toppkvalité för att frysas?
    Är det alltså ovanligt att man kan frysa ägg, dvs bara i 1/3 av fallen? Det var inte bra i så fall. Vad är er erfarenhet? Har ni fått ägg ni kunnat frysa, hur ofta och hur många i så fall?

• Svar på tråden Ägg till frysen? Hoppas ni svarar
  • entjej

Tack ni som svarat hittills.
    Varför klarar en del ägg inte upptiningen fastän de från början var så bra kvalité att de kunde frysas?
    Vad menar du whiskey att det är 50/50 att det lyckas? Är det alltså bara 50 % även av äggen med "toppkvalité" som klarar upptiningen?
    Ni som svarar här verkar i varje fall alla ha kunnat frysa. Vet någon hur stor många % sätt som får ägg som går att frysa?

• entjej

Tack för all information. Här kommer fler frågor...
    Hur kommer det sig att klinikerna har så olika regler för infrysning m.m.? Är det någon som vet CvL policy? Vad menar du Bling1975 med att vissa har gammalmodig frysteknik för långtidsodling av embryon? Är det bättre när man fryser långtidsodlade än korttidodlade? Cvl har väl inte långtidsodling väl? Hur får ni reda på allt? Tack på förhand för fler svar. Det betyder mycket.

• entjej

Tack för all info Bling1975. Och jag som trodde att bara jag var så här efterforskande som jag är .Du verkar ha kollat ordentligt.

Vad konstigt, varför är det bättre för 40 och över vid frysförsök? Men det är ju bra för mig som tyvärr bara har 1,5 år kvar till dess (40).

• entjej

Tack! Hoppas det går bra för dig också!

Är det någon som vet vilken policy CvL har ängående frysning av ägg? Var hittar man statistik på skillnaden mellan färska och frysta ägg?

• entjej

Hej igen!

Det mest konstiga är ju resultaten för kvinnor över 40 (på länken Göteborg). Bara 8% som lyckas med färska men hela 27% med frysta...

Jag har för mig att Linne hade mer statistik förut. Har tagit bort det eller möjligen omredigerar och lägger in ny snart..

• entjej

Ja, det kan ju vara som du Fossa skriver. Då blir ju resultatet missvisande. Även det du skriver Bling kan ju spela in.

Svar på tråden Ägg till frysen? Hoppas ni svarar