Inlägg från: Rigor |Visa alla inlägg
  • Rigor

Allergivänlig kattras?

Letade på Blocket efter någon allergivänlig katt och hittade denna annons: www.blocket.se/vi/13985268.htm

Är det nån som känner till den här rasen?

Rexar ska ju i vissa fall funka för allergiker, men den här har jag inte hört talas om tidiare...

• Svar på tråden Allergivänlig kattras?
  • Rigor

Jag har provnosat på rexar och det går jättebra. Och på Bonnkatter oxå. Var allergisk som tonåring men det verkar ha vuxit bort (?) eller för att jag numera inte sover med en katt/hund och har nån hemma. Så jag är rädd att allergin kommer tillbaka eller att sonen 3 år, blir sjuk.

Vad skulle ni rekommendera? MajaLinnea: Vet du om Du klarar Rexar? Norsk Skogskatt skulle jag gärna ha, för de ser så snälla och lurviga och härliga ut!

Maalisen: De ser ju jättefina ut, Sibirierna! Verkar goa och mysiga oxå! Är det en sån du har?

• Rigor

Men det känns ju så eländigt med katten, om man skulle skaffa en, som trivs hos oss och vi med den och så blir man allergisk (efter 10 "snorfria" år) och så måste kissen flytta...

Det finns en uppsjö av "begagnade" rexkatter på Blocket, såna som inte funkat hos allergiker. Vill ju inte bli en av alla som skaffar en katt, provar och sen "kastar ut" den stackarn igen.

(Nej, inte kastar ut naturligtvis, men omplacerar, självklart. Fast det skulle ju kännas som om man körde den på porten!)

Jag skulle ju såååå gärna ha en lurvig kompis, längtar verkligen efter en katt, men vill ju inte ställa till livet för en liten krake om det inte funkar. Ska i alla fall kolla med uppfödaren av de Sibiriska katterna och höra vad de säger. Tror jag...

• Rigor

Jösses!
    Allergisk mot KATTSAND!?
    Hade jag inte en susning om att man kunde va!
    Tack för tipset!

Svar på tråden Allergivänlig kattras?