• Mael

Vi gravida från spraystart v 14 - Del 3!

Här hänger vi som blev gravida efter spraystart i v 14 och som nu gått och blivit höggravida!!

Andra som var med oss i spraytråden då och som blivit gravida senare är naturligtvis också varmt välkomna.

Här är del 2 av tråden om någon vill läsa tillbaka:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m23734346.html

Här är BF och kalender:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m24033476.html

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-20 10:13:53:
    Ny kalendertråd (del III):
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m27102838.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-05 17:50
    Dags att flytta igen. Här är vår nya prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m29480545.html
  • Svar på tråden Vi gravida från spraystart v 14 - Del 3!
  • terwa

Grattis Kråka och Honey.

SJälv händer det inte så mycket här, har som mensvärk till och från men inga stora värkar. Den som bor där inne vet var h#n ska trycka för att mamma ska få ont och ibland kan jag knappt få luft för det trycker på lungorna. Nu börjar jag bli trött på det här att aldrig få vila utan att ha ont. Får vara glad att "Holgan" är pigg ialla fall. Just nu trycks det med en fot mot revbenen.

Cecilia: Någon måste ju vara sist oxå, du blir ju inte en i mängden isåfall. Laelia var först och du sist (om det nu blir så) dom kommer man ju ihåg.

Beatrix: Bra ide. Har kommit lite bebisar nu, börjar bli svårt att hålla ordning tycker jag.

• CeciliaBa
    Beatrix: Bra idé med listan! Jag tror också det blir lättare att hålla ordning då... Kanske vi kan skriva namnen också? Fixar du?

Terwa: En liten fotbollskille kanske? Heja Holgan! Men hoppas du får vila lite i matchpausFlört.... Det ska ju tydligen göra ont när dom sparkar mot revbenen. Något Mandeln aldrig har gjort så h*n blir nog en simmare istället.

Mae: Nej, det verkar i det lääängsta laget med BF +17.

Idag har jag sovit till nästan 12! Herregud... Var i och för sig uppe med sambon och fixade frukost, FL-ade lite etc men sedan gick jag och katten tillbaks till sängen. Jag har ruskigt svårt att företa mig någonting när jag är hemma vid typ sjukdom eller liknande. Men nu ska jag duscha, UT OCH GÅ EN SVÄNG Förvånadoch sedan måla vidare i Mandelns rum. Detta får bli mitt statement för idag.
    BF 080206
  • Honeyflowers
    Hejsan!

Skriver lite kort bara, att nu är vi HEMMA alla tre! Trötta men lyckliga!

Max föddes 12 januari kl 21.14 och han vägde 3065 g och var 49 cm lång.
    Själv förlossningen gick bra men han kom ut lite väl snabbt så jag sitter nu här med 90 stygn i underlivet, vilket inte är alltför skönt. Förlorade en hel del blod vilket gör att jag har lågt blodvärde nu och är extra matt o trött. KOmmer ta några veckor innan jag känner mig "normal" igen enligt läkaren. Men allt kommer att läka fint igen! Max mår bara fint iallafall.

Nu är det snart dax att amma (igen!) sitter här  med ömma o sprängfyllda tuttar

Skriver mera senare!
    Kram på Er!!!
    ♥Väntar och längtar efter vår bebis- BF 080122!!!♥
  • CeciliaBa

Honey: Kul att höra att ni är hemma med er son! Trist att behöva sys men skönt att sonen mår bra och att amningen verkar gå finfint! Grattis igen!!

BF 080206
  • Mael

Hej Honey! Härligt att se dig här. Huh vad jobbigt med så mycket stygn, jag vet inte hur många jag fick - knappast så många...
    Skönt att höra att allt är bra med Max och att du mår bra i övrigt.
    och GRATTIS föresten. Välkommen till världen Max!

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Honeyflowers

Tack tjejer!

hur funkar amningen för Er? Jag har ju mjölk o så men det gör så fruktansvärt  ont att amma, värst i början dock...använder nu amningsnappar det lindrar det värsta iallafall!

♥Väntar och längtar efter vår bebis- BF 080122!!!♥
  • Beatrix

Grattis Honey till Max! Låter mindre trevligt med 90 stygn, hoppas du repar dig snabbt.

Vad bra det blev i listtråden, nu hänger jag också med bland alla nya bebisar. Vilken övervikt av tjejer!

• jamis

Honey: va gott att se dig!! Men usch va jobbigt det låter med alla stygnen! Hoppas allt läker bra!

För mig gör det ont de första tagen när jag ammar, då suger A hårt för att få mjölken att rinna till. Man kan hjälpa till genom att värma bröstet innan, massera lite lätt och trycka ut lite av mjölken innan barnet börjar suga så trycket släpper lite.

Har du sår på bröstvårtorna? Det är viktigt att Max får ett bra grepp, annars gör det oxå ont.

• CeciliaBa

Jam: Vilken fin bild...han ser så nöjd ut!

BF 080206
Svar på tråden Vi gravida från spraystart v 14 - Del 3!