torra kinder
Vår bebis hade också en del fnasiga ytor på huden. Jag gick till apoteket och frågade vad de rekommenderade och de plockade fram en tub som hette MiniDerm så den använder vi nu när bebisen får torra ytor.
Vår bebis hade också en del fnasiga ytor på huden. Jag gick till apoteket och frågade vad de rekommenderade och de plockade fram en tub som hette MiniDerm så den använder vi nu när bebisen får torra ytor.
Jag tror säkert att Nivea funkar jättebra, det gör nog de flesta krämerna. Kruxet är att många krämer innehåller en massa ingredienser som inte är lämpliga för barn (och ibland inte ens för vuxna!), så kolla gärna upp vad den krämen innehåller så barnet inte får någon reaktion e dy. Men å andra sidan, det kanske du (buspolly) redan gjort? Det är inte meningen att kritisera valet alls, bara funderade lite kring alla dessa saker man kan ha i en kräm.
T ex sa en läkare till mig att Idomin är olämplig att använda till bebisar, ändå finns den med i såna där "startkit" man får från BB. Så man ska inte lita på att det är bra saker bara för att det ligger i en BabyBag el liknande. Det är ju reklam, och som med all annan reklam måste man göra en avvägning själv.
Hon sa bara att Idomin, och många andra krämer och salvor, innehåller ämnen som inte är så bra för bebisar, och att jag istället skulle gå till apoteket och be dem rekommendera en som inte innehåller så många "skumma" ämnen.