• stinaliza

    Infektion efter skrapning

    Någon som råkat ut för det? Hur känns det och vad gör gyn? Blir man alltid inlagd eller blir dete bara medicinering?

  • Svar på tråden Infektion efter skrapning
  • stinaliza

    ingen som vet hur lång tid efter skrapningen ev infektioner kommer?

  • flippa

    Hej

    Jag fick en infektion efter några dagar. Fick hög feber och väldigt ont i magen. Jag åkte in till akuten och fick penicillin. Sedan blev det hemgång!

    Lycka till.

  • Nelson

    Hejsan!

    Jag fick en infektion efter en skrapning i höstas. Fick väldigt ont i magen och hög feber. Blödde enormt mycket. Fick ligga inlagd på sjukhuset i 3 dagar med antibiotika i droppform var fjärde timme. Så fort mitt läge stabiliserade sig lite fick jag genomgå en ny skrapning.

    Jag hade nog en extrem otur! Har blivit skrapad förut pga av MA, men det har gått jätte bra då..

    Lycka till!

  • Anonym

    hur många dagar efter kan man slappna av? har för mig jag läst att de 3 första är mest "kritiska"

  • Anonym

    Hej! Jag fick äta pencillin i förebyggande. Det är viktigt att inte ha vaginala samlag och inte bada i badkar eller bassäng så länge man blöder vänta hellre några dagar extra utifall att....

  • Anonym

    jag fick infektion en vecka efter skrapning, hade bara j*vligt ont i magen å ingen feber, jag fick 4 tableteter som ja skulle ta på olika tider, efter tre dar gjik magonda över men skulle ta de lungt i en vecka,

Svar på tråden Infektion efter skrapning