Inlägg från: Suck och suck |Visa alla inlägg
  • Suck och suck

Jag tål inte snålhet!

Sånt här gillar inte jag:

"-Man köper inte med sig något till en filmkväll utan äter av det andra har köpt, utan att erbjuda sig att betala.

-Man vill inte lägga mer än 40 kronor när man är bjuden på trerättersmiddag när man skall lägga ihop med andra till en present."

Folk som FÖRVÄNTAR sig att man ska "bjuda tillbaka", då man anordnar middag eller fest.
    Folk som Bjuder, men i och med "bjudandet" vill ha något tillbaka.
    Hur generöst är DET naninal????

• Suck och suck

Jag gillar inte snyltare, men jag ser dem inte som snåla direkt.

• Suck och suck

Vi brukar bjuda en bekant, för att vi vill träffa honom.

Min syrra bjuder gärna oss, för att hon vill träffa oss.

Man behöver inte ha med sig saker sådär OMEDELBART heller,
    saker kanske "kommer igen" ändå.
    Kanske skänker man massa grejer till "det nykomna barnet" sen
    (min syrra som fått en bebis) eller så kanske det handlar om bärhjälp vid en flytt, eller så blir det "andra motprestationer" sen.

• Suck och suck

Oj, Nu ser jag att andra skrivit liknande.
    Och vad många bra saker ni har skrivit!

• Suck och suck

...inte räkna i pengar heller!

• Suck och suck

Visst är det obehagligt med sådär "beräknande generösa" typer också, hörni?
    Vissa som "raggar" bjuder kanske på "generöst" på middag men sen förväntar sig, tillbaka.

Min sambo, var lite "ohyfsad" i början, och kanske inte fattade, såna där "generösa maner", men det var för att han INTE var så beräknande, som andra "stötande" karlar...
    Men han är JÄTTEGENERÖS!! Men han tänker inte på, att nu "kanske det passar sig" med en fin gåvopresent.

Han är väldigt generös, bjuder folk och lånar ut allt,
    men han fattar inte alltid det där med hyfs, vett och etikett...Å, andra sidan kan ju "sån generositet" vara ganska beräknande.

• Suck och suck

naninal: "Enligt mig är man SNÅL om man är ett gäng som brukar träffas och kolla på film, om man ALDRIG tar med sig någonting utan glatt äter av alla andras varje gång utan minsta tanke på att göra rätt för sig."

Det kan jag hålla med om.

Svar på tråden Jag tål inte snålhet!