• naninai

Jag tål inte snålhet!

Jag är så trött och less på alla de människor som ständigt försöker sko sig på andra, är generösa mot sig själva men inte mot sina medmänniskor, folk som snålar sig genom livet!

Jag vill inte lägga energi på att bli upprörd över andras snålhet, men ibland blir man ju förbluffad och förfärad över alla snåla människor!

Ingen som känner likadant?

• Svar på tråden Jag tål inte snålhet!
  • Danielsmamma

japp håller med dig :)

• Danielsmamma

Nej det gör ikke jag...anser att man kan va ekonomisk jätebra om man är det...men stör mig på såna som är snåla helt enkelt :)

• En glad tjej

Jag håller också med dig, finns alldeles för många av sådana människor, fy säger jag bara!

• Cammie86

Snål kan man väl vara utan att utnyttja andra?

• naninai

Att vara snål och ekonomisk är två helt olika saker, förstås.

• naninai

Visst kan man vara snål utan att utnyttja andra, men dessvärre går ens snålhet mot andra ut över andra.

• Cammie86
    naninai skrev 2007-11-09 16:20:40 följande:
    Visst kan man vara snål utan att utnyttja andra, men dessvärre går ens snålhet mot andra ut över andra.
    Jo det är förstås lätt hänt. Och irriterande!
  • naninai

Exempel:

-Man kommer och lånar en stuga utan att ens tacka med en blomma/choklad etc.

-Man köper inte med sig något till en filmkväll utan äter av det andra har köpt, utan att erbjuda sig att betala.

-Man vill inte lägga mer än 40 kronor när man är bjuden på trerättersmiddag när man skall lägga ihop med andra till en present.

-Man tar med sig en billig gå-bort-present till någon som alltid brukar vara generös.

-Man kan inte tänka sig att bjuda tillbaka en lunch när man själv blivit bjuden.

Med mera!

Svar på tråden Jag tål inte snålhet!