fabri skrev 2007-11-09 21:12:45 följande:
Om jag ska tala utifrån mina egna erfarenheter så hjälper han inte till för att han faktiskt inte kan. När man är väldigt deprimerad blir allting annorlunda. Exempelvis var jag deprimerad när sonen nyss fötts, jag låg i sängen hela dagarna med dörren stängd. När sonen behövde äta kom hans pappa och sa till mig, jag ammade, och sedan lade jag mig igen. Nu har jag hamnat i en svacka igen, måste samla kraft i en timme för att duscha och sedan måste jag vila en timme. Var på jobbet tre timmar idag, var tvungen att lägga mig och vila när jag kom hem. Somnade nästan på bussen. Spela dataspel är lätt, det fixar jag också för det kräver absolut inget av en. Vara med min UNDERBARA son är svårt. Det kräver engagemang. Tyvärr, jag vill inget hellre än kunna, gråter ofta pga det. Som tur är för mig har vi fullt med folk runtomkring som ställer upp.När jag hamnar i svackor ringer min man till min kurator. Jag orkar bara inte ta mig för det.Kan du inte försöka prata med hans föräldrar? Säg att ni behöver stöd och fråga om de kan hjälpa honom med kontakter med sjukvård etc. Försök se till att även du får prata med någon, vet man inte vad det handlar om är det inte lätt att förstå. Om du har slutat älska honom och ni flyttar isär, försök se till att du har all information åtminstone.Däremot tror jag att dataspelandet gör hans depression sämre, men det är enbart utifrån mig själv och mina erfarenheter.
Sjalvklart ar det sakert som du beskriver. Men Ts kan inte ta ansvar for sin sambos sjukdom om det drar ner hela familjen. Ingen tjanar pa det. Jag tror oxa att dataspelet bidrar till depp. Kan kanske till och med vara sa att det ar en stor del av problemet. Speciellt med tanke pa att han ej verkar bli hjalpt av sin behandling. Tror att det ar ett absolut maste att data spelen aker ut.