• solrosen83

vi som går i husbyggnads/husköp tankar...

Hej! Säkert finns det många här på FL som är just som vi. Vi går och funderar på att köpa hus eller bygga hus. Vi har fösökt hitta det perfekta drömhuset i 2 års tid nu, men det har inte dykt upp.... nu har vi så smått börjat fundera på att bygga själv men...

2ggr har vi varit nöjda med huset vi sett på, men tyvärr så har det av olika anledningar inte blivit vårt hus.... Så nu sitter vi här fortsättningsvis på hyra på 60 kvadratmeter...

Hur har ni det?

förresten så på tisdag eller onsdag skall vi på husvisning, men jag har inte såå stora förhoppningar på det...

• Svar på tråden vi som går i husbyggnads/husköp tankar...
  • felicia6

Smulan80, jag trodde aldrig att vi skulle få dom pengarna, för hans föräldrar var VÄLDIGT negativa att vi inte skulle flytta hem till min sambos stad där dom finns då.. Så ett tag ville dom inte ens låna ut pengarna, bara för att det itne var i rätt stad..
    så jag blev måttligt förvånad då dom bara ändrade sig sådär

• VeronicaMy

smulan. 1 augusti ståre det på kontrakten men han skulle försöka komma iväg tidigare så fort han får en bostad så flyttar han..
    när får ni huset?

Felicia. Åhhh grattis va kul! skönt att slippa den kostanden juh!!

vi har betalt handpenningen kontakt själva så vi har "bara" lånet nu hihi..

• Smulan80

VeronicaMy: Vi får huset redan den 1 juni!! Känns jätteskönt, för vi vill ju flytta innan sommaren Men det är ju väldigt snart, så nu är det bara att sätta igång och packa

• VeronicaMy

smulan...åhhhh va fort ni får det!!!!! lyckost!!! vill med det juh....jajas 1 augusti e bättre än efter heeela sommaren. bor ju trots allt i en sommarstad *fniss*
    och man kan ju hoppas att han som bor där nu kan hitta en snabb bostad

• Esping

Eliin: 1000:- i månaden i drift låter väldigt lite. 30.000 om året brukar man räkna normalt sett. Vad räknar du in i den tusenlappen?

Bara så du inte får en chock sen när räkningarna börjar droppa in...värme, vatten, el, försäkring, sophämtning....

• felicia6

Vi har en kallhyra på 4300 på vårat radhus vi köpte nu, sen så har vi kollat upp el o sophämtning o så..
    Så vi kommer hamna i snitt i månaden på 5400..
    Så det blir drygt 1000kr här med precis som eliin...

Vad som då tillkommer som inte är inräknat i den 1000lappen är vatten som går på ungefär 200 i månaden och sen försäkringen

Tycker ändå det blir billigt boende

• VeronicaMy

Vi kommer ha ungefär 2000 i driftkostnad. och ha en månadskostnad på ca 5800 plus lånet sen me då

• AHöst

och jag bara vanar och vantar...

• Smulan80

AHöst: hur går det för er? När får ni flytta in?
    Kul att det är så många här ändå som verkar få de hus de vill ha.

• Shamboo

Nytagna bilder i galleriet Återkommer när vi börjat måla och få inredningen på plats! Fler som har bilder som kan ge lite inspiration?

Svar på tråden vi som går i husbyggnads/husköp tankar...