Tik...hur länge blöder de egentligen?
Min lilla tik (finsk lapphund) är nu nästan ett år och löper för första gången. Det är 13:e dagen nu som hon blöder och det ser inte ut att sluta. Hur länge brukar era tikar blöda?
Min lilla tik (finsk lapphund) är nu nästan ett år och löper för första gången. Det är 13:e dagen nu som hon blöder och det ser inte ut att sluta. Hur länge brukar era tikar blöda?
Men TS undrar ju hur länge de blöder, inte hur länge löpet varar?
Om löpet varar 3,5 veckor, blöder hon verkligen hela tiden då?
ahh så sött med marsvinet...hihi...
jo jag har också hört man ska gömma det som blir offer för bebis... men det stör mig inte alls att hon gör så och hon tar ingen skada... det enda är att hon typ ligger o slickar på den o sover med den... mitt på dagen så har hon fullt upp med annat o skiter i den.. men just på kvällen är det här med o ta hand om den....
ska försöka få en kull på henne så hon får prova på det riktiga =) hon ville inte vid förra löpet..och vid nästa blir det inte av för då får vi bebis... så vi får se....
annars kan man ju operera dem så slipper man väl allt med löp...?
svarade på Ts fråga...runt 2veckor blöder en tik lite olika på tikar
Mina brukar blöda ca 3 veckor
hehe okej men då e det ingen fara min blev så tokig efter hon hade en kull så tar lite mer skada på henne just under löpperioden med pipleksakerna...hon saknar sina valpar å det goda hon fick då haha
JA min hund BLÖDER 2-3 veckor... det har jag redan svarat på
får man inte alls lov att diskutera vidare ämnet
Det sa jag väl inte att man inte fick?
Jag undrade bara om löpa = blöda.
De tikar jag har haft har bara blödit några dagar, aldrig flera veckor.. så jag ville bara veta vad ni menade när ni säger att er tik löper..
För min hund blöder bara under höglöpet, vilket brukar vara 3-4 dagar.
Måste man ha smileysar i inlägget för att folk inte ska ta illa upp och tro att man klagar? :PPP
Hehe. :)
Vår tik löper cirka 3 veckor sammanlagt. Vecka 1: lite blod, vecka 2+början av vecka 3: rikligare blod, vecka 3: mindre blod igen.
Tack för alla svar! Jag hoppas min flicka är en av de kortare. Det är besvärligt när man har ljus heltäckningsmatta i hela lägenheten (inte självvalt!). Hrmf!
Sätt på henne en "tik-blöja" :P
Vet inte vad de kallas.. tik-skydd, kanske.
Irme
Jag hade ett tikskydd på henne men det satt inte kvar och så pillade hon ut inläggen och åt upp dem...typ 5 gånger.
Min tik löper (blöder) ca 3 veckor. Kanske lite mindre. Jobbade på hunddagis förrut men minns inte hur länge varje tik satt i löpbox. Men ca 2 veckor. Men det är väl som med människor, det varierar från individ till individ
Humminggirl
Oj, det var ju inte bra.
En del hundar är för smarta för sin människas bästa..
har en lapsk vallhunds tik gon blöder ca 2 veckor sedan är det höglöpet på ca 2-3 veckor jag brukar lägga på 1-2veckor efter höglöpet med att ha henne lös och att hälsa på han hundar bara för att vara på den säkra sidan hon och jag är inte redo för valpar än då hon bara är 2 år och 8 månader. men blödningen kan ju se olika ut från hund till hund
Nu har hos slutat blöda. Det blev lite drygt två veckor. Skönt att kunna ta upp henne i sängen igen och gulla.
ett tips det finns trosor till hundar går att köpa på en djur affär kostar ca 139 kr. bara sätta i ett troskydd i trosorna så kan hon trots löp vara i sängen. fungerar perfekt på våran hund:!!!
Nemo
Vi ska kastrera henne så nu slipper vi bök med löp i fortsättningen. Jag hade byxor på henne men hon pillade ut skydden och käkade upp dem.
ok. dom små liven hittar alltid på saker:)