Jag gick som sagt privat, har därför ingen som helst aning om hur den allmäna graviditets-uppföljningen är, men jag gick 1 gång i månaden till min och gjorde ultraljud varje gång. I vecka 20 gjorde jag en 4d ultraljud, och de sista veckorna var jag där på tätare besök.
Jag hade ingen lust att föda på Materno, för just här är de kända för att inte göra kejsarsnitt förräns det har gått jättelänge, och det gillade inte jag, tycker de lika bra kan plocka ut bebisen innan man hinner ligga där i 30 timmar, för att sen få den utplockad iaf...Där jag födde är de däremot väldigt snabba med kejsarsnitt (inte så bra det heller...) men allt gick som det skulle så det behövdes inte.
El cultivo vaginal gör NOLL ont, så det är inget du behöver oroa det för, de kollar ju om du har nån viss streptococo (eller vad det nu heter) och om du har det så får du antibiotica under förlossningen för att inte smitta bebisen när den är på väg ut.
Om man inte (hinner) göra det testet innan tror jag man får antibiotica ifall att.
Ja, här i spanien är det så väldigt olika på sjukvården från ett ställe till ett annat så det inte är klokt....
Jag är iaf nöjd med min pediatra och de kontrollerna.
Hur har ni gjort med vaccin?
Jag ger henne "prevenar" som inte ingår i vaccinsprogrammet här (vet att det gör det i cataluña)
Men har inte gett henne den där neumococo grejen. Har ni?
agustiblomman; kul med fler, och visst har vi fint väder den här hösten på öarna!