• siesus

Vi i Spanien

Hej,
    tänkte det kunde vara kul med en tråd för oss som bor i spanien. Så kan vi ju fråga och prata om saker som hör landet till....

Vart bor ni och hur gamla är era barn?

Min tjej är snart 6 månader och vi bor på Gran Canaria, fast vi vill helst flytta tillbaka till malaga.

• Svar på tråden Vi i Spanien
  • siesus

Hej Lina,

På Gran Canaria har vi bott i snart 5 år, men innan dess malaga, madrid och alicante (gran alacant). Har bott i spanien i 10 år snart....

Vad härligt med varmt havsvatten i alicante! Här är det iskallt!!!

Går din son på dagis? Spanskt? Hur ska ni göra med skolan sen?

sussie

• siesus

Hej Nina,
    Vad kul, självklart hör jag av mig NÄR vi lyckas flytta.
    Och ja, här är en till som kom ner för att plugga spanska...:D
    Jag är jobbar som flygvärdinna, men har tagit tjänstledigt och har inga planer på att gå tillbaka...

• siesus

hej lottizm, kul med fler!

Och bra fråga, jag är också intresserad av de svaren....

• siesus

MAMMA I MALAGA: Jepp, dessutom jobbar vi båda inom flyget, så det är praktiskt taget omöjligt för mig att jobba. Men inte för att jag är ledsen för det precis.....
    Vi har bott i Pedregalejo och senare Alhaurin de la Torre, och det är till det senare vi vill flytta; när vi sålt vårt hus här, vilket inte är det lättaste för tillfället med alla "subidas de intereses"....

CINNALINNA: härligt med tarifa!!!

• siesus

sofiaejeblom:
    Hej och välkommen till tråden!

Min erfarenhet ev förlossning i spanien är enbart positiv,skulle inte vilja föda i sverige ärligt talat. Men jag tror det skiljer väldigt mkt från olika sjukhus. Skall tilläggas att jag födde på privatklinik.

Däremot tror jag inte de är så avancerade att man kan lämna in förlossningsplan, utan det är "det gamla vanliga" och med det menar jag att man ligger på brits och föder.Tror inte man har så mkt val där.... Men jag kan ha fel, så rätta mig gärna! :D