• siesus

Vi i Spanien

Hej,
    tänkte det kunde vara kul med en tråd för oss som bor i spanien. Så kan vi ju fråga och prata om saker som hör landet till....

Vart bor ni och hur gamla är era barn?

Min tjej är snart 6 månader och vi bor på Gran Canaria, fast vi vill helst flytta tillbaka till malaga.

• Svar på tråden Vi i Spanien
  • lina031

hej hej Jag heter lina och bor i Elda, Alicante har en liten kille pa 18 manader.
    Hur lange har ni bott pa gran canaria?

• siesus

Hej Lina,

På Gran Canaria har vi bott i snart 5 år, men innan dess malaga, madrid och alicante (gran alacant). Har bott i spanien i 10 år snart....

Vad härligt med varmt havsvatten i alicante! Här är det iskallt!!!

Går din son på dagis? Spanskt? Hur ska ni göra med skolan sen?

sussie

• mamma i malaga

Här är en till... Jag heter Nina och bor i Torre del Mar utanför Malaga med min danska man och vår son som är 11 månader. Vi har bott här 1 1/2 år, innan dess 5 år i Torrevieja. Jag pluggar ekonomi på universitetet just nu och Marlon, våran son, har börjat på ett spanskt dagis som verkligen är super bra! Vi har verkligen haft tur med barnomsorgen, han trivs hur bra som helst och fröknarna är verkligen underbara. Hur hamnade ni i spanien? Själv kom jag hit för att plugga spanska från början och det ena ledde till det andra, ett år blev till flera och på den vägen är det Vad gör ni andra? Jobbar? Mammalediga? Du får höra av dig om ni flyttar tillbaka till Malaga då Siesus....

• siesus

Hej Nina,
    Vad kul, självklart hör jag av mig NÄR vi lyckas flytta.
    Och ja, här är en till som kom ner för att plugga spanska...:D
    Jag är jobbar som flygvärdinna, men har tagit tjänstledigt och har inga planer på att gå tillbaka...

• lottizm

hej!