• campanilla

Vi i Spanien

Hej hej! Jag bor pa solkusten med min portugisiske sambo och vara 3 barn. De 2 aldsta gar i spansk skola och det gar valdigt bra. Dagiset har verkar daremot inte lika bra, valdigt manga barn pa fa froknar... Jag fodde de 2 aldsta i Sverige och den yngsta har i Spanien, Torre del Mar. Det var ingen hojdare kan jag saga, eftersom jag jamforde med Sverige dar jag har haft 2 toppenfodslar. Tack och lov sa gick det fort men jag var oense med barnmorskan vilket inte var sa skoj.

• campanilla

Que sera sera: Grattis till din graviditet! Vad kul med en till sa tatt. Sa har jag med mina 2 aldsta barn och jag tycker att det har fungerat jattebra.

Nina Kanin: Vad ar det for 2500 euro ni har pratat om har i traden? Ar det nat slags bidrag man kan fa eller?

• campanilla

Lottizm: Tack da forstar jag lite mer vad det handlar om... Jag blev sa forvanad nar jag laste om bidraget for jag har inte hort att man far nat bidrag har och personligen sa fick jag inte ett ore. Men da hade ju jag heller inte jobbat innan jag fick barn har...

• campanilla

Ok da forstar jag helt och fullt! Eftersom min dotter ar fodd 2005 sa fanns alltsa inte detta bidraget da och eftersom jag inte hade jobbat sa fick jag inga pengar pga det heller...
    Allt ar sa krangligt har nar det galler papper hit och dit, man blir bara runtskickad till olika stallen hela tiden...

• campanilla

Jag viker mig dubbel av skratt när jag läser alla inlägg om era spanska fmiljemedlemmar!! Tack och lov sá är min svärmor portugis och bor typ 50 mil härifrán sá vi ses inte alltför ofta. Men när hon mommer sá stannar hon med ráge,självklart hemma hos oss och minst ett par mánader... Jag har oxá fátt höra kommentarer som man blir alldeles matt över, det här med kylan är ju en av sakerna... Tack och lov sá har hon i alla fall varit väldigt positiv till att de pratar flera sprák, men hon är ganska sá modern i sitt tänkande för att vara 70 ár. När det inte gäller sjukdomar vill säga för hon är nog lite av en hypokondriker (om det nu stavas sá).

Svar på tråden Vi i Spanien