Vi i Spanien
Goddagens. Annu en som bor i Spanien - Madrid narmare bestamt.
Bodde tidigare i Murcia dar jag aven fodde var dotter. Min forlossning var allt annat an positiv (pga behandlingen jag fick). Graviditeten kunde jag dock inte klaga pa och ej heller pa kontrollerna men det for att jag gick till en och samma lakare under hela graviditeten och aldrig via 'bvc'. Ar nu gravid igen och hade alltid sagt att jag bannemej skulle foda i sverige nasta gang men nu sa skippar vi det och hoppas det blir battre uppe i Madrid.
Ar gravid i vecka 18 och har inte fatt varken barnmorska eller san gravidbok jag fick sist. Gatt pa ett UL som hamnade lite sent pga att jag fick reda pa graviditeten forst i vecka 10.
Ar for tillallet i sverige dar vi firat min dotters ettarsdag och reser hem nu ikvall - skall imorgon till lakaren igen och sedan boka ny tid med min huslakare for att se 'vart jag skall nast'... Lite rorigt tycker jag det ar denna gangen. Massa spring fram och tillbaka men vi star ut.
Vi har varken fatt barnbidrag fran sverige (ar fortfarande inskrivna dar) eller nagot som helst bidrag fran spanien (da vi inte ar officiellt inskrivna dar) sa far se hur det blir med nasta. Skall kolla runt lite mer denna gangen men annars har vi inte riktigt brytt oss om pengarna direkt utan kommer det sa kommer det, typ.
Angaende blojor koper vi alltid Huggies. Testade Dodot men shit vad dom stinker kemikalier... Blev darfor snabbt blojbyte och vi ar helnojda nu.
Vatservetter anvands aldrig (urk!) utan kor med vatten och nar hon var mindre med sanna tvattsvampar med phvanlig tval i (kopes pa apoteket). Ersattning har vi aldrig gett utan ammat hela tiden, grot koper jag hem fran sverige. Sa mkt smidigare an att sta och blanda med mjolk (da ersattningsmjolk iom att dom inte skall ha annat forsta tiden) samt att det inte innehaller massa jala socker, honung eller annat skit som dom flesta spanska sorterna gor. Barnmat blir Hipp sa langt det gar men varvat med Héro (dock bara utan tillsatt socker, som vissa fruktisar har mm). Saltet ar svart att undvika nar det galler spanska burkar tyvarr.
Dagis kommer hon inte ga pa utan det blir forst skolan vid 3arsaldern. Gillar att ha henne hemma och har ej behovet att bada arbetar. Nar det galler mat for ovrigt tycker jag det ar dyrt men a andra sidan koper vi bara fran ECI ocksa... Ah kan gora undantag och aka till Carrefour ibland for annat men kott kopes alltid fran el corte ingles...
Usch vad jag skriver sa nu lagger vi ner for nu. =) 'Lillan' sov i mitt kna men har nu vaknat ocksa sa blir daxx att satta igang igen. Ha det gott alla. =)