• JANI

Vi i Spanien

hej!!!
    Vi är också lite trötta på Spanien, men vårt problem är att sambo skulle aldrig hitta jobb i sverige, vi klarar inte oss med en lön bara
    Men skulle han hitta jobb skulle vi flytta utan tvekan
    vad är det för ayuda familiar ni pratar om???
    hur ansökar man om det och vilka har rätt till det?

• JANI

siesus: vad bra skrivet!!! du fick mig att tänka om lite, man tror alltid att gräset är grönare på andra sidan!!!
    Jag älskar Spanien och vill bo kvar där men vi har gått igenom en svår period (ekonomisk) och det fick mig att se allt negativt och vilja komma tillbaka hem. Nu har jag varit i Sverige sedan oktuber och saknar Spanien mer och mer.
    Precis som du säger kan man inte ha allt!!
    Du fick mig att se det lite mer positivt

ha en bra söndag

• JANI

hej tjejer;

ni som flugit med ryan air, hur är de?? jag känner att jag inte skulle våga men det kanske bara är en fördom?

Sen ville jag fråga hur ni ställer er till frågan angående alla barn som försvinner i Spanien. Vi är i Sverige nu men ska tillbaka i mars/april och jag känner lite panik inför det där med att det är så många barn som försvinner.
    Men jag ser ju på tve internacional och där pratas de ju bara om det. tycker ni att det är overdrivet eller är det verkligen? pratas det mycket om det i Spanien???

• JANI
    lottizm skrev 2008-02-06 13:21:15 följande:
    jani: jag har aldrig haft problem när jag flugit med Ryanair. man får alltid ta med vagnen ända fram till planet och det brukar gå bra att byta plats så man får fler lediga säten om det finns.när jag flög med spanair och lufthansa i somras var det jätteproblem med både det ena och det andra så jag håller mig till lågprisflyg i fortsättningen.ang. försvunna barn så har jag inte hört nåt här den senaste veckan, men vet att det stog nåt i Aftonbladet för ett tag sen. det är nog lite överdrivet som allt annat, men visst blir man orolig!
    Då kanske man ska våga och åka med ryan air i alla fall då, vad bra att man kan ta vagnen till flygplanet, det är så otroligt viktigt tycker jag
  • JANI

just det angående kidnappade barn så har jag också hört om pojken i toalleten, och jag bor i Alicante!!!
    Vad hemskt!....Det är verkligen något som händer, usch man blir så orolig och nojjig hela tiden.

• JANI

av ren nyfikenhet,,,ni som jobbar i Spanien; Vad jobbar ni med???

• JANI

curro; vad hemskt, vart hände det???¨
    Man blir orolig juuu

• JANI
    JANI skrev 2008-02-08 11:21:25 följande:
    curro; vad hemskt, vart hände det???¨Man blir orolig juuu
    oj såg att du bor i Alicante provinsen
    jag bor ju också där,
Svar på tråden Vi i Spanien