Ja när vet man om man vill pâ i Spanien för alltid? Jag är ganska trött pâ Spanien kan jag säga. Sedan Alonso kom sâ har jag nog blivit anti mot alltihop. Har flera hundra tusen i studieskulder för en utbildning till ett yrke som inte finns här. I âr vill de att jag ska betala ca 19000kr, har 399 euros i ayuda familiar... De jobb jag haft har varit dâligt betalda och oftast utan kontrakt (t ex förskolelärare,lön 4,50 euros/h, all planering utanför arbetstid, hade fast tjänst pâ 4 h men fick sparken dâ jag vägrade att jobba resten svart). Huspriserna är helt orimliga sâ det finns inte pâ kartan att köpa hus och med sambo som jobbar till 20.30 varje kväll samt varannan lördag sâ börjar man undra vad man gör här. Det sociala livet är inte precis stâlande. De fâ vänner man har jobbar ju som sambon. Svärmor säger att jag har förlossningsdepression haha. Det hade varit bättre för det hade nog varit lättare att göra ât. Jaja, nu har jag beklagat mig igen :P. Hur lever ni andra?
Bebben Elias mamma: Hur fick du maken att flytta med och hur funkade det, pluggade han svenska där och fanns det jobb?? Fâr man nâgon hjälp? har svârt att se oss i Sverige med endast en fritidspedagogslön....