Oj, vad spanjorer kan!!!!
Min svärmor är jättesnäll och ställer alltid upp och hjälper till. Det som jag tycker är jobbigast är oxa det att hao är sa h¨gljud och skriker aiiii mi niño!!!! hela tiden och när Ivar börjar grata sa överröstar hon honom och skriker NO, NO NO!
För 10 ar sedan och i början pa relationen med min man sa var det alltid sa efter söndagsluchen hemma hos svärmor sa drog svärfar, svager och svägerskan upp en cigg. Jag är ganska tuff när det gäller att säga vad jag tycker sa jag gjorde klart att hemma hos mig var det rökfórbud och efter nagot ar sa slutade först svärfar och svager och svägerskan röker bara ute och pa sin balkong. Om folk röker sa vägrar jag ga hem till dem med Ivar och det är väldigt, väldigt sällan som jag besöker cafeer och barer med honom.
När det gäller säkerhetsbältet sa var det ju oxa sa för 10 ar sedan att ingen hade pa sig det men svensk som man är sa har jag predikat och predikat och nu skulle ingen vaga aka med Ivar utan bilbarnstol (fast farmor tycker ju att det är viktigare att barnet inte skriker än att det aker säkert i bilen fast hon skulle aldrig vaga trotsa mig när det gäller sadan saker för da skulle hon aldrig fa ha Ivar mer).
Vi bor 30 mil fran svärmor vilket är bade bra och daligt. Det var bra när jag skulle föda för da tog det ju nagra timmar innan de kom hit.
Imorse sa svärmor till min man att han inte skulle ta med sig Ivar ut när han gick morgonpromenad med hunden fö det var ju alldeles för kallt. Iofs sa bor vi i norra spanien men hur kallt kan det vara 6-7 grader. Kan tillägga att han följer alltid med Pappa ut pa morgonen vilket väder det än är.