Inlägg från: Bumbi mia |Visa alla inlägg
  • Bumbi mia

BARF!!!

Att BARFA sina djur handlar inte om att ge djuren tonfisk på burk.

Jag tvivlar starkt på att personen som du hänvisar till som för övrigt är en mycket kunnig människa när det gäller BARF och katter använder sig av tonfisk på burk.

Ska man BARFa sina katter så MÅSTE man vara väl insatt i näringslära för katter och vara villig att lägg ner en hel del tid på att förbereda maten.

• Bumbi mia
    Stugan skrev 2007-11-13 17:07:10 följande:
    tror det va någon annan som ej va påläst!
    Nu får du ge dig!

Du har skrivit att eftersom mathilda ger tonfisk så kan jag göra det, men det stämmer inte!

Enligt tråden du hänvisade till så rullar hon benen i tonfisk för att katten ska äta benen, hon serverar INTE tonfisk istället för kött!

Och sallad och majs, varför ska katten äta det?

Snarare verkar det som att du inte har en aning om vad BARF är och vad katten behöver.
  • Bumbi mia

Din utfodring med tonfisk och sallad och majs är inte någon näringsriktig måltid för en katt.

Om katten ska kunna tillgodose sig näringsämnena i grönsaker så måste man fin fördela dom, och antingen frysa el koka.

• Bumbi mia
    Stugan skrev 2007-11-13 22:07:06 följande:
    Bumbi mia skrev 2007-11-13 21:55:48 följande:
    jag körde det i mixer.och du behöver inte alls frysa eller koka det.kokar du det försvinner ju näringsämnena!!!
    Nä visst....

Du verkar vara en riktig besserwisser. Utfodra dina katter efter dina tro om hur BARF fungerar, jag tänker inte lägga ner någon mer energi på dig.

Ha en trevlig kväll
Svar på tråden BARF!!!