• Stugan

BARF!!!

hej!
    jag har så smått börjat att barfa mina katter.
    imorse fick de torrfoder som vanligt,men nu för en stund
    sedan fick de tonfisk,majs och isbergsallad.
    det försvann i et nafs, bägge katterna KASTADE i sig det!
    *förvånad*

jag visst att katterna älskar tonfisk och majs,men isbergsallad?
    ja...det va gott att knapra på sa de.
    nu kanske de låter bli mina växter då?

någon mer som BARFar?

man kan barfa både katter och hundar

BARF= Biologiskt Anpassad Rå Föda.

• Svar på tråden BARF!!!
  • Rottis77

BARF står för Bones and raw food!

Det är väldigt viktigt att lära sig allt om barf för dom behöver extra tillskott om man bara barfar, det räcker inte med bara typ tonfisk, majs och sallad, dom behöver vitaminer och mineraler och andra saker också.

Gav min hund BARF innan.

• Hondjuret

men majs, isbergssallad, tonfisk (på konserv) är väl inte ett direkt näringsriktigt BARF-mål?

• Snufserufs

Barfar mina hundar!
    Ska man ge majs till katter?
    Det rekomenderas inte till hundar i alla fall men jag kan inte alls hur man barfar katter.

• Kenzie

Ts: Hm det där låter inte riktigt som en väl sammansatt barf-måltid (spec inte om du använder tonfisk på burk?). Innan man börjar barfa bör man läsa på enormt noga, näringslära kan vara rätt knepigt.

Gå in på www.jipotimas.se och klicka på information så hittar du bra information där.

Rottis77: I Sverige har man försvenskat förkortningen BARF och det går bra att säga Biologisk Anpassad Rå Föda.

Älskade Theodor 060329
  • Namaste72

Jag ger min vovve Bravo Färskfoder! Funkar jättebra

• Zaria
    Hondjuret skrev 2007-11-12 18:38:13 följande:
    men majs, isbergssallad, tonfisk (på konserv) är väl inte ett direkt näringsriktigt BARF-mål?
    Funderade på samma sak,det låter inte som direkt kattanpassad mat.
  • Stugan
    Snufserufs skrev 2007-11-12 18:45:51 följande:
    Barfar mina hundar!Ska man ge majs till katter?Det rekomenderas inte till hundar i alla fall men jag kan inte alls hur man barfar katter.
    pratade med min vetrinär om det,och tycker katterna om det så är det helt ok!
  • Stugan
    Hondjuret skrev 2007-11-12 18:38:13 följande:
    jodå,läs här:
    detta gäller både katter och hundar:
    www.enskedehk.se/barf.html
Svar på tråden BARF!!!