• Skräpis

Bara prata om...del 6

Vi fortsätter väl här.

Här kan vi prata om allt som rör sig i våra huvuden.

• Svar på tråden Bara prata om...del 6
  • Gumpan

Då har jag äntligen hittat hit igen. Är urkass på att finna tid till att sitta vid datorn. Sen att vi har varit mitt uppe i en flytt nu med förbättrar ju inte saken.

Kan ju dick berätta en glad liten nyhet och de är att Alvin ska få ett syskon. De är tidigt i graviditeten än men de är så spännande. Hoppas bara att man få gå längre denna gången än förra.

Ha de gôtt

• ElinMaria
    Gumpan skrev 2007-11-19 21:43:31 följande:
    Då har jag äntligen hittat hit igen. Är urkass på att finna tid till att sitta vid datorn. Sen att vi har varit mitt uppe i en flytt nu med förbättrar ju inte saken.Kan ju dick berätta en glad liten nyhet och de är att Alvin ska få ett syskon. De är tidigt i graviditeten än men de är så spännande. Hoppas bara att man få gå längre denna gången än förra.Ha de gôtt
    Grattis
  • Julmust

Så roligt att läsa hur det gått för er alla. Grattis till Gumpan

Knäppisen: Skönt att ni fick gå till sjukgymnast till sist och att han börjat röra sig.

Här har de i år ordnat rutiner för vilka som ska besöka vem och när. Så vi ska få gå på rutinbesök hos sjukgymnasten om några veckor. Det ska mest bli intressant att se vad hon kollar. Var på 1,5 års kontroll på barnmottagningen förra veckan och allt var ok.

ElinMaria: Stina hör ju egentligen till extremprematurerna (f. v 26), men det gick ju oväntat bra för oss också. Så för oss blev det snarare en fördel, eftersom folk tog oss på allvar - ingen försöker komma med "jamen det kan ju inte vara några problem, jag läste i tidningen att nu kan man ju rädda i v 22". Även om vi fick tillbringa 11 veckor på neo så blir det ju en terapitid i sig. De första 2 veckorna var ju värst, innan man "boat in sig" på sin lilla vårdplats och lärt känna personalen.

Vad gäller magen så var vi på viktskattning i fredags och bebisen vägde då 1,5 kg - dubbelt så mycket som Stina!!! Vi har gått 30 veckor nu, bara två veckor kvar till mitt nästa mål, v 32. Så himla skönt. Är ju sjukskriven sedan ett antal veckor tillbaka. Längtar till december för då tror jag tiden börjar gå fortare. Jag älskar julen så detta är första gången jag vill att den ska vara över så man kommer in i Januari som är sista målet.

Idag tittade jag på förlossningens hemsida och där hade de bilder och info om neo som jag oväntat började gråta av. Helt botad blir man nog aldrig. Fast vem vet det finns säkert helt vanliga gravida som också börjar gråta vid tanken på att hamna där.

• ElinMaria

Julmust: Vad skönt att du gått såpass långt in i graviditeten nu. Håller tummarna för att bebisen vill stanna i magen minst 7 veckor till. Nu ska vi snart iväg till neo. Hoppas besöket ger något och inte bara känns jobbigt.

• jennsans
    Gumpan skrev 2007-11-19 21:43:31 följande:
    Då har jag äntligen hittat hit igen. Är urkass på att finna tid till att sitta vid datorn. Sen att vi har varit mitt uppe i en flytt nu med förbättrar ju inte saken.Kan ju dick berätta en glad liten nyhet och de är att Alvin ska få ett syskon. De är tidigt i graviditeten än men de är så spännande. Hoppas bara att man få gå längre denna gången än förra.Ha de gôtt
    Grattis =)

Julmust: hoppas och håller tummarna för veckorna som är kvar!

elinmaria: hur gick det på neo?
  • knäppisen

julmust: Grattis till att du passerat 30 veckor o 1500 g. Fast de är fasligt små även som 1500 grammare... En månad till och bebisen är så gott som "färdigbakad", och det vet man ju hur snabbt tiden går innan jul. Håller en tumme för er.

• jennsans
    knäppisen skrev 2007-11-21 14:22:31 följande:
    julmust: Grattis till att du passerat 30 veckor o 1500 g. Fast de är fasligt små även som 1500 grammare... En månad till och bebisen är så gott som "färdigbakad", och det vet man ju hur snabbt tiden går innan jul. Håller en tumme för er.
    haha jag som hade stor prematur.. 2500 gr.. tycker han var mini
  • Julmust

knäppisen och jennsans: Ja man får ju lätt lite rubbad uppfattning om vad som är stort . Stina vägde 2500 vid utskrivningen och vi tyckte nog hon var rätt stor då, men jag har ju förstått i efterhand vad alla andra tyckte . Hon måste ha vägt under 2 kg vid första permisen. Det är ju egentligen helt sjukt. Så missförstå mig inte, för även om v 32 känns överkomligt så vill jag ju verkligen inte ha bebis förrän i januari och vill verkligen inte ligga på neo.

Svar på tråden Bara prata om...del 6