• Noning

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

hej!

Har börjar ett nytt jobb.. har min op den 4 dec.. vet inte hur jag ska göra.. ifall jag ska vara sjukskriven en vecka eller skjuta upp det?
    Vad skulle ni ha gjort?? längtar sååå till op..vill inte skjuta upp den egentligen :( har man rätt till sjukskrivning sådär ibörjan?

• Noning

nu är det inte långt kvar tills min bukplastik!
    deb 4 dec smäller det :P
    Hur känns det efteråt?? är man mycket orörlig eller vad man ska säga?? jag ska göra en liten bukplastik samt fettsugning..
    Vill inte vara borta ifrån mitt nya jobb längre än en vecka, men d eborde väl räcka..?? har snackat med dom där & de va helt ok.. så de känns skönt iaf.. men jag vill ändå inte vara borta mer än en vecka.

Om man jämnför med en bröst op & en liten bukplastik, vad är "värst" jag klarade av bröst op galant! hade ont första natten sen va de som vanligt ungefär :P

• Noning

Wellah- hur ser ditt ärr ut nu? kan ma få se bilder på din mage??
    Samlas det mkt vätska efter en fettsugning då alltså?? när går det bort ungefär??

• Noning

Jaha då var det dax på tisdag för min bukop... jag längtar! men samtidigt är jag ganska rädd denna gång, så var det inte alls med brösten, få längtade jag enbart.. är orolig för att ärret ska bli så stort.. ska göra en liten bukplastik.. vill verkligen inte ha ett fult ärr :(

Hur länge ska man vara "sängliggandes" efter en bukop+fettsugning?? när kan man börja jobba igen om man säger så..??

• Noning

Jahapp på tisdag gäller det..! lite blandade känslor denna gång.. en fråga, när kan man sola solarium??

• Noning
    wellah skrev 2007-12-02 20:26:36 följande:
    du får ju inte ligga raklång första tiden och måste ha gördel dygnet runt jag började sola efter 9 veckor i ergonomiskt solarium... :)
    Men tänkt ifall man råkar ligga rakt då? spricker det upp då lr? :S

Jag är sååå orolig för hur ärren kommer att bli.. :S
    Hur är dina?
  • Noning

är såå irriterad just nu, läkaren ringde för en stund sen, dom var tvungna att skjuta upp min op till den 18 dec!!! MORR.. hade ju lixom fixat allt & nu blir de rörigt för mig.. kul att vara nyopererad vid jul oxå precis.. eller inte..
    Hade ju ställt in mig på att de skulle bli en op i morrn! blir förbannad alltså.

• Noning
    eio skrev 2007-12-03 12:26:01 följande:
    Dålig stil....det är ju mycket som ska klaffa med hemmalivet när man gör sin op ju. Vad hade dom för förklaring till det??
    Jag får ju min op ifrån landstinget.. döck väl upp ngt akut, jag vet inte.. men de känns ju dumt att ringa dagen innan lixom.. har ju ett jobb att tänka på.. vart massa krångel nu.. men men. inget att göra åt :S
  • Noning

Haha var inne på en butik som sålde lite större bh:ar för de har varit helt omöjligt att hitta en som passar, så testade jag iaf & vi kom fram till att jag hade 70 H ! helt sjukt, trodde jag aldrig.. anyway.. hon hade ingen bh i min strl där heller.. utan de skulle hon beställa hem åt mig.. jag blev helt paff när hon sa H lixom.. :S trodde jag aldrig..

va har ni för bh strl, ni som opat er..?

• Noning

Ja men grejen är att JAG inte tycker dom är stora alls, trodde jag skulle kunna ha en dd iaf, men de kund ejag inte haha .. & jag ska tydligen inte ha 75 heller för de skulle bli för stort, fick även testa 60,eller 65 (minns inte riktigt) & de satt oxå okej runt..
    Men ju mindre man har runt destu mindre blir väl kupan oxå??
    Så om en med 85 tex som har H kupa, DET måste vara gigatiskt!

Jag lade in 480cc & hade en fyllig b kupa innan..

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3