• Noning

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

kokostopp24 skrev 2007-12-20 14:52:28 följande:
    Undrar hur du fick igenom din bukplastik+ fettsugning av landstinget när du varken har övervikt eller medicinska problem.Vet flera stycken med massa problem som inte har fått det därav frågan.
    jadu jag vet faktiskt inte det jag haller.. läkaren gjorde en kosmetisk operation på mig vilket han vanligtvis inte brukade göra. men jag var ett "undantag" tyckte han.. varför vet jag inte, kanske för att jag besrättade hur dåligt jag mådde osv..
  • Noning
    Disan skrev 2007-12-20 15:38:56 följande:
    Noning: Oj, låter inte skoj! Kan du inte ringa kliniken och höra med dem? Krya på dig i vilket fall som helst!!
    de har blivit lite bättre, men de är fortfarande konstigt..:S

Ni kan btw kolla in min mage nu i mitt galleri, det finns två bilder, jag vägde 56 innan bukplastik, så bilden "55 kg" var nog mest lik.
    Jag tog bort nästan 1 kg fett & lite skinn..
    det är före bilder alltså båda två, jag har linne på mig men man ser magen lite ändå.. :P
  • Noning
    kokostopp24 skrev 2007-12-20 15:53:53 följande:
    Oj va smal du va, vart hittade dom ett helt kilo fett på dej.Du har inte knäppt några efter bilder är jättenyfiken på resultatet.
    ja dom fettsög runt höften & lite i mitten av magen.. hade ganska mkt på höfterna "kärlekshandtagen"
    Just nu är jag svullen & ser jätte fet ut.. haha.. har gått upp ett par kg sen op.. men de är vätska hoppas jag på..
    jag har inga bilder på datorn, men ska föra över :)
  • Noning
    Disan skrev 2007-12-20 15:56:24 följande:
    Noning: Men herre gud!! Du är ju så smal! När du har skrivit om att du fått op från landstinget så trodde jag ändå att du hade en del hud och så, men din mage såg ju helt perfekt ut! Jag menar det verkligen Tänk om man såg ut så där... Nu känner jag mig ännu fulare... *suck* Nej, men allvarligt: Du såg ju skitsnygg ut!!!Jag borde kanske också kunna få op betald... Iaf för mina ben...
    tack så mkt, men de såg värre ut i verkligheten hehe.. men nu ser ni att jag inte alls hade så mkt skinn men ändå fick igenom en liten bukplastik av landstinget.
  • Noning
    pontiac skrev 2007-12-20 21:06:18 följande:
    herregud säger jag bara, vart hittar man din läkare!!!! han vill jag ha jag tycker verkligen du är jättefin, förstår inte alls att du fick igenom en op, jag trodde man va tvungen att vara väldigt"överviktig" men en vikt på 55 kilo till din kropp är ju helt normalt... tänk va olika bedömningar folk kan göra.... men du vilken magen Alex hade, wow, ska genast ge min sambo en pilatesboll att göra situps på sjäv har jag väldiga eller ja inte väldiga men väldigt ojämna kärlekshandtag pga jag bärt båda barnen på samma sida så jag har blivit lite sne tror jag.. tänk va skönt om dom kunde suga bort lite där och på magen då hade jag vart så jäkla glad!! men jag vet inte om jag vågar...
    Sök i Örebro hehe :P eller måste man vara skriven i närmaste??
    Jag vet faktiskt inte varför jag fick igenom, han sa att jag var ett undantag, nu är de gjort iaf & jag är helnöjd över det :)
    jaa alex mage ja, den är fin hehe :)) ja du får nog ge din karl en boll :P hehe..
    jaha kan de bli ojämnt? men gör bara en fettsugning på det området då?
  • Noning

Vissa har större problem än andra, jag mådde verkligen jätte dåligt över min mage.. de kanske inte syns så mkt på bild när jag står men jag hade skinn som hängde & magen full med bristningar, jag gick till läkaren & berättade vad jag kände helt enkelt.. & han tog mig som ett undantag, varför vet jag inte.. han kanske hade sympati för mig, ingen aning.
    Jag är iaf glad att jag fick en operation, det betydde mycket för mig.

• Noning

Nejnej tog inte bort 1 kg skinn, de va fett hehe :P
    Jag hade fett på höfterna som jag inte kunnat träna bort.. vart fettsugen där när jag gjorde min mini bukplastik.

Jag lovar er, det såg värre ut i verkligheten än på dom bilderna jag har här.. tex när jag satt ner så hängde magen jätte mkt, elle rom jag låg på sidan så hängde magen över på sidan, osv.

Men jag förstår faktiskt inte heller varför jag fick igenom en operation, men jag är väldigt glad över det iaf, & jag är faktiskt oxå en skattebetalare så de är inte så att jag bara tar & tar.. :P jag hade tur helt enkelt..!

• Noning
    Teide skrev 2007-12-21 14:18:26 följande:
    Jag är då inte sådan... jag opererade mig enbart för att jag hade sådana problem med hängmage (och då snackar vi en riktig hängmage och inte att det vällde över 1 cm när man sitter n är och dragit på sig skitighta jeans) och hängbröst. Alltså fysiska problem till största del men självklart satte det ju sig på psyket också, man vågade inte visa sig i annat än tält eftersom inget satt bra osv....Tycker det är sorgligt om man har så snedvriden kroppsuppfattning att man opererar sig i oändlighet men ändå inte blir nöjd....
    Men det där med "jag har jätte mkt häng mage & du har bara lite så du förtjänar inte en operation" de tycker jag är fel argument. för jag mådde ju jätte dåligt över det jag hade, mest psykiskt men samtidigt så hade jag bristningar som kliade så förbannat oxå.jag kände mig obekväm & ville inte visa mig i badkläder eller naken med min sambo.
    Alla känne rju olika, visst jag kanske inte hade så mkt men fortfarande så pass mkt att jag mådde väldigt psykiskt dåligt över det & då spelar det ju inte så stor roll om jag hade mer eller mindre.. uatn jag hade tillräckligt för att må dåligt över det själv.

• Noning

Grejen är att jag vägt nästan 90 kg & min kropp har inte mått så bra utav det. nej brösten betalade jag själv..
    Jag tänkte såhär "jag testar att gå via landstinget först" jag hade tänkt betala den själv så småningom, men jag fick ju igenom den då ser jag inget problem i det..
    jaja nu är de iaf så... jag är iallafall nöjd!

En fråga ang bukplastik.. när går svullnaden ner..? Jag har ju gjort fettsugning oxå, tar de ännu längre tid då?
    gått upp 4 kg sammanlagt sen op..

• Noning

hallo flickor, hoppas ni haft en bra jul allihopa!

Tänkte bara höra, när går svullnaden ner efter en bukplastik+ fettsugning, känner mig så uppsvullen.. & nojjig att de kommer se ut såhär.. ngn som vet??

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3