Inlägg från: kidsrock |Visa alla inlägg
  • kidsrock

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

hallå alla!
    tänkte höra av er som opererat brösten hur snabbt ni kom igång efter operationen?
    jag har fixat hjälp med barnen och så, men 8 dagar efter min op så MÅSTE jag jobba. tror ni jag fixar det? tänkte lägga in runda bakom, inget lyft.
    arbetet är inte tungt men det är lite spring å kan stundtals vara jobbigt för nacke och axlar, så vad tror ni xperter som redan op:at er?

kram

• kidsrock

D lät najs -jag kör på det jag me

wellah skrev 2007-12-03 21:22:06 följande:
    jag har en kompis som opade sig torsdagen och började jobba måndagen igen, inga problem, gelehallon bakom muskeln, inget lyft åkte hem direkt efter op. ingen sjukskrivning behövdes alls :)
  • kidsrock

HÄR --- --- Mylava
    1 och 1 är 3 - GulleGrisen----------Lyft m ankarärr och förstoring 350cc, mellan profil, Dr PETER COSMO
    Hella28 - Hella-------- Bröstförstoring 300cc runda mellanprofil
    Wellah - Wellah----------bukplastik
    Viffy - Viffy------------ Bröstförstoring 400cc (6/11)
    BlueTopaz - BlueTopaz-------Lyft och förstoring 21/9, 250cc mellanprofil, cohesive1 (mjukast)
    Bellahhh - Bellahhh------------------ Bröstförstoring 450cc mellanprofil runda gelehallon cohesive II den 2/11-07.
    VilleMaja - Lovesex
    Postisper - Postis-------Bröstförstoring 450cc högprofil----Dr.IVAN LETTERFORS
    Helajni - Helajni--------------- Förstoring 5/11, 375, låg profil, cohesive 1
    Mandala - mandala-------------------bröstlyft, 375cc högprofil
    carro 81 - carro--------bröstlyft, 450cc runda gelehallon mellanprofil cohesive II
    Pellegrino - BooLo------Bröstförstoring, 400cc runda mellanprofil 17/11, Professor Gunnar Kratz
    Maria9902 - Maria9902
    Emelle - Emelle---Lyft+förstoring. 450cc gelehallon, högprofil
    pontiac - pontiac bröstförstoring 300 cc gelehallon mellanprofil
    soffe - Lo
    1985 - Emmy
    JozephineEriksson - Jozzan
    Eliin- Eliin84
    jagomina - vittosvart-------bröstförstoring 400cc geléhallon, högprofil + intimkirurgi
    Eio - Eio78 - SKA, bröstförstoring, vet ej stl än, sommaren 2008
    trebarsmamma- Linda21 ---------Bröstförstoring,500cc runda gelehallon
    Nattravn - Myling SKA bröstförstoring, bukplastik
    CrazyBaby-CrazyBaby---------har 560cc gele, runda mellanprofil, SKA full bukplastik 27/12
    LKP - Kristle---------SKA bröstförstoring 10/6 -08 runda gelehallon bakom muskeln, 375 el. 400cc plastikkirurggruppen
    HelenR-Helen---------SKA bröstförstoring(velar på stl) 2/1 08
    ordningåreda - LiLi - SKA bröstförstoring (400-450cc) 6/2-2008
    Noning - emy - har gjort bröstförstoring/lyft 480cc runda gelèhallon(bakom muskeln), ultrahög profil.
    Briana-Uvanti------lyft+förstorning, mentor runda gelehallon, moderate+, cohesive1, 400cc, Professor Gunnar Kratz
    Oceanpet - Oceanpet--------Ska gora lyft 2008
    amanda a e - amamanda-förstoring 20/11 350cc plastikkirurggruppen
    Disan - Disan --------Bröstförstoring 400 cc saltlösning, SKA ny op efter trasigt inlägg i januari
    Teide - Zoya
    Kidsrock-eve---------SKA bröstförstoring, runda(375) 10/12

• kidsrock

Hej tjejer!
    Idag åker jag till Oslo för att operera mig i morgon fm. Nån annan som också ska opas imorgon?

• kidsrock

hej.
    jag kommer att få betala lite drygt 24 000kr för gelehallon, runda, 375 cc, high profile, mellanmjuka(inkl konsultation och medicin).
    jag vet flera tjejjer som opat sig där å fått jättefint resultat!
    jag får väl visa bilder sen när jag kommer hem (tisdag)
    ha d bäst tills dess

• kidsrock

hej!
    nu är jag hemma igen och allt har gått bra. hade förjävligt ont första tiden men nu känns det aningen bättre. kirurgen och de andra i personalen var hur trevliga som helst. det är så skönt att det värsta är över!
    kram

• kidsrock

hej.
    jag har jättemycket "luftbubblor" under skinnet som känns när jag typ rör på armarna. jätteobehagligt! hur länge brukar detta hålla i?

• kidsrock

haha va skönt att det inte bara är jag som haft luftbubblor då!

Idag och gårdagen känns ungefär lika, ingen större skillnad, trycket över bröstet har ju släppt men det gör ju ont i bröstmuskeln och i snitten så fort man rör armarna lite för mycket å vissa andra rörelser. värst är det ju att gå upp ur sängen. då har man ju lixom stelnat till också.
    men över lag så tycker jag att det känns helt ok.
    sen har jag inte hunnit vila så mycket heller. tisdagen var jag ju på resande fot hela dagen och igår var det lucia med fika på barnens dagis, så då var man tvungen att vara där, men idag ska jag bara vara hemma och vila! (fast med en galen hundvalp iofs )
    MAn börjar längta efter en dusch vill jag lova!!!!
    ha d bra tjejer

• kidsrock
    Teide skrev 2007-12-13 16:19:43 följande:
    Hej tjejer, jag överlevde och är hemma nu. Känns som om jag blivit överkörd av en ångvält men det blir nog bättre så småningom...
    Ja det blir bättre, lovar, jag vet hur du känner dig.....min op va i måndags, så nu har det värsta gått över så man kan leva någorlunda normalt!
    passa på att vila!
  • kidsrock

Ang det mjukaste implantatet;

min kirurg sa till mig att det mjukaste implantatet var väldigt likt de gamla silikonimplantaten, alltså inte så säkra om det går sönder. för att kunna vara extra mjuka måste ju självklart materialet även vara lite flytande och det är ju det man vill komma ifrån, därför har man ju skaffat gelehallon. Han avrådde mig från att ta det mjukaste då dom även lättare tappar formen också och är inte lika säkra, han menade att då kunde man lika gärna ta den gamla silikonvarianten.
    jag hade inte en aning om att det var så, så jag bestämde mig för den "normala mjukheten" som alltså är helt fast.

men som sagt det här är bara vad han sa till mig......
    ni alla får väl bilda eran egen uppfattning och fråga era kirurger.
    kram

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3