Inlägg från: kidsrock |Visa alla inlägg
  • kidsrock

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Bellahhh skrev 2007-12-21 19:52:22 följande:
    Ja eller hur !! ;P Jag sa att jag har ju simmat i en del år i mitt liv men det har då inte hjälp mig, men det var tydligen fel sorts muskler man fick då. Jag vet att man får långa muskler när man simmar men även om man kör bröstpump så tror jag knappast man får c-kupa ;) Däremot har jag sett att hon har gått upp en del i vikt (Hon är väldigt liten egentligen) men hon har den kroppstypen där allt fett lägger sig på mage och bröst inget på lår å rumpa som på en själv =D Kan ju vara det...haha
    Ha, ha! Hon har nog gått upp då Jag har kört en del bodypump med mycket bröst träning men inte hjälper det ett skit, då såg man att mina stackars bröstvårtor satt typ "på" bröstmuskeln istället och det lilla vanliga bröstet som fanns kvar utplånades, visst blev musklerna större, men hur sexigt va det???....neeee jag är bra mycket nöjdare med mina sillisar, shit fattar inte att det kan göra sån skillnad!!! jag tycker att jag ser mkt smalare ut tex....jag hoppas bara att dom inte krymper för jag är nöjd med hur dom ser ut nu.......
    men en fråga? på måndag blir mina 2 veckor, våger jag gå utan stödbhn på juldagen (ska ut på fest)kirurgen rekommenderade 8 veckor med den.....hur skulle NI ha gjort?
  • kidsrock

En sak till...........
    Jag opererade mig ju i oslo, så jag har ingen lust att åka tillbaka dit för återbesöket man ska göra inom 2-3 veckor. Frågan är: om jag känner att allt är ok och ser bra ut (har haft en SSK kollat) behöver jag verkligen gå på ett återbesök? och stygnen går bort av sig själva....vad tror ni? har era återbesök varit givande??? För ska jag gå på ett ÅB i närheten måste jag ju betala ca 500kr......

• kidsrock
    Viffy skrev 2007-12-21 20:13:49 följande:
    Mitt återbesök varade i 5 minuter och nej inte var det givande men man ville ju ändå dit, men du som har så långt skulle ju kunna skippa det. Kan du inte prata med din kirurg om det och se vad han tycker. Du kanske kan maila bilder till honom.
    [/citat]
    Bellahhh skrev 2007-12-21 20:13:19 följande:
    [citat]
    Jag gick inte på nåt återbesök Gunnar ringde mig och instruerade hur jag skulle ta bort tejpen du kan även gå till närmsta vårdcentral å få hjälp ;)
    ja det skulle jag nog kunna göra!
    tack för hjälpen girls! då blir det hotta kläder på juldan då
  • kidsrock

på vilka sätt blir det värre? gör det fortfarande ont? var det på det bröstet som ärret inte ville läka?

Bellahhh skrev 2007-12-31 10:00:51 följande:
    mitt ena bröst blir bara värre även om Gunnar säger att det är implantatet som gör plats tror jag inte att det är så jag tror jag har fått ett mindre fall av double bubble fast jag hade mina pattar innan, min sambo tror att implantatet har halkat ner lite eftersom ärret sitter lite högre upp än vad implantatet gör, i vilket fall som helst skulle Gunnar ordna det om det inte försvann, saken är den att sambon ska åka på ett jobb i februari och kommer inte hem på flera månader, tror ni att det är ett stort ingrepp? Nån som vet nåt??
  • kidsrock
    1985 skrev 2008-01-11 13:13:17 följande:
    ViffyDe ser skitsnygga ut Har förresten själv lagt ut några nya bilder på Mylava.
    instämmer!
  • kidsrock
    Disan skrev 2008-01-13 08:17:55 följande:
    Hejsan hej!!Kan ni tänka er: Jag sitter helt rakt och kan gå, kom till och med upp ur sängen helt själv i morse!! Operationen gick jättebra, i sista stund bestämde vi oss för 495 cc ultra high profile, hallongelé. Än så länge ser det jättebra ut, men den högra tutten, den som var trasig, är väldans svullen. Men det beror nog på att den har varit ihopsjunken i ngn månad nu Tror att strl kommer att bli bra, men vi får se när svullnaden har lagt sig.Förra gången gjorde det ju så fruktansvärt ont, låg till sängs i tre dagar innan jag kunde gå utan att gråta. Men nu, detta är underbart! Visst gör det ont, men inte alls på samma sätt. Var t o m uppe innan Chris och gjorde välling till Ronja, i hopp om att hon skulle få somna om så att han också kunde sova vidare. Jag hade ju redan gett upp med tanke på hur ont i ryggen jag har just nu. Har inte sovit mkt i natt pga det.
    grattis till dina nya tuttar!
  • kidsrock

Jag lixom skrev 2008-01-15 10:52:53 följande:

Disan- Jo helt klart hellre sova än att vara vaken! Lite fult av läkaren då det ju är kostnadsfråga för hans del. Men som sköterskan sa jag har ju faktiskt rätt till narkos enligt min försäkring som jag tog!Jätte skönt, dock brukar jag må rätt illa efter narkos men med lite hjälpmedel av diverse mediciner brukar det där bli jätte bra till slut!
    Det finns ju alltid risker med att bli sövd, det kanske var därför han inte tyckte att det var nödvändigt när det inte var ett lika stort ingrepp den här gången. Själv så var jag vaken under hela min operation (bröstförstoring) med endast lokalbedövning och lugnande och det gick hur bra som helst, så till er som ska vara vakna kan jag bara säga att ni behöver inte vara oroliga!!!
  • kidsrock
    smurfette skrev 2008-01-15 16:09:01 följande:
    Du tror inte folk ser det ändå när ni alla verkar välja enorma inlägg? I UK väljer man standard mellan 200-400 och 400 är enormt, men kanske det är mode att i Sverige att vara mamma och se ut som en porrmodell?
    Det är klart att vi alla mammor här inne vill se ut som porrmodeller!!!!!! Vill inte alla det? Tyvärr la jag ju bara in 325 å fick bara C kupa, men nästa gång ska jag faan läga in 800 så jag kan bli en sån där modell.................
  • kidsrock
    korpen skrev 2008-01-16 15:45:05 följande:
    Ni som gjort bröstförstoring o har barn - när fixar man att ta hand om dem själv efter operationen? Jag har en 1 åring o en 3 åring.
    jag gjorde mina för 5 v sen å mina barn är 1,5 och 3 år.
    första veckan fick pappan rycka in å hämta å lämna på dagis, men jag var ändå med familjen när dom var hemma å hjälpte till med mat osv...hunden oxå......
    men efter 1 v så fixade jag det själv, men man var ju inte i sin bästa kondition.....man blev ju slut direkt!
    hade jag kunnat hade jag nog haft hjälp i några dagar till. försökte att undvika tunga lyft i 2v, gjorde som viffy å lyfte nära kroppen.
    allt går med lite vilja å planering

lycka till
  • kidsrock

Lägger till mig också........

HÄR --- --- Mylava

1 och 1 är 3 - GulleGrisen----------Lyft m ankarärr och förstoring 350cc, mellan profil, Dr PETER COSMO

Hella28 - Hella-------- Bröstförstoring 300cc runda mellanprofil

Wellah - Wellah----------bukplastik

Viffy - Viffy------------ Bröstförstoring 400cc 38.000:- hos Peter Cosmo på citadellkliniken

BlueTopaz - BlueTopaz-------Lyft och förstoring 21/9, 250cc mellanprofil, cohesive1 (mjukast)
    Bellahhh - Bellahhh------------------ Bröstförstoring 450cc mellanprofil runda gelehallon cohesive II den 2/11-07.

VilleMaja - Lovesex

Postisper - Postis-------Bröstförstoring 450cc högprofil----Dr.IVAN LETTERFORS

Helajni - Helajni--------------- Förstoring 5/11, 375, låg profil, cohesive 1

Mandala - mandala-------------------bröstlyft, 375cc högprofil, 42 000, Plastikakademin, Gunnar Kratz

carro 81 - carro--------bröstlyft, 450cc runda gelehallon mellanprofil cohesive II

Pellegrino - BooLo------SKA bröstförstoring, 400cc runda mellanprofil 17/11, Professor Gunnar Kratz

Maria9902 - Maria9902

Emelle - Emelle---Lyft+förstoring. 450cc gelehallon, högprofil

pontiac - pontiac bröstförstoring 300 cc gelehallon mellanprofil

soffe - Lo

1985 - Emmy

JozephineEriksson - Jozzan

Eliin- Eliin84

jagomina - vittosvart-------bröstförstoring 400cc geléhallon, högprofil + intimkirurgi

Eio - Eio78 - SKA, bröstförstoring, vet ej stl än, sommaren 2008

trebarsmamma- Linda21 ---------Bröstförstoring,500cc runda gelehallon

Nattravn - Myling SKA bröstförstoring, bukplastik

CrazyBaby-CrazyBaby---------har 560cc gele, runda mellanprofil, SKA full bukplastik 27/12

LKP - Kristle---------SKA bröstförstoring 10/6 -08 runda gelehallon bakom muskeln, 375 el. 400cc plastikkirurggruppen

HelenR-Helen---------SKA bröstförstoring(velar på stl) 2/1 08

ordningåreda - LiLi - SKA bröstförstoring (400-450cc) 6/2-2008

Noning - emy - har gjort bröstförstoring/lyft 480cc runda gelèhallon(bakom muskeln), ultrahög profil.

Briana-Uvanti------lyft+förstorning, mentor runda gelehallon, moderate+, cohesive1, 400cc, Professor Gunnar Kratz

Oceanpet - Oceanpet--------Ska gora lyft 2008

amanda a e - amamanda-förstoring 20/11 350cc plastikkirurggruppen

Disan - Disan -Har 080112 bytt ut sina inlägg från saltlösning 400cc till gelé ultra high profile 495cc. Op på Nackakliniken, dr Johan Rinder. Betalade mellanskillnaden, dvs 13 000.

kidsrock - eve- Förstoring, runda, HP, 325, bakom m, 10/12-07,
    24 000, Plastikkirurgene Oslo.

• kidsrock

Manuellas Mama skrev 2008-01-19 23:21:24 följande:

Svar på #1644Min vännina har en eget men samarbetar med Peter Cosmo.De jobbar på samma klinik i Malmö plus att hon har en annan klinik i Helsingborg.***************En fråga till ALLA som har förstorat brösten.Gör det jätte ont efteråt. Hur länge har man ont?Vad ska man tänka på efteråt?/M
    För mig gjorde det iallafall jätteont efteråt (la under muskeln), men tabletterna jag fick hjälpte inte på mig, så det var nog därför. Blev lite bättre efter 1-2 dygn, men man var väldigt orkeslös och jag hade ont i 1 vecka.

Tips; ha någon med dig som kan ta hand om dig efter op. ha någon som kan hjälpa dig att ta dig ur sängen de närmsta dagarna. ha massa mat och snacks hemma så att du kan äta, även fast du inte är hungrig, tabletterna man får efteråt är starka så ta dom inte på fastande mage. lyssna på din kropp och vila, vila, vila.

lycka till!
  • kidsrock
    Vickyb skrev 2008-01-24 17:29:29 följande:
    Tycker det var ett bra val det du gjorde. Att kunna amma är underbart och att du tänkte på riskerna var bra. Inte vill man riskera att inte kunna amma för att man skall känna sig tillfreds med sina bröst. Du kan ju alltid lägga undan lite pengar till ett lyft när du är klar med barnafödandet! Även om du nu skulle varit nöjd med dina bröst, hade dom ändå förändrats efter man fött barn.. Iaf min åsikt.
    Håller verkligen med ovanstående. Brösten förändras otroligt mycket, inte bara av amning utan själva graviditeten också. Disan, Om du hade gjort ett lyft nu hade det kanske varit att kasta pengarna i sjön + risken att inte kunna ammat, absolut inte värt det. Om du snart ska bli gravid så kommer ju dina bröst bli ännu fylligare av graviditeten och sen av amningen, så du kommer ju va värsta bystdrottningen!!!! Håll ut! Att kunna amma sitt barn (om man nu kan)är ju viktigare än ngt annat, om du skulle göra ett lyft och sen inte kunna amma skulle du nog klandra dig själv och det är ju inte meningen.
  • kidsrock

Manuellas Mama skrev 2008-01-25 16:16:39 följande:

Whohho nu har jag mina tuttar. Gjorde det igår. 275 i den ena och 325 i den andra. Nu som har haft A/B kupa....och lagt i ungefär den mängden som jag har nu......vet ni vilken storlek ni fick?Jag har så himla ont måste jag säga. Och jag ser inte hur stora de i den BH.n jag har. Den plattar till de. Vet ni om de kommer att "pjuffar" ut när jag tar av mig den sen när det är dags?/M med nya babooms
    Jag hade a och la in 325 i båda, jag fick 75c (7v sedan) när jag har sportbhn ser dom inte alls stora ut för den håller ju in, men när jag är utan å har linne så ser dom ut att va väldigt fylliga och fasta. bh har jag inte fått börja använda än, men då kan man ju pusha upp dom lite extra
    Om du väntar några veckor så ska du se att dom hänger till sig och putar lite mer
  • kidsrock

Angel 1982 skrev 2008-01-27 21:33:54 följande:

Hej hej tjejer!Skulle behöva ha lite råd och rekommendationer på en riktigt bra plastikklinik för att operera boobsen?Någon speciell kirurg med gott rykte?Vill ju inte välja fel...:-s Har man mycket ont efter en operation?hur länge tar det ungefär?
    Kolla i TS, där finns en tråd med kliniker/omdömen.
  • kidsrock
    meic skrev 2008-02-10 11:28:40 följande:
    nån som vet vilka bröstop. som går att göra med lokalbedövning?
    [/citat]
    minimalin skrev 2008-02-10 11:45:51 följande:
    [citat]
    Jag är mäkta rädd för att bli sövd jag...
    Jag gjorde min bröstförstoring med lugnande och lokalbedövning. jag var också rädd för att bli sövd! Det gick jättebra!
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3