Inlägg från: Pellegrino |Visa alla inlägg
  • Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

RedTopaz skrev 2007-11-19 22:30:13 följande:
    Pellegrino: det är jättevanligt att de är så ömma! Tejpa en kompress över så skaver det mindre. Tyvärr sitter det i rätt länge, mina slutade göra ont efter kanske 5-6 veckor.
    Hmmm, tycker bara att det är så konstigt, jag menar jag har ju inte gjort något lyft utan bara förstorat. Varför är dom så ömma då? Finns ju ingen anledning tycker jag...

I övrigt har jag mer ont i mitt högra bröst än det vänstra. Plus att jag har jättesvår att sova om nätterna. Sover ca 2-3 timmar och sen vaknar jag och kan inte somna om. Inatt var jag vaken mellan klockan 24.00 till 04.30. Skitjobbigt att kroppen inte vill. Sen somnade jag och har i princip sovit tills nu. Så sova kan jag ju, bara inte mitt i natten...
  • Pellegrino

Jag lixom skrev 2007-11-21 10:11:12 följande:

Åhhh, jag vill bara få den där operationne gjord nu.Jag har ju en kapselbildning i det vänstra bröstet, fick den bara några dagar efter operation.Ska träffa läkaren igen den 9 januari och bestämma operationsdatum.Mest tycker jag att det ska bli jobbigt att göra det under lokalbedövning...Ska fråga honom när vi ses om det är ett måste.*suck*Vill bara ha det gjort...
    Fråga... Hur kändes det när du först märkte av kapselbildningen? Jag tycker nämligen att mitt högra bröst beter sig lite underligt. Först så var båda spända och gjorde ont, sen släppte det lite och dom började sakta mjukna. Men igår och idag har mitt högra blivit mer spänt igen och det pirrar och bränner mer i det än innan. Blev plötsligt jätte orolig att det är något fel...
  • Pellegrino

Jag lixom skrev 2007-11-21 11:02:26 följande:

Hej tjejen!!!ja du, första dagarna är man ju sjukt öm så där märkte jag ingenting. När jag tog av mitt förband efter ca 3 dagar efter op så såg jag en markant skillan av det vänstra bröstet. Det såg konstigt ut, lixom "hängde" på ett konstigt sätt.Jag var mer öm i det bröstet men man vet ju inte hur det ska kännas, jag menar det var ju första gången..=)Iallafall, efter ca 1 vecka så började den värsta ömheten släppa i det högra bröstet medans muskeln (jag la bakom) på det vänstra kändes hård och spänd. Nästan som att den lixom krampade tag i implantatet.Tänkte att det kanske berodde på att jag är högerhänt och har börjat använda den muskeln mer än den vänstra.Kan kunde inte alls lyfta på armen någe högt alls på vänster sida.Det lixom stramade, klämde och krampade i det vänstra bröstet och i muskeln.Allmänt jätte öm plus att det såg konstigt ut.Det du känner behöver inte betyda någonting, höger och sida av kroppen både ser och beter sig olika och nästan jämt mognar det ena bröstet före det andra. Dom ligger lixom aldrig lika i läkningen...Men på något sätt visste jag redan från första början då jag fick se mitt bröst att något var fel, plus den här krampningen om implantatet.
    Tack så mycket för din beskrivning. Blev lite lugnare av den.
    För mig är det så här, sitter jag still i soffan har jag inte ont ALLS... allt känns kalas och jättebra. När jag är uppe och rör mig så börjar det bränna, pirra och svida i mitt högra bröst. Det vänstra känner jag knappt av alls.
    Jag kan röra armarna rätt obehindrat förutsatt att jag inte lyfter dom för högt över huvudet.
    Jag har ju fortfarande mitt bandage (eller tejp egentligen) kvar. Skall inte ta av det förrän till antagligen lördag då det gått en vecka. Och båda brösten känns väldigt spända och hårda (högra lite mer än vänstra) men dom mjuknar lite mer för varje dag.
    Det jag är mest fundersam över är när jag är uppe och går, försökte gå en liten promenad med pojkvännens hund idag och det gick bara inte. Var tvungen att vända om hem för det brände så i mitt höger bröst. Innuti, och runt om hela bröstet. När jag kom hem igen och lutade mig tillbaka i soffan så slutade det svida och istället kändes det bara lite varmt och efter bara några minuter kändes det inte alls...
    Min fundering är om jag ska strunta i att det gör ont och gå iaf eller om kroppen säger till mig att jag ska sitta still? Kommer det kännas likadant även om jag väntar några dagar?

Tacksam för alla svar jag kan få av er som kommit längre i läkningen...
  • Pellegrino

1 och 1 är 3 skrev 2007-11-21 21:43:09 följande:

Jag hade super ont i mitt ena bröst medns d andra kände jag inte. den ena armen kunde jag knappt röra fjärde dagen och den andra rörde jag obehindrat, ingen fara så länge bröstet inte e varmt och du har feber. kan va infektion då. men du äter antibiotika elelr?
    Japp jag äter antibiotika och jag har ingen feber och brösten är jämnvarma. Ska ringa till Gunnar imorgon och prata lite med honom men det är ju så skönt att få lite hjälp av er härinne också. Super att ha er tjejer!!!
  • Pellegrino

Jag lixom skrev 2007-11-22 07:48:35 följande:

Hejsan! När det gjorde så där ont när du var ute med hunden, var det som att det blev varm och stack massa. Nästan att det kändes som en varm flod som sköljde igenom bröstet?För så är det på nästan alla vad jag har hört. Blir så när man "aktiverar" bröstmuskeln, blodet strömmar lixom till i muskeln...typ..
    [/citat]

Mmm, precis så kändes det och det gjorde ont som attan!
    Novalina skrev 2007-11-22 08:14:07 följande:
    Vill bara säga att promenader är inte bra den första v. efter op (belastar brösten för mkt) - sen kan man börja gå lååångsamma promenader efter 1 v. först.
    I mitt papper jag fick av Gunnar efter operationen står följande "Lättare promenader går bra att ta så snart du känner att du orkar." så därför räknade jag med att det var ok med en kort promenad.

I alla fall känns det lite bättre idag. Gör inte lika ont än i alla fall. Ska även ringa till Plastikakademin idag för att diskutera när jag ska ta av mitt bandage. Blev så att jag tar av det själv eftersom jag på måndag ska åka iväg på kurs till Halmstad. Har ju lite svårt att ta mig dit då. Sen måste jag försöka ta mig ner till centrum och köpa en sportbh under morgondagen. Har ju ingen än och det behöver jag ju ha tills när bandaget ska bort...
  • Pellegrino

Nu har jag pratat med Camilla, Gunnars fru ang min smärta i högra bröstet och promenaden. Det hon sa var att det är ingen fara att gå, det händer ingenting även om det gör ont. Dock så kanske man vill vänta för sin egen skull. I övrigt tyckte hon att allt lät normalt och vi kom överens om att jag ska plocka bort mitt bandage på lördag. Frågade också varför dom satte dit det och varför det satt så hårt. Enligt henne så sätter dom dit det för att hålla implantaten på plats tills dess att kroppen själv har skapat en egen liten kapsel (dock inte en sådan som gör ont) till dem, och den processen tar ca 1 vecka.

Sen var jag ute en sväng och provgick idag också för att se om det var bättre och det var det helt klart! Gick ca 3 gånger längre idag och hade inte alls ont på samma sätt idag. Visst började det små bränna lite i bröstvårtan mot slutet men inte alls som igår. Så nu har jag lugnat ner mig och det känns mycket bättre!

• Pellegrino

Tänkte att jag kan hjälpa er som inte fattar hur man gör med bilderna på mylava sidan...

1. Se till att du är i din egen "area" Och klicka på "Filer & bilder"
    2. Klicka på skapa mapp
    3. Döp den till vad du vill och klicka ur "Läsbar för alla"
    4. Klicka på skapa mapp.
    5. I mapplistan till vänster, klicka på mappen du skapat. (du ser att den är markerad genom att mappen är liksom lite "öppnad")
    6. Klicka på ladda upp fil
    7. Låt "Läsbar för alla" vara iklickad, Bläddra fram filen och döp den till vad du vill.
    8. KLicka på "Ladda upp", kan ta en liten stund.
    9. Upprepa punkt 6-8 för alla bilder
    10. Klicka sedan på "Redigera rättigheter"
    11. Under rutan längst till höger skriv in användarnamnet på personen som skall få se era bilder och tryck på enter. Då kommer namnet upp i vita rutan ovanför. Upprepa för alla personer som skall få se.
    12. Klicka på "Spara"

KLART!

• Pellegrino
    Bellahhh skrev 2007-11-22 15:09:28 följande:
    In min ruta hamnar inga namn (sista punkten)
    Trycker du på enter på tangentbordet efter att du skrivit in namnet?
  • Pellegrino

Lyckligast i världen: Får jag se dina bilder på mylava? Heter BooLo där...

• Pellegrino

Lyckligast i världen skrev 2007-11-22 15:20:03 följande:

Ser ni nåt eller har jag misslyckats igen?
    Jag ser dina bilder!
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3