Inlägg från: Pellegrino |Visa alla inlägg
  • Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Lyckligast i världen skrev 2007-11-22 15:23:17 följande:

Hoppas inte det e inställt så vem som helst kan se dem nu då...? Eftersom mitt ansikte e med...hmm...
    Testa att plocka bort mig igen så kan jag ju testa att kolla då...
  • Pellegrino

Lyckligast i världen skrev 2007-11-22 15:28:20 följande:

Nu har jag tagit bort BooLo... Kolla om du kan se..?
    Hmmm ser fortfarande... Illa!
  • Pellegrino
    Pellegrino skrev 2007-11-22 15:29:20 följande:
    Lyckligast i världen skrev 2007-11-22 15:28:20 följande:
    Hmmm ser fortfarande... Illa!
    Nääää... Sorry!!!! Jag ser inte längre. Var dock tvungen att logga ut och in igen för att ändringarna skulle gå igenom!
  • Pellegrino

Lyckligast i världen skrev 2007-11-22 15:33:21 följande:

Nu då???
    Som sagt, nu ser jag inte! Var väl din sista ändring som gjorde det...
  • Pellegrino
    Bellahhh skrev 2007-11-22 15:31:50 följande:
    japp!
    Konstigt, ja då vet jag inte vad som är fel... För mig funkar det i alla fall när jag skriver in nanmn och klickar på enter...
  • Pellegrino
    Pellegrino skrev 2007-11-22 15:34:20 följande:
    Lyckligast i världen skrev 2007-11-22 15:33:21 följande:
    Som sagt, nu ser jag inte! Var väl din sista ändring som gjorde det...
    Du har nu två små hänglås framför dina mappar så nu verkar det fungera
  • Pellegrino

Lyckligast i världen skrev 2007-11-22 15:38:59 följande:

Jag ska lägga tillbaka dig så ser vi om du kan se igen....Nu???
    Japp.. nu kommer jag in!
  • Pellegrino

Bellahhh, om jag var du skulle jag testa att börja om från början med att skapa en ny mapp... Kanske blivit något knas på din andra.

• Pellegrino

Lyckligast i världen skrev 2007-11-22 15:40:57 följande:

Ok... Då tackar jag för hjälpen!!!
    Varsågod! Har arbetat i helpdesk så man har lite vana...
  • Pellegrino

Hej hopp allihopa!

Jag har nu lagt ut lite nya bilder på mylava (heter BooLo där) på mina 10 dagar gamla boobisar. Mår såååå mycket bättre än vad jag gjorde för bara några dagar sen. Tog av tejpen i lördags och det var enormt skönt. Hade köpt en sport-bh på fredagen i storlek 70D som jag provat lite lätt ovanpå bandaget men när jag skulle använda den i lördags så skavde den enormt plus att den låg emot ärren så i söndags var jag och köpte en annan i Medium C/D kupa som var sååå mycket skönare.

Tycker att storleken är bra men dom är stenhårda och sitter på tok för högt. Men jag antar att dom mjuknar samt rasar ner lite för det ska dom ju göra enligt Gunnar. Har haft väldigt lite blåmärken förutom på sidan nedanför boobsen. Liksom på revbenen... Men de börjar gulna och ge sig de också. Överlag verkar jag ha klarat mig bra, peppar peppar!

• Pellegrino
    Disan skrev 2007-11-27 19:40:31 följande:
    Pellegrino: Det se ju bra ut, men förstår vad du menar med att de sitter högt... Men de kommer att sjunka ned. Det ser ut som att ärren är väldigt korta, vet du ngt om det? Hur mkt öppnade de dig? Mina ärr är 6 cm långa (Öppnad på samma ställe som du, underifrån), det gick inte med 4 cm som tydligen skall vara normalt för saltlösning. Min hud var inte villig, om man säger så, så inläggen gick inte in!!
    Yepp... rätt nära hakan om man säger så.

Mmm, ärren är ju inte långa direkt. Har inte mätt men jag tror dom är runt 4 cm. Tydligen gick det bra att få in implantaten ändå.
  • Pellegrino

Jag har inte tänkt mig fler barn heller. Har ju två redan och har hunnit bli 33 så det känns som det räcker. Om det eventuellt blir ett till så antar jag att det kommer fungera bra även med mina "nya" tuttar. Plus att jag vet de som ammat och det knappt syns på sillisarna. Så man får väl hoppas på det om det mot förmodan blir en till.

• Pellegrino
    socute skrev 2007-12-04 22:10:43 följande:
    okej vad heter alla då? för jag har ingen koll=) vilket fall så måste jag lägga till folk där med om ni ska se..
    Här har du en lista över oss i tråden... :)

HÄR --- --- Mylava
    1 och 1 är 3 - GulleGrisen----------Lyft m ankarärr och förstoring 350cc, mellan profil, Dr PETER COSMO
    Hella28 - Hella-------- Bröstförstoring 300cc runda mellanprofil
    Wellah - Wellah----------bukplastik
    Viffy - Viffy------------ Bröstförstoring 400cc (6/11)
    BlueTopaz - BlueTopaz-------Lyft och förstoring 21/9, 250cc mellanprofil, cohesive1 (mjukast)
    Bellahhh - Bellahhh------------------ Bröstförstoring 450cc mellanprofil runda gelehallon cohesive II den 2/11-07.
    VilleMaja - Lovesex
    Postisper - Postis-------Bröstförstoring 450cc högprofil----Dr.IVAN LETTERFORS
    Helajni - Helajni--------------- Förstoring 5/11, 375, låg profil, cohesive 1
    Mandala - mandala-------------------bröstlyft, 375cc högprofil
    carro 81 - carro--------bröstlyft, 450cc runda gelehallon mellanprofil cohesive II
    Pellegrino - BooLo------Bröstförstoring, 400cc runda mellanprofil 17/11, Professor Gunnar Kratz
    Maria9902 - Maria9902
    Emelle - Emelle---Lyft+förstoring. 450cc gelehallon, högprofil
    pontiac - pontiac bröstförstoring 300 cc gelehallon mellanprofil
    soffe - Lo
    1985 - Emmy
    JozephineEriksson - Jozzan
    Eliin- Eliin84
    jagomina - vittosvart-------bröstförstoring 400cc geléhallon, högprofil + intimkirurgi
    Eio - Eio78 - SKA, bröstförstoring, vet ej stl än, sommaren 2008
    trebarsmamma- Linda21 ---------Bröstförstoring,500cc runda gelehallon
    Nattravn - Myling SKA bröstförstoring, bukplastik
    CrazyBaby-CrazyBaby---------har 560cc gele, runda mellanprofil, SKA full bukplastik 27/12
    LKP - Kristle---------SKA bröstförstoring 10/6 -08 runda gelehallon bakom muskeln, 375 el. 400cc plastikkirurggruppen
    HelenR-Helen---------SKA bröstförstoring(velar på stl) 2/1 08
    ordningåreda - LiLi - SKA bröstförstoring (400-450cc) 6/2-2008
    Noning - emy - har gjort bröstförstoring/lyft 480cc runda gelèhallon(bakom muskeln), ultrahög profil.
    Briana-Uvanti------lyft+förstorning, mentor runda gelehallon, moderate+, cohesive1, 400cc, Professor Gunnar Kratz
    Oceanpet - Oceanpet--------Ska gora lyft 2008
    amanda a e - amamanda-förstoring 20/11 350cc plastikkirurggruppen
    Disan - Disan --------Bröstförstoring 400 cc saltlösning, SKA ny op efter trasigt inlägg i januari
  • Pellegrino

Nu har jag lagt ut lite bilder på mylava från idag när mina boobisar är 18 dagar.

Kan berätta att jag just nu mår helt kalas, har inte ont alls, kan sova på sidan och känner knappt av att jag är opererad. Det är såååå skönt!

• Pellegrino
    Bellahhh skrev 2007-12-06 11:21:55 följande:
    Hej tjejer nu har det snart gått 5 veckor sedan min op och när jag skulle byta tejp idag var det lite varigt och kanterna på det ena ärret var inte riktigt läkte det var ett sår som var lite större det såg inte djupt ut men...vad ska jag göra? Hur fort läkte era ?
    Jag bytte ju min tejp efter precis 2 veckor och då hade mina läkt ihop helt och hållet... Var bara lite rosa och knögliga men inga sår och inget var. Men jag har rätt bra läk-kött också vet jag.

I övrigt håller jag med mandalas råd. Sätt inte tjep på det såriga ärret utan lufta tills det torkat ordentligt.
  • Pellegrino
    camillimill skrev 2007-12-06 09:16:28 följande:
    Nu har jag också reggat mig på mylava, och ska försöka orientera mig på sidan. Dock har jag fattat det som att jag måste bli "tillagd" för att kunna besöka er. Någon som har lust att lägga till mig?
    Mina bilder kan du också titta på utan att vara med i någon grupp. Heter BooLo där...
  • Pellegrino
    camillimill skrev 2007-12-06 19:43:47 följande:
    BooLo:Nu har jag tittat!Tack så mycket. Dina "före" bröst ser ungefär ut som mina, vilket va skoj att se. Skoj i den bemärkelsen att det kan bli bra resultat trots att de är så pass utammade som mina är. (ammade i 2,5 år)Du har jättefina bröst! Jag har tittat en hel del på bröst på nätet, alltså på före och efterbilder, och de bröst som jag tycker är allra finast är de som oftast sitter lite högt upp precis i början efter operationen, som jag tycker att dina gör.Så jag tror att du kommer att få helt grymma bröst om ett par månader! Grattis till en lycakd operation!
    TACK!!! Va go du är som skriver så snälla saker!

Och jo, man hade ju inte särskilt mycket innan om man säger så. Men nu känns det liksom helt rätt med den storleken jag hamnat på, som om dom alltid varit så här stora.
    Och enligt Gunnar (kriurgen) så skulle jag inte oroa mig över att dom satt högt upp för som han sa, "neråt kommer dom alltid". Och det har han ju rätt i.

Det som är mest skönt är att jag mår så pass bra som jag mår. Det har ju inte ens gått 3 veckor och allt är bara så kanon! Visst kliar det lite då och då i ärren men hallå liksom, jag förväntade mig mycket värre smärtor under längre tid. Första veckan gjorde det ju ONT men sen har det ju varit lätt hanterbart.
  • Pellegrino
    Novalina skrev 2007-12-14 09:04:07 följande:
    Jag vill OCKSÅ ha en egen Mylava-sida, verkar ju va ett så bra forum det med! Men jag är ju så himla seeeg med att komma igång och registrera mej och fixa en sida...*suck* Får skylla på tiden som inte alltid räcker till till allt man vill. Men sen i mellandagarna är jag mer ledig, då borde jag väl ändå hinna med detta! Är sååå nyfiken på att se hur ni ser ut före och efter era op, och kan ju även låta er se mina före-efter-bilder där med, för jag har lagat min digitalkamera nu, så det borde väl gå att ordna, fast jag inte är så bra på sånt där som att lägga upp bilder och tekniska grejer. Men kanske jag kan få hjälp av er goa, snälla?... Och käre sambo vet nog lite bättre än mej om sånt med.Ha en bra dag allihop! **Kram**
    Vill du ha hjälp med något på mylava sidan så kan du fråga mig, jag gjorde en liten snabbinstruktion för hur man lägger upp "skyddade" bilder tidigare. Bifogar den här igen om den kan vara till någon hjälp.

1. Se till att du är i din egen "area" Och klicka på "Filer & bilder"
    2. Klicka på skapa mapp
    3. Döp den till vad du vill och klicka ur "Läsbar för alla"
    4. Klicka på skapa mapp.
    5. I mapplistan till vänster, klicka på mappen du skapat. (du ser att den är markerad genom att mappen är liksom lite "öppnad")
    6. Klicka på ladda upp fil
    7. Låt "Läsbar för alla" vara iklickad, Bläddra fram filen och döp den till vad du vill.
    8. KLicka på "Ladda upp", kan ta en liten stund.
    9. Upprepa punkt 6-8 för alla bilder
    10. Klicka sedan på "Redigera rättigheter"
    11. Under rutan längst till höger skriv in användarnamnet på personen som skall få se era bilder och tryck på enter. Då kommer namnet upp i vita rutan ovanför. Upprepa för alla personer som skall få se.
    12. Klicka på "Spara"

KLART!
  • Pellegrino
    1985 skrev 2007-12-15 12:09:44 följande:
    pellegrinoTack tack tack Ska testa med det nu då. Men måste jag göra om allt detta då för varje ny mapp jag skapar?
    Ja om du inte väljer att skapa en "övermapp" och lägga alla andra mappar där i. Då sätter du bara behörigheterna på övermappen. Tex ha en "Före" mapp och lägg undermappar där.
    Inte mycket att tacka för. Gillar att kunna hjälpa till.
  • Pellegrino

Bellahhh: Tycker helt klart att du passar bäst som brunett. Ser mycket smartare ut då. (Gillar smarta människor är själv med i mensa)

Och GOD JUL!!!

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3