Inlägg från: jagomina |Visa alla inlägg
  • jagomina

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

pontiac skrev 2007-11-14 19:55:33 följande:
    viffy har du tagit några bilder ännu???? sitter nu med ett glas rött och ska snart kika på bonden i fyran och sen kommer dubbel avsnitt av greys anatomy, hur kul som helst, kvällen e rädda, och ungarna sover
    Kan du dricka rödvin redan? hur länge sen opade du dig? Jag är såå sugen på ett glas rött också, men bara en vecka sen op för mig...suck *dricker loka*
  • jagomina
    Pellegrino skrev 2007-11-15 22:49:33 följande:
    Jag har ju varit med om en del smärta, har fött ett barn med kejsarsnitt och ett vanligt. Sen har jag även opererat bort halsmandlarna och det gjorde svinit ont. Då kunde man ju inte ens äta... Men jag har insett att om man förbereder sig på enorm smärta så klarar man av smärtan bättre. Sen gör det inget om jag går upp lite, min kille gillar när jag har några extra kilon... :-P
    Så tänkte jag också. jag ställde in mig på det värsta. Hellre det, än att få en chock. och skulle det nu inte göra så ont som man föreställt sig så är det ju skönt att känna sig så stark

Spännande, Lycka till!
  • jagomina

Jag var på återbesöket igår, och allt såg superfint ut enligt Dr Oya , men musen var fortfarande för svullen så jag måste tillbaka igen nästa vecka för att ta bort stygnen då ist *suck*

Och det där med storlek verkar tydligen svårt för kirurgerna också, för hon sa ju att jag itne skulle få mer än normal C-kupa. Men vet ni vad?

Jag har D-kupa och inte nån mini liten sån heller.

Fast helt ärligt så gör det ingenting, för jag ääälskar mina nya vänner *S* Bara de inte ser FÖR stora ut mo min kropp s alla ser. Men enligt nära o kära passar de bra till min kropp eftersom jag är så lång.
    uj vad jag svamlar! Godmorgon förresten

• jagomina

Undra när man kan avgöra slut-storleken? Jag har ju D-kupa nu, men kommer det ändras när svullnaden lagt sig måntro? fast jag tycker mina e större nu än typ 3 dagar efter...för sen så lägger de sig ju, nu är de så högt upp och hårdare..vad tror ni?
    Vill så gärna köpa snygga nya bhar ju!!

• jagomina
    em84 skrev 2007-11-16 13:21:23 följande:
    Hej!Har lite frågor till er! Jag funderar starkt på att göra en bröstförstoring, eller ja, skaffa bröst..... har nu knappt en a-kupa och det jag har är bara skinn kvar, hemst! Har alltid haft små bröst. Men jag har gått upp 30 kg och 20 kg under mina graviditeter och sen gått ner väldigt fort, så jag har i princip inga bröst kvar. Det känns förjävligt, jag behöver inte ens ha bh Men jag undrar vilket som är bäst när man är väldigt smal som jag, gelehallon eller koksalt? Jag har princip bara revben.Har ni lagt bakom eller framför bröstmuskeln?Tacksam för svar!
    Jag hade i princip som dig innan. Bara revben o bröstvårtor med lite för mkt hud under. Jag har gelehallon bakom muskeln.
    Enligt de flesta kirurger ska man lägga bakom muskeln om man har lite fett över bröstkorgen, annars syns implantat kanterna extremt mkt och de känns tydligt under huden. När man lägger bakom kommer ju mer vävnad mellan implantatet och huden.
    Jag tror inte att det har någon betydelse om man har stora eller små bröst innan om man ska ha koksalt eller gelehallon. mer en smaksak.
    Jag har hört att koksalt skvalpar mer och att de lättare går hål, men jag vet inte säkert. gelehallon är ju iaf gjort så att det inte kan läcka ut i kroppen, men kanske blir lite hårdare än koksalt (?)

Svamligt svar, men hoppas du förstod nåt av det jag skrev... *S*
  • jagomina
    Novalina skrev 2007-11-17 03:00:23 följande:
    Måste bara fråga en sak jag kom att tänka på.... om man nu då har ha en pojkvän, som gladeligen "masserar brösten" - är det inte bra då alltså?? Alltså - bör ens pojkvän va försiktig även han då han tar i ens "nya bobisar"?.....Hmmm......
    Haha nee det hoppas jag inte då min gubbe är som besatt i mina nya vänner.
    Men man kanske inte ska knåda och greja med dom medvetet bara för att massera dom..sen om han gör det lite mysigt sådär kommer jag ju inte tacka nej till

Jag har all känsel kvar i bröstvårtorna! Så himla skönt, för jag var så orolig över att få förlorad känsel
  • jagomina
    em84 skrev 2007-11-17 17:31:47 följande:
    Jagomina:Tack för ditt svar! Såg att du hade gelehallon. Vad fick du betala?Hur känns dem, är de hårdare än koksalt? Har ni anatomiska eller runda?Vill höra era åsikter, vore jättesnällt!!
    Så lite så
    Jag betalade 37000 för mina geleisar. Vet inte om de är så mkt hårdare än koksalt. minns inte hur min väninnas koksalts tuttar känns, de flesta jag känner har geléhallon. Mina är supergosiga redan tycker jag, fast de fortfarande är svullna
    Jag har runda gelé i högprofil. Dr Oya rekommenderade hög profil då jag har smal bröstkorg och så lite fett där.
  • jagomina
    Pellegrino skrev 2007-11-17 17:54:44 följande:
    Hej på er!Nu är jag hemma igen. Har ont som attan men allt har gått bra. Är inlindad men det jag ser ser bra ut. Har inte spytt eller mått illa. Skriver mer när jag är lite piggare.
    Vad skönt att allt gått bra! Krya på dig nu!!!
  • jagomina
    LKP skrev 2007-11-17 20:32:10 följande:
    Hej tjejerFlyttar över mitt senaste meddelande hit för jag såg att gamla tråden stänger nu å denna nya öppnats. Hoppas allt är bra med er alla. Nu var det ett tag sen man var inne. Mkt nytt folk hittat hit tror jag.Jag har var i alla falla hos Gabriella på Plastikkirurggruppen den 15 okt. Gick superbra fast jag kom 20 min försent å var supernervös. gabriella gav mig ordentligt med tid, var superlugn å förstående, gick igenom å svarade på alla mina frågor. Fick ny konsultation 4 April -08 och operationstid 9.30 den 10 juni. Så nu är bollen i rullning. Ska i alla fall lägga in 375 el. 400cc runda gelehallon texturerade, high profil bakom muskeln. Så nu gör man inget annat än går med ristest på 3.25 dl å 3.5 dl.....heheheh Har sååå beslutsångest. Alla ni som lagt in 375 eller 400 hör gärna av er, är ni nöjd med er stl?  Kram
    Hej!
    Vad skönt att du känner förtroende för din kirurg, det är jätteviktigt tycker jag
    Jag var först inställd på 300cc... och sen 375cc men det slutade med 400cc (375 på det mindre bröstet) för att få en full C. Jag är sååååå nöjd, och jag är glad att jag inte tog mindre. Nu är de svullna och jag har 75D men det ser bra ut till min kropp och inte opropotionerligt ut till min kropp. Jag har också hög profil under bröstmuskeln...du har ju en hel del tid att bestäms dig på. Är du med på mylava? Där har jag före o efter bilder om du är intresserad
  • jagomina
    LKP skrev 2007-11-18 18:26:37 följande:
    Jagomina-Tack för svar. Joda jag är inloggad på mylava å har varit överallt å kikat......tror jag hehehh Vad heter du på mylava då?Hur stor skillnad hade du innan op brösten, jag har lite mer fyllnad på vä , på undersidan av bröstet. Gabriella föreslog 350-375 eller 375-400 eller köra lika på båda och leva med en minimal skillnad som man gör nu. Tittade på mentors sida och det skiljer bara 3 cm på bredden höjden å utåtputet mellan 375 å 400 så det är ingen stor skillnad. Men frågan är hur det blir i verkligheten. trivs jättebra med ristest på 3.5 dl = 400cc just nu. Hur pass ont har du nu??? Kram
    halloj
    jag heter vittosvart på mylava.
    Jag hade liten A-kupa innan och har nu 75D, men tror nästan 70 DD-E skulle sitta bättre. Jag hade så pytteliten skillnad på mina bröst att jag själv inte såg skillnaden förrän hon påpekade detta. Men hon menade på att storleksskillnaden blev större ju större brösten skulle bli, så jag tog ju då 375/400cc och de ser exakt lika stora ut nu..
    Jag hade också 3,5 i ristestet
    Nu har jag inte ett dugg ont, bara då jag ska göra ansträngande rörelser som att bädda sängen eller torka golven.Ligga på mage känns det däremot aldrig mer som jag kommer kunna göra tyvärr.
    Efter 5-6e dagen vände smärtan helt frn jätteont, till nästan inget, så det var skönt!
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3