Inlägg från: jagomina |Visa alla inlägg
  • jagomina

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

igår var jag på andra återbesöket och allt såg finfint ut!

Jag känner mig nästan precis som vanligt nu efter 2,5 veckor och gör allt som jag gjorde innan. Fast sova på mage lär jag aldrig mer kunna göra, och visst känns det när man lyfter o grejar fö mkt, men inget som stör. Såå skönt!

Jag hade trott man skulle bli handikappad i minst 2 månader ungeefär, men inte

• jagomina
    monster6 skrev 2007-11-27 10:56:24 följande:
    i går gjorde jag min bröst op men så ont de gör efter jag satte in 350 bakom muskeln och lyfte genom bröstvårtan... men nu mår jag illa och har otroligt ont... i hur många dagar har man som ondast... de är svårt att sitta eller ligga skönt..
    Jag hade ONT i 5 dagar, värst var de tre första dagarna, sen gjorde dte itne ont så länge jag var still. men att komma upp från liggande gjorde nog ont i ca 1,5 vecka. Men sen försvann allt.

Det går över! Härda ut...kram
  • jagomina
    Viffy skrev 2007-11-27 20:16:00 följande:
    Ingen som har nåt svar till mej Är så orolig och ledsen nu!
    Jo men att det hugger och drar till gör det på mig med, speciellt vid lyft osv.
  • jagomina
    krutten skrev 2007-11-29 20:01:23 följande:
    Hej, jag är ny i tråden och har lite frågor till er som har eller ska göra op. Var i stockholmstrakten har ni opat er? Har varit inne på Strandkliniken och proforma kliniken, någon som vet något om dem? Hur tidigt fick ni komma på konsultation? Och hur lång tid efter det fick ni er operation? Jag har tänkt att göra enbart lyft och hoppas att det blir bra resultat utan att behöva lägga in något. Någon annan som gjort enbart lyft?Hälsn Caroline
    Jag har gjort bröstförstoring på strandkliniken. Jag fick komma på konsultation dagen efter jag ringde ( de hade en avbokning) och sen opererades jag efter 4 veckor. De har som policy att man ska få bli opad inom en månad.
    Jag gjorde aldrig lyft, men min bästa väninna ska på konsultation för det på fredag och vill opas i januari.

Jättebra personal! Och jag är SUPERnöjd! :)
  • jagomina

Jag har värsta kanten under vänstra bröstet ( det jag haft mest ont i). Det är liksom på sidan/underbröstet. Där buktar det ut, det känns som implantatet veckat sig lite där.

Är inte speciellt orolig då min syrra har likadant på sitt ena bröst, men det känns så skumt bara.

Vad kan det vara? Är det ärrbildning eller kan det vara implantatet som känns så stenhårt just där?

Hur mår ni efter op? Mina boobisar är nu 3 veckor och jag mår prima!Jag både badar och lyfter barnen som vanligt...fast man kanske inte borde det?

• jagomina
    socute skrev 2007-11-30 16:53:18 följande:
    hej!! jag hade oxå en kant under ett tag men den försvann sen.. kanske ärdär dom sänkt vecken? såfall är det väll lite svullet å vävnad som läker kanske å är hårt jag vet inte.. elr så är det implantatet... men gud dom är ju bara 3 veckor=)
    HEj!
    Ja du har rätt de är ju bara tre veckor kändes bara lite konstigt att ta på.
  • jagomina
    sweetsugarcandy skrev 2007-11-30 23:23:34 följande:
    JAG VILL MED GÖRA EN BRÖSTFÖRSTORING. Från a/b till full c.Jag vill göra det en tid efter vårat barn är fött. Efter aming och allt.Men det är bara det att: Jag har inte råd!! hur har folk råd????? :/
    Jag tog lån på banken o använde sparade pengar.
  • jagomina
    sleipner skrev 2007-11-30 18:22:33 följande:
    Hejhej!Har följt denna tråd väldigt länge, men är nästan helt bara "passiv åskådare". Kikar även runt på mylava sidan (med samma namn, om ni undrar vem som "snokar" med väldigt sparsam pres)En reflektion jag har är det är väldigt väldigt många som får komplikationer av olika slag!?Efter som sagt lång tid i tråden- snart 1 år- så har jag sett väldigt många som "kommit och gått", men genomgående så känns det som "många" har fått komplikationer av olika slag och olika grad.... Är det någon som upplever det samma?Jag har ju inte fört någon statistik över det Utan det är bara en känsla jag har fått när jag följer er i tråden....Någon som vet någon statistik över hur många som får komplikationer?
    Jag har inte fått någon komplikation

Vet inte hur många som får komplikationer men de jag känner som har implantat ( och det är ganska många) så har ingen fått komplikationer. Däremot de som får det, skriver desto mer för att fråga andra osv.
  • jagomina

1 och 1 är 3 skrev 2007-12-01 11:30:23 följande:

Sambon sponsrade min högra tutte, vänstra betalade jag själv
    Min sambo skulle först betala mina tuttisar, men jag fick välja på resa till Tobago eller tuttarna. Så då kändes det bättre att äga tuttarna själv o sen få en solresa *S*
  • jagomina

Hallå tjejer!

En fråga:
    När man ska sola, är det endast ärren som måste täckas rejält eller är det liksom hela implantat-ytan?

Jag var och solade nyss och mina bröst blev knallröda och fick nästan som soleksem på vissa ställen ( röda små prickar)blir lite orolig att det kanske avr farligt för själva implantatet..

knasig fråga kanske, men men

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3