Inlägg från: Jag lixom |Visa alla inlägg
  • Jag lixom

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Usch jag börjar bli nervös för imorgon nu...
    Inatt gjorde bröstet en del ont och jag hade svårt att röra armen på ett sätt...
    Det känns faktiskt helskumt i det.

*hoppas hoppas*

• Jag lixom

Jag fick min kapselbildning 4 dagar efter op, så visst går det allt!

jagomina skrev 2007-12-12 14:46:11 följande:
    Ni som opat er; när började ni sova på sidan?Jag har gjort det sen vecka 2 och det gör inte ont, men lite obehagligt på den tutten som är "underst". Men det är väl itne farligt väl?Hur känns era bröst nu?Mina blir mjukare och mjukare och jag har verkligen "växt in" i dom, jag älskar dom!(5 veckor gamla) Däremot tycker jag de blev lite små, konstigt hur snabbt man vänjer sig. Men jag vill nog egentligen inte ha större. D-kupa räcker gott! *S*Om man får kapselbildning, när märker man det isf? Enligt min kirurg kan man ite ens få det första veckan, men jag har för mig att någon här fick det ganska snart.
  • Jag lixom

*L*

JAg drömde mardröm inatt om mina bröst.
    Jag ska ju göra en till operation i början av nästa år för att ta bort kapseln, drömde att hela min klass från 9:an var där och att han hade lagt in större proteser och det ena hände ner till magen.

Vaknade alldeles svettig...

jagomina skrev 2007-12-13 09:57:59 följande:
    Jag lixom skrev 2007-12-12 21:13:06 följande:
    Ja det kanske var dig jag tänkte på!
  • Jag lixom

Halloj!
    Hoppas ni alla har en skön julledighet nu!=)

Jag tänkte höra med er om en sak...
    Jag fixade titsen den 25 september.
    La i 280 i dom båda. Det vänstra ska göras om nu snart då jag har en kapselbildning där.

Hur som nu gäller det inte det utan jag tänkte fråga er ang känsel på brösten.

Jag har fortfarande ingen känsel mitt på brösten. Man känner väl pytte om man tar där, men mer en brännande obehaglig känsla och inte alls så som man har i vanliga fall.
    Det har blivit lite bättre men jag har absolut inte full känsel i dom.
    Kommer det komma eller är det "för sent" för känseln att komma tillbaka? Hur lång tid tar det?

Sen tänkte jag höra om en annan sak. När jag är kall på armar och överkropp, så känns brösten iskalla nästan.
    Nästan som om blodet inte når fram (fast det gör det ju, en urdålig liknelse bara..*L*)
    Har ni det oxå så? När försvinner det i sånna fall?

Jag ska tillbaka till läkaren nu i januari och boka för operation av kapselbildningen.

• Jag lixom

Hua snart är det väl dax för min andra operation. JAg har ju en kapselbildning som ska rättas till inom den närmsta tiden. Har gått med den nu sedan i september... Ska träffa läkaren igen den 14 januari. Operationne ska göras under lokalbedövning och det är nog den jag är mest rädd för.

Läkaren har försökt lugna mig och berättat hur det går till men jag vet sjutton. Ska höra hur stora chanserna är att man istället kan få bli sövd...

• Jag lixom

Hej tjejen!

Jag är oxå skit nervös! Jag ska ta bort min kapselbild´ning på vänster bröst inom kort, just under lokalbedövning. Jag är skit nervös inför den. Hel läbbigt...

Jag ska träffa läkaren nu på måndag och boka en tid för operation.

Bellahhh skrev 2008-01-11 07:13:23 följande:
    Nej han ska öppna upp i lokalbedövning och förstora kaspeln, han säger att det inte är db utan implantatet har för lite plats.Annars kan man lägga in störra implantat för att få bort db har jag läst. Saken är den att jag hade A-kupa om inte mindre innan så risken att jag skulle få db var helt minimal jag behövde inte lyfta enligt någon av läkarna jag har varit hos, så det är nog inte det jag har bara att det har blivit ett veck där på nåt vis...
  • Jag lixom

Idag ska jag tillbaka till läkaren. Jag är skit nervös.
    JAg vet ju vad som kommer hända, han ska gå igenom brösten noggrant och sen ska vi beställa en tid för en ny operation då han ska avlägsna den kapselbildning som har bildats i vänster bröst.

Operationen skrämmer mig skit mycket. Just att jag ska göra det under lokalbedövning...

• Jag lixom

Så, nu har jag träffat läkaren igen och bestämt ett operationsdatum för att ta bort min kapselbildning. Den 7 februari och det blir under lokalbedövning uppe på deras mottagning.

Det lugnande ekommer jag att få i tablettform och alltså inga kanyler. Sen kommer dom att sätta tre sprutor runt bröstet för att bedöva.

• Jag lixom

Det känns som att jag pratar för mig själv men ändå...*skrattar*

Tänkte bara berätta. JAg skrev förut att jag är sjuuukt nervös inför min andra operation av kapselbildningen. Den skulle utföras i lokalbedövning och jag var där igår och fick en tid till operationen.

Nu ringde sköterskan som är sååå go!!

Hon sa att jag såg jätte skärrad ut och jag är faktiskt berättigad narkos i min försäkring så om jag vill så kan jag göra det i narkos. Jag sa hemskt gärna på en gång.

Tänk at tdet syntes så tydligt...

Det kanske var meningen som gjorde det...=)

- Ge mig alla piller du har!

åhh vad lättad jag är nu! Så tis 5 februari ligger jag på bordet igen!

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3