Inlägg från: Jag lixom |Visa alla inlägg
  • Jag lixom

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Disan- Jo helt klart hellre sova än att vara vaken! Lite fult av läkaren då det ju är kostnadsfråga för hans del. Men som sköterskan sa jag har ju faktiskt rätt till narkos enligt min försäkring som jag tog!

Jätte skönt, dock brukar jag må rätt illa efter narkos men med lite hjälpmedel av diverse mediciner brukar det där bli jätte bra till slut!

• Jag lixom

Neee, jag har varit skit nervös ända sedan han sa detta i september. Jag fick i måndags oxå reda på att jag inte skulle bli så groggy. Jag skulle inte få några sprutor med lugnande så jag nästan sov utan skulle bara få 2 lugnanade tabletter så jag skulle vara vaken hela tiden.

Neee jag håller nog med henne om att jag såg skärrad ut.

Är så glad att hon ringde och sa att jag får göra det under narkos!!!

En stor lättnad försvann från mitt hjärta!

Novalina skrev 2008-01-16 07:58:09 följande:
    Men det är nog väldigt olika hur känslig man är på det sättet - vissa tycker nog att det är mkt obehagligare än andra. Bra att man får välja tycker jag. Och såklart är narkos billigast för läkarna, och riskerna är inte stora precis...Själv skulle jag a-l-d-r-i-g vilja va vaken under en op, bara medveten av vad de gör skulle göra mej svimfärdig och illamående!.... Nej, usch!.... Så det är inte att det ev. skulle kännas nåt som skulle göra mej orolig, utan bara medvetenheten om vad de gör, fast jag inte ser det...
  • Jag lixom

Tjejer, jag undrar en sak...

Jag ska ju ta bort min kapselbildning nu den 5 februari.

Jag hade fått för mig att det inte skulle göra vidare ont då det ju redan är berett plats lixom.

Men nu imorse ringde sköterskan mig och frågade om jag hade några tabletter kvar sen förra operationen. Jag hittade dom inte så hon skulle skicka recept på nya grejer. Och det är samma piller som sist.

Då undrar jag, kommer jag ha så där ont igen???

Han ska ju göra ett nytt snitt, gå in och klyva kapseln och ta ut protesen för att sen gå in och "skrapa" bort kapseln som är där inne, sen ska han sätta tillbaka protesen och sy ihop.

Någon som gjort korrigeringar och kan tala om hur ont det gör?

• Jag lixom

Jag gjorde på Sophiahemmet hos Leif Gylbert jag!=)

• Jag lixom

JAg opererade mig när dottern var 6 månader. Det gick jätte bra! Jag hade både min make och min mamma här första veckan, sen var min mamma här med mig resterande 3 veckor. Den fjärde veckan kunde jag lyfta själv. Har tur oxå som har ett barn som älskar att ligga på golvet plus att maken är hemma på 50 %. Så det gick bra!

• Jag lixom

Snart är det dags!

JAg ska ta bort min kapselbildning i det vänstra bröstet nu den 5 februari! Det ska bli så skönt.
    Jag fick ju aldrig "se" bröstet som det skulle vara då jag fick min kapselbildning redan 4 dagar efter operationen, så jag har lixom aldrig sett det "normalt".

Det ska bli så skönt när allt är gjort, att ha 2 fina bröst!=)

• Jag lixom

Hej där!
    Jag kände det redan från första början. JAg kände skillnaden mellan höger och vänster. Visst hade jag ont över båda musklerna(la under), men det ville inte släåppa på vänster som det gjorde på höger. Det kändes som om man ständigt hade fet kramp i brösmuskeln. JAg kunde knappt röra armen plus att man kände hur hårt det var över muskeln.

Så jag kände att antingen är det muskeln som krampar tag i protesen, för man såg att protesen inte låg i fickan som skapats åt det, eller så var det kapselbildning och visst var det ju det=(

Man känner att någonting är galet med bröstet. Det är en krampande ihållande värk i hela bröstet och armen heeela tiden. Nu är det bättre bara det att bröstet ser lite lattjo ut.

1985 skrev 2008-01-25 13:26:27 följande:
    Jag lixomHur känns det? Har du ont hela tiden? Är så rädd för att få kapselbildning men so far, so good...
  • Jag lixom

Happ, nu är det bara några dagar kvar...

Jag ska opereras igen nu på tisdag. Ska ta bort min kapselbildning i det vänstra bröstet.
    Dagarna går rätt fort. Jag tänker inte alls på den där operationen knappt.

Maken sa någonting igår om att han inte ska jobba på tisdag. Jag kunde inte alls koppla varför, kände på mig att jag skulle göra något men kom inte på vad det var...*L*
    Störd som man är!

Men det ska bli skönt att få det gjort.
    Är lite orolig för hur ont jag kommer att ha efteråt.
    Många säger ju att det inte alls är som vid första operationen.

• Jag lixom

Imorrn ska den bort!!!

Min dumma kapselbildning ryker imorrn!
    Äntligen!

Dock måste jag erkänna att jag är nervös.
    Nervös inför hur det kommer att kännas efteråt.
    Förra gången hade man ju ingenting att jämföra med, man visste bara att det skulle göra ont.
    Men nu då?

Det är ju inte allt så ofta man hör någon göra en till operation för borttagning av kapselbildning så jag vet ju inte vad jag ska förvänta mig.
    Det känns lite jobbigt.
    Ska jag, eller ska jag inte ta ut smärtstillande lixom?

Jobbigt att man ska få ett nytt ärr som man ska hålla på åå tejpa. Nu är ju inte tejpningen den jobbiga biten utan själva kliandet då det läker tycker jag.

Finns det någon där ute i cyberrymden som gjorde något liknande som tagit bort kapselbildning eller liknanade?

• Jag lixom

Hej!

Tack så mycket för lyckönskningen!

Jag har fått en tid till då jag ska vara där, 07,30 HUA! De va i ottan!

eio skrev 2008-02-04 12:08:22 följande:
    Lycka till! Hoppas allt går fint. Kom in å rapportera så snart du kan.
  • Jag lixom

Så...

Nu är jag klar.
    Blä och urk...=(

Jag önskar att jag kunde spola fram tiden några veckor.
    Jag gjorde min andra operation igår, tog bort min kapselbildning.
    Jag fick höra att det var ett enkelt ingrepp och att det inte skulle behövas så mycket...

Sen när allt var gjort fick jag ju reda på att det är nästan samma op som görs bara det att man inte behöver göra någon ny ficka lixom.

Jag vaknade upp med dränage den här gången oxå.
    Jag hade hysat ont som dom pumpade i mig ketogan vid 2 tillfällen plus några andra piller.
    Jag fick stanna kvar på sjukhuset några timmar mer än plnaerat då det började blöda i dränet helt plötlsigt.
    Men vid kvällskvisten var jag hemma. Det första jag gör när jag kliver ur bilen är att spy i garaget *pinsamt*

Natten var hemsk, visste inte hur jag skulle sova, det gick inte. Hur jag än låg gjorde det ont. Kunde inte ha armen mot kroppen för det gjorde så ont i bröstet, sen fick man ont i ryggen för att man inte låg ordentligt.

*suck*
    Nu är man tillbaka på ruta ett känns det som. Inga lyfta, inget bärande mm.
    Saker jag hade räknat med att kanske få göra i mnindre utsträckning. Har ju 2 barn att ta hand om så nu får vi lösa det bäst vi kan...

Låter jag neggo?=)

Nerå, det går över *L*

• Jag lixom

Förlåt om jag lät neggo imorse.

Hoppas att jag inte skrämde iväg några med det inlägget!
    Jag vill bara säga att jag är jätte lycklig med dne operationen jag gjorde och ångrar ingenting.

Men man har hela tiden i huvudet att när man gjort den första operationen så är allt klart och man komemr att bli skit snygg. Men se när man får veta att något har gått snett och att man måste korrigera vissa saker så känns det som att man måste göra allt från början igen lixom.

Jag vill baa ha det gjort och få vara smärtfrit lixom.

Men men, nu sitter jag här. Hoppas det inte blir några fler operationer nu!

Och ni som står inför eran första operation, ni kommer INTE att ångra er!!! Lyckan att vakna upp med sina nya vänner är obeskrivlig!

• Jag lixom

Hej!
    Ja för det kändes som att jag ju bara skulle korrigera lite och ar nästan lika ont som jag ahde första gången.

Dessutom är hela bröstet inbandagerat, speciellt ut mot armen till.
    MAn undrar ju vad dom har gjort lixom. Såhär mycket tejp, bandage och kompresser var det inte sist...=(

eio skrev 2008-02-06 18:32:09 följande:
    jag lixom - Skönt att du har kommit över de värsta negativa tankarna. Men förstår att det kändes motigt.
    Så olika för alla verkar det som. Jag vill ju vänta till i höst, men ska ämdå på konsultation på fredag. Många verkar få op tid inom 1-3 månader verkar det som.
  • Jag lixom

VAd är det du ska korrigera?

Hoppas att det går bra, vilket det till 100% nog gör!=)

Bellahhh skrev 2008-02-06 10:17:29 följande:
    Nej fy stackare ! Jag ska korrigera på lördag och har fått höra att jag ska bli i stort sett som vanligt....
  • Jag lixom

Jo du får äta. Det sa dom till mig när det först bestämdes lokalbedövning (nu blev det ju inte så...)
    Bättre med lite näring i magen sa dom.

Lycka till!!!

Bellahhh skrev 2008-02-09 08:32:02 följande:
    Hej tjejer nu är jag off till lite korrigering, i lokalbedövning, tre feta sprutor in i mitt "lilla" bröst, å jag som e spruträdd ;( Hehe! Men man får käka nu va? När man inte ska sövas? Hjälp jag mkt mer nervös nu än sist tänk om det gör lika ont igen :(
  • Jag lixom

Precis!!!!!!!!!

Åh, håret blir som svinto av den där skiten...=(

Bellahhh skrev 2008-02-09 09:19:26 följande:
    Det är så lite fel på mitt ena bröst att det känns löjligt att åka, men nu sitter jag här, får höra vad han säger dr. men man ska väl vara helt nöjd när man har lagt ut 40.000
  • Jag lixom

Jag gjorde min sista operation förra tisdagen, alltså snart en vecka sedan.
    Jag tog bort min kapselbildning på vänster bröst.
    Rekomendationerna var ungefär som den förra ang inga tunga lyft osv.

Min fråga nu är, jag har inte riktigt varit lika försiktig efter denna operation som med den förra.
    Då KUNDE man ju inte göra så mycket. Denna op gjorde oxå ont men jag har inte lika ont.
    Inom vilka ramar är det egentligen OK att röra sig inom. Alltså hur mycket får man bära osv?
    Jag har ju 2 varn och den yngsta dottern blir nu 10 månader snart...
    Maken jobbar ju 50% så han är hemma vid 12 vilket ju underlättar jätte mycket.

Hur känns dte då man har tagit i för mycket och någonting ev har skett i bröstet?

• Jag lixom

Jag har Euro Silicone och har än så länge inga problem med det alls. Jag fick en kapselbildning som togs bort i tisdags men det är ju inte implantatets fel, oftast då vad jag vet nu alla märken gör med räfflade ytor.

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3