• Teide

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Alltså, jag är så sjukt nöjd med mina bröst nu. Tänk att jag som hela livet gått med hängbröst som man lätt kunnat kasta över axeln vid duschning numera har fasta bröst som klarar penntricket galant! De är ju lite svullna än men den mesta svullnaden verkar ha lagt sig och de är bara såååå snygga. Tänk att man kan vara så ytlig Oskyldig

Magen är ju så svullen än så det är svårt att avgöra hur snygg den kommer bli men trots svullnaden är den redan plattare än vad min "äckelmage" var.
    Att jag inte gjort detta tidigare. Att behöva gå runt och må så dåligt över sin kropp och gömma sig i tält och adidasbyxor är inte roligt och nu slipper jag förhoppningsvis det!
    Ingen sola i vassen för mig 2008!!   Cool

Är bara så glad idag

**Hellre rik och frisk än fattig och sjuk**
  • Teide

Tycker det är fel att vi skattebetalare ska behöva betala för operationer man bara vill göra för att "man mår dåligt" av att ha jättelite mage efter en graviditet.

Sen finns det sådana som jag och Wellah som har jättehäng och riktiga medicinska problem och besvär som betalar våra op själv.

Att man har mage  att gå och begära denna op genom landstinget och ännu konstigare är att någon läkare faktiskt beviljade den.

Snacka om att slösa med skattebetalarnas pengar.....

• Teide

Hilla:
    Tyvärr är ju det den bittra verkligheten för den största delen av oss. Man får spara eller låna om man vill modofiera sin kropp. En del har dessutom väldigt skev verklighetsuppfattning och borde nog lägga pengarna på att gå och snacka med en kurator än att operera sig (syftar nu inte på någon speciell, har bl.a träffat på sådana IRL). Om man t e x har panisk rädsla för att brösten ska börja hänga senare i livet... jag menar.... ehum? Eller att man väljer bort barn helt och hållet i sitt liv ENBART p.g.a risken för att kroppen ska förändras (till det sämre då antar jag, brorsans ex var ett bra exempel på detta).

• Teide

Wellah: Jo jag håller med, alla ska och har ju chansen att söka men jag förstår inte vad det är för läkare som beviljar landstingsop åt en som är smal och fast i skinnet. Denne borde ju skämmas ordentligt!!
    Jag menar, när det finns folk med "riktiga" besvär som ju faktiskt får avslag eftersom magen bara hänger 13 cm och enligt normen ska den hänga 15 cm.... typ.

Själv iddes jag inte söka alls, palla sitta och förklara sig och visa sig för trettioelva olika läkare för att "eventuellt" få igenom det. Nä, jag tog saken i egna händer sitället

För övrigt blir tuttarna finare och finare för varje dag
    Den som säger att bröst inte kan bli fina med enbart lyft kan ta sig i röven för denne har tokfel!
    Jag är så nöjd med dem så jag flashade dem t o m för brorsan igår kväll när han kom hem till jul (han bor i Berlin annars) och ville höra vad han tyckte..hehehe. Hur normalt är det då....haha!! Men jag har ju tejp och så över så hel "näcka" är de ju inte.

• Teide
    Pontiac: Nej, jag är en sådan som tycker att man inte ska få snitt lättvindigt. Snitt ska vara en sista utväg om man inte kan föda själv, rädsla går oftast att bearbeta, beror liksom helt och hållet på varför man är rädd. Är man det t ex för att man blivit utsatt för sexuella öergrepp så är det ju en sak men en helt annan ifall man "bara" är är rädd för sakens skull utan att ha försökt bearbeta rädslan.

Wellah: Ja, det var också¨en av anledningarna att jag tog det privat. Ville välja kirurg själv osv. Nu hade jag ju tur att pappa finansierade min operation för jag är fattig student.

Noning: Ja, jag förstår att du är glad och nöjd. Det är ju den som beviljat din operation som gjort fel, inte du. Dock måate jag säga att du nog borde bearbeta dina kroppsliga "fobier" eller vad man ska kalla det för för det var väl du som hade panisk rädsla för att brösten skulle börja hänga t ex? Mår man så dåligt över några bristningar efter en graviditet eller för all del hängbröst att man går och begär landstingsoperation så anser iaf jag att man kanske har andra problem som inte borde lösas med plastikkirurgi.... Men what do I know? Det är ju bara min åsikt så du ska inte ta illa upp....
  • Teide
    Bellahhh skrev 2007-12-21 13:44:41 följande:
    Jag är med sån spelar ingen roll om jag gör hundra op:s jag kommer ändå aldrig bli nöjd, men jag vet ju om det liksom. Lite sorgligt och patetiskt men så är det. Tror de flesta i den här tråden är såna personer, eller ? Vi har ju höga krav på oss själva.
    Jag är då inte sådan... jag opererade mig enbart för att jag hade sådana problem med hängmage (och då snackar vi en riktig hängmage och inte att det vällde över 1 cm när man sitter n är och dragit på sig skitighta jeans) och hängbröst. Alltså fysiska problem till största del men självklart satte det ju sig på psyket också, man vågade inte visa sig i annat än tält eftersom inget satt bra osv....

Tycker det är sorgligt om man har så snedvriden kroppsuppfattning att man opererar sig i oändlighet men ändå inte blir nöjd....
  • Teide
    Noning: ja, jag förringar inte att du mådde dåligt osv men du är ju också väldigt ung vad jag förstått det, tänk om du skulle vilja ha fler barn sen? Då är ju risken stor att du måste göra om op + att är man inte nöjd med sin kropp i 19-10 årsåldern så är det väldigt illa för det är liksom då kroppen är som snyggast på en.... sen går det bara utför om vi säger så.... ju äldre man blir desto mer förfaller kroppen - oavsett graviditeter och dyl. Hur mkt ska man operera då och blir man nöjd oavsett?

Skillnaden mellan dig och mig är också att jag betalade min op själv även om jag med största sannolikhet hade kunnat få den betald av landstinget så det handlkar inte alls om att förtjäna något eller inte. Alla förtjänar väl att vara snygga men nu är ju den bistra verkligheten den (som innan nämnts) att det kostar och har man inte råd så är det tough luck liksom Ledsen

Nu hade ju du tur att få din beviljad och det är ju liksom inte ditt fel utan läkarens. Med facit i hand så skulle du inte haft den landstingssponsrad, du var ju snygg och smal innan och hade inga andra besvär förutom att du inte tyckte det var snyggt. Landstingets pengar ska inte gå till personer med snedvriden syn på sin kropp utan då hade det funnits bättre hjälp än plastikoperation att få. För jag tror tyvärr inte att du kommer bli nöjd med detta utan snart är det något annat som int eär fint sopm du mår dåligt över.... jag hoppas verkligen jag har fel och att du nu kan tycka om dig själv.
  • Teide
    Noning: Till mig sa kir. att man får räkna med minst en månad innan vätska + svullnad försvunnit efter BP. Men nu gjorde jag ju iofs en stor med navelförflyttning och allt....
  • Teide
    Crazy Baby skrev 2007-12-27 16:29:37 följande:
    Hej hej! Och god fortsättning!Jag ska ju göra en full bukplastik den 8 januari! Jag vet att ni har pratat om det tidigare, alkohol innan op, men jag hittar det inte!Vi ska ha värsta festen här på nyår och jag vet ju inte om jag vågar dricka eller inte, det är ju trots allt bara en vecka innan op.Har försökt få tag på min kirurg, men kliniken är stäng nu i mellandagarna!Vad jar era läkare sagt till er?
    Jag fick iaf papper där det stod att man skulle undvika alkohol 2 v innan operation
  • Teide
    Bellahhh skrev 2007-12-27 19:46:05 följande:
    Doktorn sa det var ok. alltså ;)
    Det är nog olika från klinik till klinik, det är ju bara att läsa om hur olika råd man fått med tejpning, bh etc etc
  • Teide
    Evelina skrev 2008-01-03 12:38:11 följande:
    Hejsan ni som har operat bort er hängmage efter graviditeten vart gick ni och hur mkt betalade ni för det?
    Jag op:ade mig på Strandkliniken i Sthlm, gjorde brösten samtidigt och betalade 70.000 allt som allt, bara magen hade nog kostat 38-40.000.
    Är än så länge mkt nöjd, op:ade mig för 3 v sedan.
  • Teide
    Noning skrev 2008-01-04 14:12:43 följande:
    Hej flickor.. ska ringa till min kir idag ang mina bröst.. är inte nöjd med mitt ena som ni kanske har läst om tidigare, vill gärna göra om det. plus att jag vill flytta upp vårtgårdarna på båda brösten, får man fixa till sånt man ej är nöjd med..? Får man även välja om man skulle vilja ha en större storlek..? en annan profil? för d eblir nog att han får göra om mitt ena bröst helt & hållet..
    Får du säkert men jag tror knappast de utför sådant gratis.
  • Teide
    Noning skrev 2008-01-04 22:33:58 följande:
    Jag vill helst inte skicka bilder på mina bröst.. har fått tillsägelse av min sambo att ej göra dt heller så det måste man väl acceptera, haha!men magbilder skickar jag gärna för den som vill se, har före & efter bild..
    Alltså inte för att jag bryr mig direkt men hur dåligt självförtroende har din sambo egentligen?? Min sambo har inget emot ifall jag skulle flasha mina tuttar för hela världen så snygga som de är numera....
  • Teide
    Noning skrev 2008-01-05 09:26:12 följande:
    det handlar om att han inte vill att jag ska lägga ut såna bilder på internet pga att vad som helst kan hända.. det är inte så säkert..han vill inte att andra ska se mina privata kroppsdelar & de förstår jag, skulle inte vilja att han lade ut bilder på sin snopp tex. så jag får väl ta & acceptera det bara!Har bilder på min mage därimot om ngn när intresserad av att se, även före bild..
    Alltså detta är ju lite off-topic och jag tänker inte älta men jag antar att det för din sambo är helt uteslutet att du t ex går på badhuset också? För ve om någon annan än han såg dina bröst. På förlossningen hade du förstås BH på dig?
    Att jämföra bröst med snopp är ju lite... ehm.... kosntigt. Det är ju inte musen du ska visa upp direkt - för DET skulle jag verkligen förstå att han inte vill att du ska göra

Men men, alla är vi olika. Själv skulle jag doxk inte ha mage att be om att få se alla andras tuttbilder om jag inte vore beredd att visa mina egna och för det andra skulle jag aldrig låta en snubbe styra mig på det viset din gör med dig (för det ärju HAN som inte vill du ska visa, inte du, eller?)

Men som sagt, detta var off-topic och jag ska lägga ner det hela. Det är ju inte min ensak.
  • Teide
    wellah skrev 2008-01-09 17:38:46 följande:
    stämmer säkert... jag får uppfattningen att stor del som op:ar sig har dålig självbild.... tex det är fler än en gång jag har tänkt att personens före-bild varit mkt snyggare.... (nu menar jag inte just familjelivsmedlemmar bara så ni vet)
    Håller med dig. Gäller bl.a vissa användare på mylava (inga namn nämnda dock)...hymlar inte med vad jag tycker.....
  • Teide
    pontiac skrev 2008-01-10 16:11:51 följande:
    stämmer säker jättebra?! men som någon skrev att det finns personer på mylava som har bättre förebilder än efterbilder, så tyckte ju inte den personen det,  precis som vi alla andra, det finns säkert någon i detta avlånga land som tycker att vi såg helt ok ut innan våra operationer, så länge man själv mår dåligt över någonting och vill ändra så varesgod! men det måste ju inte betyda att våran självkänsla är sämre för det, jag vill inte ha taxöron utan innehåll när jag bara är 29 år så då väljer jag hellre o fixa det, tänk på dom stackarna som inte har några ekonomiska möjligheter och operera sig utan får gå och må dåligt över deras utseende, dom är det ju jättesynd om, så där borde i såna fall risken för självmord vara högra, men va vet jag??!!
    Men är man typ 19 år, haringa barn, smal och har e n fyllig, fast C.kupa innan som serjättebra ut och op:ar sig sedan så man får typ H-kupa och värsta bomberna som serså onaturlig aut som det bara kan bli så tycker iaf jag att man är lite fel ute....
  • Teide
    Viffy skrev 2008-01-10 19:26:07 följande:
    Teide: Det där låter som en tjej som jag sett på mylava
    Då är det säkert samma för den tjejen jag syftar på finns där (minns dock inte alls användarnamnet ellerså...). Kommer bara ihåg hurchockad jag blev när jag såg bilderna.

Eller en annan där som op:at näsan typ 5 ggr men ändå inte är nöjd så t o m hennes läkare sagt ifrån att han inte kan göra mer så hon blir nöjd... ingen annan tycker att det är något fel på hennes näsa....
  • Teide
    gulemamman skrev 2008-01-16 11:24:18 följande:
    Ingen som gjort på victoriakliniken????Ni som vet...hur mkt behövs det att lägga in i vardera bröst om man vill utöka en a-kupa till en b-kupa?
    Tror Arba gjort på VK.
    De ärerkänt duktiga därmen även kända för att vara nästan dubbelt så dyra som många andra ställen och han är INTE dubbelt så duktig som alla andva kirurger. Jag funderade ju på VK innan jag bestämde mig för Strandkliniken men det avgörande var att VK skulle ha 105.000 för buk och tuttar medans jag på Str kl "bara" behövde betala 70.000 för samma op (och jag är jättenöjd!!)
  • Teide
    MariaN skrev 2008-01-17 10:19:35 följande:
    Hej!Jag undrar om nån vet hur det kan skilja så mycket på priser mellan olika kliniker.. jag har tittat på priset för geléinlägg och på tex victoriakliniken kostar det 49 000 men på strandkliniken kostar det 37 000 upp till 500 cc.hur kan det komma sig?
    som sagt.... Victoriakliniken är MKT dyrare än många andra kliniker.....
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3