Inlägg från: Novalina |Visa alla inlägg
  • Novalina

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Villemaja skrev 2007-11-26 18:27:42 följande:
    BlueTopaz: Det var så lite så, prova den:)JAG HAR JU INTE HAFT PROBLEM VARKEN MED TEJP ELLER BRÖST MEN...idag provade jag att ha vanlig bh (har haft sportbh för att det är så skönt, van oxå)jag märkte då att det började kittla o klia lite direkt på tejpen. Kanske är det pga av det, vanlig bh?Har aldrig känt så innan. Tog av den o kändes bättre direkt:)Men jag förstår dig, att du vill ha bhMin kirurg sa att man skulle vänta minst 3 månader med bh, helst 6 månader om man ska ha bygel. Jag tänkte vänta minst 3 mån, ville bara prova idag. Mina ärr ser jättebra ut redan.Hoppas att dte blir bättre för dig snart! Håller tummarna.Viffy: Ja samma här, fick reda på att jag hade 70E! trodde att jag skulle få D men det känns jättebra förutom att man måste till specialaffär hela tiden o handla bh/eller på nätet.Kram 
    Jag undviker också bygelbh i iaf 6 mån efter op - har det bara vid särskilda tillfällen. Tycker också att det är bekvämast med en mjuk bh utan byglar och "stoppning", så jag har mest såna bekväma bh:ar, de är faktiskt snygga på med.

Själv fick jag 75E efter op, trodde jag heller aldrig att jag skulle få! Men jag är jättenöjd med allt! Ser mindre ut än det låter tycker jag, men helt lagom stora till min kropp. Jag har inte haft några problem alls att hitta bra bh:ar i rätt storlek, finns bra utbud tycker jag faktiskt, både på nätet och där jag bor.

**Kram**
  • Novalina
    RedTopaz skrev 2007-11-30 23:13:08 följande:
    Jag tänkte precis som du tidigare. Men det är ju precis som flera säger att man skriver eg. mest här för att "klaga", fråga eller ventilera sin oro. Eller för att svara på andras frågor.De som inte är så oroliga och som det går bra för sitter nog inte så mkt i sådana här trådar?
    Jo, det gör jag iaf! Sitter i "såna här trådar" alltså, fast allt gått jättebra efter att jag satte in mina imoplantat för 5 mån sen - helt komlikationsfritt, och jag är supernöjd!

Jag läser och sktiver här pga jag inte pratar med andra om bröstop - inte många vet att jag op mej ens. Vill hålla det privat - för det tycker jag faktiskt det är - min ensak helt enkelt. Visst, OM folk skulle fråga så skäms jag inte alls, och kan lätt stå för vad jag gjort - handlar inte om det. Men ändå, är ju min privata ensak vad jag väljer att göra med min kropp - andras åsikter är bara sekundära i sammanhanget eg. för mej.

Jag tycker det är så givande och intressant att prata på nätet om detta med bröstop sen jag själv op mej - tycker den här tråden är väldigt bra.

Sen kan man ju alltid ge de råd man tagit till sej till de som ska op sej och så, samt berätta om sin egen erfarerenhet, plus såklart ställa frågor själv om det är nåt man undrar över.

**Kram**
  • Novalina
    RedTopaz skrev 2007-11-30 23:28:55 följande:
    Kolla med medical finance, jag lånade till hälften av operationen från dem. Du kan göra upp en helt egen betalningsplan. jag tror att det är www.medicalfinance.se. De flesta plastikkirurger jobbar med dem.
    Har inte de typ 10% ränta på lånade pengar?...
  • Novalina
    sweetsugarcandy skrev 2007-11-30 23:23:34 följande:
    JAG VILL MED GÖRA EN BRÖSTFÖRSTORING. Från a/b till full c.Jag vill göra det en tid efter vårat barn är fött. Efter aming och allt.Men det är bara det att: Jag har inte råd!! hur har folk råd????? :/
    Den som spar den har! Plus en generös sambo som betalar hälften hjälper ju lite på traven med!

Så jag betalade 50 500:- kontant, vill inte ha lån.
  • Novalina

1 och 1 är 3 skrev 2007-12-01 11:30:23 följande:

Sambon sponsrade min högra tutte, vänstra betalade jag själv
    Jo, så kan man ju oxå uttrycka det - gjorde ju min med!
  • Novalina

Sitter här och nattsuddar lite...(jobbar nätter nu igen), och kom att fundera på hur det kommer sej att flera stycken här i tråden som fått flera komplikationer och besvär efter bröstop ändå kan säga att ni är jättenöjda med allt?... För mej är det svårt att förstå iaf. Men då kanske ni inte har så höga krav och förväntningar på resultatet och kirurgen, eller?... Förklara gärna om ni vill - så jag förstår bättre hur ni resonerar och tänker om det hela.

**Kram**

• Novalina

1 och 1 är 3 skrev 2007-12-03 11:12:14 följande:

de va hans egna uttryck de e störst
    Jo, så har vi också skojat om det hela... Att han är typ "delägare" i mej, så att säga!
  • Novalina

1 och 1 är 3 skrev 2007-12-03 11:12:14 följande:

de va hans egna uttryck de e störst
    Jo, så har vi också skojat om det hela... Att han är typ "delägare" i mej, så att säga!
  • Novalina
    RedTopaz skrev 2007-12-03 21:47:57 följande:
    Jo ca 9% effektiv ränta tror jag. Jag lånar 20.000kr med avbetalning på ett år. Räntefritt första 2 el 3 månaderna. alltså betalar jag ränta på ca 100- 140kr per månad i 9 eller 10 månader. Inte mycket alls med andra ord för ett par nya bröst =)
    OK, men det va ju inte såå mkt iaf!

Men är inte det allra bästa eg. att lägga in bröstop-lånet i nåt annat lån man redan har (om man har nåt alltså), som i huslånet eller nåt?... Vad jag förstått så blir det mkt billigare.
  • Novalina
    Disan skrev 2007-12-13 20:00:34 följande:
    Haha, missade en sida!!Viffy: Ser jättesnyggt ut!! Men förstår dig, du verkar ha samma strl som jag (finns också lite påklädda bilder i mitt galleri) den jag har på mig nu är en 70F och det är min favvo. Det är ju inte stort alls! Iaf om man inte är trådsmal, då skulle det genast se lite större ut, men nej, tyvärr har vi nog inte stora bröst... Även om det låter så!! Teide: SKönt att det gick bra!! Nöjd än så länge? Kanske mest ser svullet ut och så..?Lyckligast i världen: Jo, det låter ju stort, men som sagt, en 65G är ju inte större än en 70F, vilket, som jag kom fram till (alldeles själv!!! ) inte är så stort...Är jättenervös för att mina nya kommer att bli för små... Men min läkare vägrar att lägga in mer än 495 som mest...  High profile iofs, men ändå...
    Enligt min åsikt så har du stoora bröst redan nu - det tycker jag helt klart att du har när man kikar på bilderna i ditt galleri! Inget snack om saken liksom. Du kanske blivit lite "självblind" och van, unjefär som en som är rik och inte tycker han har nog med pengar iaf, och bara vill ha ännu mer för att känna sej riktigt rik, typ. Allt hanlar väl om vem och vad man jämför sej med - och "mycket vill ha mer" kanske kan stämma in.

Så TRO mej - de ÄR stora!!

**Kram**
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3