Inlägg från: Lyckligast i världen |Visa alla inlägg
  • Lyckligast i världen

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

E den hudfärgad o på en röd plastrulle... I så fall e det nog rätt tejp... Vad jag förstod var det micropore den hudfärjade....

Bellahhh skrev 2007-11-25 16:00:10 följande:
    den e mer papper än tyg kan fota den när jag kommer hemLyckligast i världen skrev 2007-11-25 15:56:14 följande:
  • Lyckligast i världen

Ja det var den jag menade o det skulle enl henne på apoteket vara micropore, den hudfärgade varianten.

Bellahhh skrev 2007-11-25 16:10:22 följande:
    den sitter på en orangeplasthållare annars e det korrekt, funkar den?? sitter i bilen å allmänt virrig...Lyckligast i världen skrev 2007-11-25 16:05:00 följande:
  • Lyckligast i världen

Kollade på mepiform oxå o den verkade ju bra... Ska kolla med min läkare om hon har ngn erfarenhet av mepiform???

www.molnlycke.com/item.asp&lang=1

• Lyckligast i världen

BlueTopaz...
    Har du kollat på beskrivningen av tejpen Mepiform?
    Verkade ju väääldigt bra..??

Skickar en länk där du kan läsa lite fakta om den...
    www.molnlycke.com/item.asp&lang=1

RedTopaz skrev 2007-11-25 14:11:50 följande:
    Trist att vi är så många med problem..
    Mina ärr har varit röda och stått ut i flera veckor nu.. om det inte varit pga tejpen så ha jag fått det pga skav. Insåg igår att mina ärr iaf står ut för att det blir som långa vätskeblåsor i ärret. Kul!! Mina ärr lär inte bli särskillt fina.
    Som tur är har iaf ärren som går rakt uppåt klarat sig mkt bättre, alltid ngt.;)Jag har också varit öm till och från i brösten, för några dagar sen fick jag nojjan och var helt säker på att jag var gravid igen för att de ömmade och brände så precis som degjorde i början på grav... Speciellt bröstvårtorna gör ont. Har du också så? Eller har du mer ont innuti?Vad har du för problem med tejpen, är det bara ärren som blir röda eller är det över hela området där tejpen sitter?
    Jag smörjer med helosan nästan varje dag för att läka "frätsåren" jag fick av tejpen tidigare, men jag tror inte heller det hjälper..Har inte använt kompress tidigare, men får nog börja med det.NÄR sa Gunnar att du kunde börja ha vanlig behå? Han sa 2mån till mig, men det kanske är för tidigt? Tycker dock inte att sportbehåarna ger tillräckligt med stöd, brösten börjar ömma och sväller upp efter en hel arbetsdag.
  • Lyckligast i världen

Ohhh va bra... Kan inte du lägga in hans svar här då, så jag vet om den e bra för "bröst-ärr" eller ej....

RedTopaz skrev 2007-11-25 20:09:32 följande:
    Ja, jag läste precis! Sitter och skriver till Gunnar och frågar om den =)
  • Lyckligast i världen

Hej...
    Kan ni tänka er... Jag la in 325 cc och har bara ökat en strl...
    Från 75B till 75C....hmm konstigt. Jag som var sååå orolig innan för att jag skulle få för stora. Tur att jag la in 325 så jag inte ändrade typ till 275...haha....
    Jag provade mina gamla bh:ar idag och kunde ha de flesta. Och då e det bara 7 dagar sen op, så de e ju dessutom lite svullna nu.... Ja, ja... nu "trillar" de ju inte ner 10 cm när bh:n åker av...utan e i samma "position" som bh:n...hihi....och det känner ju jag e huvudsaken.

Ha det!!!

• Lyckligast i världen

Jag tror faktiskt det endast verkar som alla här har komplikationer. Jag skriver inte så mkt nu efter min op, läser mest. Jag har inget konstigt med mina nya "vänner". Och så tror jag att många "känner efter" för mkt..... vi e oroliga helt enkelt.
    Man skriver ju inte när allt e 100% bra...utan när man e orolig och undrande...
    Därför tror jag att det utifrån kan se ut som alla vi har fått komplikationer.

Denna tråden e ju sååå kanon. Man kan fråga andra om småsaker...stilla sin oro.

sleipner skrev 2007-11-30 18:22:33 följande:
    Hejhej!Har följt denna tråd väldigt länge, men är nästan helt bara "passiv åskådare". Kikar även runt på mylava sidan (med samma namn, om ni undrar vem som "snokar" med väldigt sparsam pres)En reflektion jag har är det är väldigt väldigt många som får komplikationer av olika slag!?Efter som sagt lång tid i tråden- snart 1 år- så har jag sett väldigt många som "kommit och gått", men genomgående så känns det som "många" har fått komplikationer av olika slag och olika grad.... Är det någon som upplever det samma?Jag har ju inte fört någon statistik över det Utan det är bara en känsla jag har fått när jag följer er i tråden....Någon som vet någon statistik över hur många som får komplikationer?
  • Lyckligast i världen

HÄR --- --- Mylava
    1 och 1 är 3 - GulleGrisen----Lyft m ankarärr och förstoring 350cc, mellan profil, Dr PETER COSMO
    Wellah - Wellah----Bukplastik
    Viffy - Viffy----Bröstförstoring 400cc (6/11)
    BlueTopaz - BlueTopaz----Lyft och förstoring 21/9, 250cc mellanprofil, cohesive1 (mjukast)
    Bellahhh - Bellahhh----Bröstförstoring 450cc mellanprofil runda gelehallon cohesive II 2/11-07.
    VilleMaja - Lovesex
    Postisper - Postis----Bröstförstoring 450cc högprofil Dr.Ivan Letterfors
    Helajni - Helajni----Förstoring 5/11, 375, låg profil, cohesive 1
    Mandala - mandala----Bröstlyft, 375cc högprofil
    carro 81 - carro----Bröstlyft, 450cc runda geléhallon mellanprofil cohesive II
    Pellegrino - BooLo----Bröstförstoring, 400cc runda mellanprofil 17/11, Professor Gunnar Kratz
    Maria9902 - Maria9902
    Emelle - Emelle----Lyft+förstoring. 450cc geléhallon, högprofil
    pontiac - pontiac----Bröstförstoring 300 cc geléhallon mellanprofil
    soffe - Lo
    1985 - Emmy----SKA Bröstförstoring 11/12 350cc geléhallon
    JozephineEriksson - Jozzan
    Eliin- Eliin84
    jagomina - vittosvart----Bröstförstoring 400cc geléhallon, högprofil + intimkirurgi
    Eio - Eio78----SKA, bröstförstoring, vet ej stl än, sommaren 2008
    trebarsmamma- Linda21----Bröstförstoring,500cc runda gelehallon
    Nattravn - Myling----SKA bröstförstoring, bukplastik
    CrazyBaby-CrazyBaby----560cc gele, runda mellanprofil, SKA full bukplastik 27/12
    LKP - Kristle----SKA bröstförstoring 10/6 -08 runda gelehallon bakom muskeln, 375 el. 400cc plastikkirurggruppen
    ordningåreda - LiLi----SKA bröstförstoring (400-450cc) 6/2-2008
    Noning - emy----Bröstförstoring/lyft 480cc runda gelèhallon(bakom muskeln), ultrahög profil.
    Briana-Uvanti----Lyft+förstorning, mentor runda geléhallon, moderate+, cohesive1, 400cc, Professor Gunnar Kratz
    Oceanpet - Oceanpet----Ska göra lyft 2008
    amanda a e - amamanda----Bröstförstoring 20/11 350cc plastikkirurggruppen
    Disan - Disan----Bröstförstoring 400 cc saltlösning, SKA ny op efter trasigt inlägg i januari
    Teide - Zoya
    Kidsrock-eve----SKA bröstförstoring, runda(375) 10/12
    Östesjökliniken
    Lyckligast i världen - Förväntansfull----Bröstförstoring/lyft, 325cc, bakom muskeln, runda geléhallon, cohesivegrad II, mellan profil...
    Hella28 - Hella----Bröstförstoring 300cc runda mellanprofil
    HelenR-Helen----SKA bröstförstoring(velar på stl) 2/1 08

• Lyckligast i världen

Jag har 72-73 cm under brösten och jag är enligt personalen på change en 65:a.... Provade massor idag och jag måste ha 65 i de flesta....någon kunde jag ha 70 i.
    Konstigt det där. Jag har köpt en bh på Lindex...utan bygel (måste ha utan bygel 3 mån enl min läkare) och i den har jag 75C. När jag provar på change har jag 65G.... någon 70F.... men 90% av de jag provade fick jag alltså ha 65G... och jag tycker jag har små... la bara in 325...ångrar att jag inte tog större....
    Skulle jag lagt in idag hade jag nog tagit 425-450 och absolut hög profil...jag tog mellan profil...

Jag kommer nån gång göra om dem.... kanske om 5-10 år....

1985 skrev 2007-12-13 14:30:23 följande:
    1 och 1 är 3Med mindre storlek runtom får jag såna där fina, mysiga fettvalkar Med 70 kan jag knappt andas. Mätte på kliniken och under bysten har jag 77 cm.
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3