Inlägg från: Novalina |Visa alla inlägg
  • Novalina

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Jag vill OCKSÅ ha en egen Mylava-sida, verkar ju va ett så bra forum det med! Men jag är ju så himla seeeg med att komma igång och registrera mej och fixa en sida...*suck* Får skylla på tiden som inte alltid räcker till till allt man vill.

Men sen i mellandagarna är jag mer ledig, då borde jag väl ändå hinna med detta!

Är sååå nyfiken på att se hur ni ser ut före och efter era op, och kan ju även låta er se mina före-efter-bilder där med, för jag har lagat min digitalkamera nu, så det borde väl gå att ordna, fast jag inte är så bra på sånt där som att lägga upp bilder och tekniska grejer. Men kanske jag kan få hjälp av er goa, snälla?... Och käre sambo vet nog lite bättre än mej om sånt med.

Ha en bra dag allihop!

**Kram**

• Novalina
    Disan skrev 2007-12-14 10:30:01 följande:
    Hmm det där med mjukheten, det har jag faktiskt ingen aning om vad vi bestämde oss för!! Knas... Hmmm, men jag har för mig att han tyckte att vi skulle ta den hårdaste, eftersom jag har ganska mkt bröst sedan innan och att jag ville ha dem lite fastare... Ehhh, har verkligen noll koll!! Men, jag litar på att det blir bra Hur har ni andra tjejer? Har alla den mjukaste?Arba: Jo, visst har jag inte små bröst, men samtidigt, eftersom jag inte heller är liten (alltså, inte varken kort eller smal som en sticka) så ser det ju inte så stort ut! Dessutom skall man ju inte titta på bilderna när jag är gravid, hade en strl större under hela graviditeten... *suck* Varför fick man inte behålla den??
    OK, förstår dej. Huvudsaken att du blir nöjd ju!
  • Novalina
    wellah skrev 2007-12-14 21:39:48 följande:
    kan meddela att det där problemet är inte kul... omöjligt hitta skjortor som sitter bra tex.... eller om det är skärning på toppen/linnet så hamnar det rätt över brösten.... man lär sig utesluta vissa plagg redan på galgen efter ett tag :P hehe.... Jag har ju inte op:at mina ens och har ju bara D-kupa,,, men lik förbaskat ändå mkt problem när det gäller toppar...
    Konstigt att det är så olika! Själv har jag 75E och har inga som helst problem att hitta tröjor som sitter snyggt, har kvar alla de jag hade innan op och de sitter bara ännu bättre än innan (har M).
  • Novalina
    Pellegrino skrev 2007-12-15 09:04:38 följande:
    Vill du ha hjälp med något på mylava sidan så kan du fråga mig, jag gjorde en liten snabbinstruktion för hur man lägger upp "skyddade" bilder tidigare. Bifogar den här igen om den kan vara till någon hjälp.1. Se till att du är i din egen "area" Och klicka på "Filer & bilder"2. Klicka på skapa mapp3. Döp den till vad du vill och klicka ur "Läsbar för alla"4. Klicka på skapa mapp.5. I mapplistan till vänster, klicka på mappen du skapat. (du ser att den är markerad genom att mappen är liksom lite "öppnad")6. Klicka på ladda upp fil7. Låt "Läsbar för alla" vara iklickad, Bläddra fram filen och döp den till vad du vill.8. KLicka på "Ladda upp", kan ta en liten stund.9. Upprepa punkt 6-8 för alla bilder10. Klicka sedan på "Redigera rättigheter"11. Under rutan längst till höger skriv in användarnamnet på personen som skall få se era bilder och tryck på enter. Då kommer namnet upp i vita rutan ovanför. Upprepa för alla personer som skall få se.12. Klicka på "Spara"KLART!
    Tack - gullig du är!!

**Kram**
  • Novalina
    Hilla skrev 2007-12-15 14:09:34 följande:
    Hej hopp! Får man vara med här? Brutta med svinfula tuttar anmäler sig Var gjorde ni era? Pris?Jag har funderingar på viktoriakliniken, nån som gjort där?Håller på att snåla pengar för fullt!
    Vadå "fula tuttar"??! SÅ kan du väl inte säga! Jag såg en urringad bild på dej på din sida, och du verkar inte alls ha några "fula" heller!! Vad menar du? På vilket sätt tycker Du de är "fula"?...

Jag har iaf op mej på VK (victoriakliniken) för 6 mån sen, och kan varmt rekommendera det stället och charlkes som kirurg - är superdupernöjd med allt!! Har inte sett ens en droppe blod, och allt har läkt finfint. Blöev t.o.m. bättre än jag trott innan! Och charles är precis som jag en riktig perfektionist som kirurg, lämnar ingenting åt slumpen, och jag har alltid känt mej 100% trygg med mitt val, för jag är nämligen själv en riktig perfektionist vad gäller min kropp .

Fråga gärna om du vill veta mer!

**Kram**
  • Novalina

Hej på er brudar! Va ett tag sen jag kollade in här nu, har inte suttit så mkt vid datorn den senaste tiden. Hoppas allt är bra med er!

Hittade en grej på nätet, vad tänker ni om detta:

"14 Augusti 2007 | FL-Net

Självmord vanligare bland silikonbystade
    Kvinnor som förstorar brösten löper tre gånger så stor risk att dö av drogmissbruk eller genom att ta livet av sig jämfört med andra kvinnor. Ju äldre kvinnorna är vid operationen desto större är risken. Det visar en svensk studie som publiceras i den medicinska tidskriften Annals of plastic surgery. Drygt 3.500 kvinnor som fått bröstimplantat mellan 1965 och 1993 har följts i studien. En förklaring till resultatet kan vara att kvinnor som förstorar brösten har en sämre självkänsla och mår psykiskt sämre än andra kvinnor. (FL-Net)"

((Kram))

• Novalina
    Teide skrev 2008-01-10 19:05:29 följande:
    Men är man typ 19 år, haringa barn, smal och har e n fyllig, fast C.kupa innan som serjättebra ut och op:ar sig sedan så man får typ H-kupa och värsta bomberna som serså onaturlig aut som det bara kan bli så tycker iaf jag att man är lite fel ute....
    Jag instämmer. Och eg. tycker jag synd om såna med så "skev självkänsla", som t.ex. tror att de lättare ska få nån kille med större bröst. Op man jättestora bröst i första hand för andras (killars) skull och för att man tror man kommer att bli en lyckligare människa så är det nog inte så bra. Tragiskt bara. Själv hade jag inga förväntningar på att jag skulle bli "lyckligare" med större bröst innan op, och jag har sambo sen 4,5 år och det va inte för hans skull utan för min egen som jag op mej, det va helt mitt initiativ och beslut.

Och resultatet då? Jo, när jag ser mej i spegeln eller provar bh:ar så tycker jag ännu mer om det jag ser bara, för jag känner mej mkt kvinnligare än tidigare då jag va plattbröstad. För mej är bröst i första hand nåt som för mej är en symbol för kvinnlighet, och inte att va ett "sexobjekt" för killars skull.

((Kram))
  • Novalina
    jagomina skrev 2008-01-09 17:53:41 följande:
    Stämmer säkert in på massor av tjejer/kvinnor...tyvärr..Men känenr mig inte dålig som människa, känne rmig inte ful, har inget sug efter droger o jag vill INTE dö...*S*
    Det va ju tur iaf! Samma här. Men som sagt - det stämmer nog tyvärr in på många andra tjejer, särskilt de som är yngre och gör op i första hand för killars skull. Och jag instämmer i vad många andra här skrivit, att mångas före-bilder är snyggare än de bröst de fått efter op.

((Kram))
  • Novalina
    Noning skrev 2008-01-06 19:00:41 följande:
    carro 81 skrev 2008-01-06 18:41:11 följande:
    Har skickat iväg en förebild & en efterbild till dej nu :)
    Får jag oxå kika?... Är ju så nyfiken!

Min mejladress är: snabella@spray.se

((Kram))
  • Novalina
    engeln83 skrev 2008-01-14 11:56:35 följande:
    viffy hehe ok...asså jag e inte orolig för smärtan men sen har jag pratat me många som säjer.."åååh de känns som att ha 2 tegelstenar på bröstkorgen i 2 veckor"...men jag har så mkt hud så jag tror inte de kommer kännas så för mej...jaha 400...jag som funderar på 600 haha
    Jo, 600 ml blir nog vääldigt stort på dej skulle jag gissa - särskilt om du har stora redan nu innan.

Det som gör att man är öm över bröstet efter op beror på att de lossar delar av den stora bröstmuskeln, om man lägger implantatet bakom (vilket de flesta väljer att göra nuförtiden). Det spelar alltså ingen roll om man har stora eller små bröst innan op, hur man upplever smärtan beror snarare på ens individuella smärttröskel.
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3