Inlägg från: Novalina |Visa alla inlägg
  • Novalina

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Bellahhh skrev 2008-01-16 11:28:52 följande:
    Köpte en sån på apoteket som jag bor i helt underbar ;)
    Har de bh:ar på Apoteket alltså?? Vart är de då? Får man fråga särskilt efter de eller? Och vad kostar de?...
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-16 11:58:22 följande:
    Viffy: Från allra första början hade jag 75B, ibland en C-kupa, men det var mest om jag köpte 70 runt. Det var ngr år sedan jag endast började använda 70, insåg att det var mkt skönare! Med 400cc fick jag alltså en 70F och nu, vet jag inte riktigt än!!Kom på också, det var ngn som undrade varför jag har över musklen: Det beror endast på att min syster lade under och jag minns hur fruktansvärt hemskt ont hon hade! Fy!! Seda hade jag turen att den läkaren jag "fick" oftast lade över muskeln också.
    OK. Vet du varför han föredrog att lägga bakom muskeln, kirurgen alltså?... Och vad tycker du själv fördelarna och nackdelarna är med att ha så?
  • Novalina
    Novalina skrev 2008-01-17 08:33:38 följande:
    OK. Vet du varför han föredrog att lägga bakom muskeln, kirurgen alltså?... Och vad tycker du själv fördelarna och nackdelarna är med att ha så?
    Menar ju FRAMFÖR muskeln - såklart!.... Hmm.....
  • Novalina
    eio skrev 2008-01-16 12:03:41 följande:
    disan - Den läkaren jag ska göra hos gör oxå helst över muskeln.Jag har ju tänkt göra min op i slutet på sommaren i år. Tänkte lixom ta en extra semestervecka i slutet på augusti eller så och göra op då. Då har man ju ändå hunnit få hela sommarsemestern med sol och bad (förhoppningsvis)
    Vet du varför han föredrar att lägga framför muskeln?
  • Novalina
    Teide skrev 2008-01-16 12:53:05 följande:
    Tror Arba gjort på VK.De ärerkänt duktiga därmen även kända för att vara nästan dubbelt så dyra som många andra ställen och han är INTE dubbelt så duktig som alla andva kirurger. Jag funderade ju på VK innan jag bestämde mig för Strandkliniken men det avgörande var att VK skulle ha 105.000 för buk och tuttar medans jag på Str kl "bara" behövde betala 70.000 för samma op (och jag är jättenöjd!!)
    VK är inte dubbelt så dyra när det gäller enbart bröstimplantat, men i vissa fall då man ska göra flera olika ingrepp samtidigt ja.

Jag betalade 47 000:- för bröstimplantaten, + 3000:- för 5 års kapselbildningsförsäkring, och där runtomkring ligger flera andra kliniker oxå prismässigt.

Sen talar jag ju bara utifrån min egen erfarehet att Dr. Charles Randquist är en superskicklig kirurg, för det är vad jag tycker. Men visst finns det med all sannolikhet även andra som är skickliga med förståss.
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-16 14:23:30 följande:
    Jag lixom: Det var så vi gjorde med min hela tutte nu. Man öppnade, tog bort kapseln och bytte inlägg. (Du skall ju behålla ditt gamla, men det är ju nästan samma sak.) det har knappt varit svullet och inte alls gjort ont på det sättet!! Det har känts i ärret, men inte farligt alls. Har varit uppe och gått sedan jag kom hem från kliniken.Men det är ju skönt att droga ned sig ändå Ta tabletterna om du behöver, om inte annat kan det ju vara skönt till natten eftersom man ligger stel som en pinne och får ryggvärk... Viffy: Ja, efter op alltså. Nu känner hon ju ingenting!! När jag gör om mina bröst nästa gång, efter alla tusen barn, då kommer jag nog att lägga under muskeln, har fått för mig att det blir mindre häng då. Eftersom inlägget inte töjer ut huden på samma sätt. Har era läkare sagt ngt om det?
    Men "jag lixom" har väl sitt implantat bakom muskeln, och då är det ju samma ingrepp som första gången - alltså att de måste skära upp muskelfästet för att kunna komma åt att byta implantatet, så det kommer nog att kännas efteråt.

Sen tror jag det är så som du säger ang. att ha bakom för mindre häng, har hört om det förut. Va bla därför jag ville ha bakom.
  • Novalina

Crazy Baby skrev 2008-01-16 17:11:01 följande:

I samband med bukplastiken gjorde jag en kapselklyvning! Eftersom det var mycket värre än vad min kirurg hade trott så tog det ca 3 timmar att utföra själva klyvningen och han har fixat och donat massor därinne, men jag har inte knappt märkt av bröstet alls!
    Har visserligen inte haft speciellt ont efter någon av mina förstoringar, men efter kapselklyvningen har jag inte känt nåt alls!
    Men det låter ju jätteskönt! Har du implanatetet bakom bröstmuskeln? Konstigt att det inte känns nåt då tycker jag.
  • Novalina
    Bellahhh skrev 2008-01-17 12:28:09 följande:
    Arba: 80 spänn, de kallar det för ammningsbh men det är en störtskön bomullsbh som ser ut som en sportbh jag har en svart och vit, skitskönt.
    Tack för svaret - ska kolla upp den. Urbillig med! Finns den i många storlekar?
  • Novalina
    gulemamman skrev 2008-01-17 20:39:21 följande:
    arba-Tack för ditt svarJag är rätt smal/normal i kroppen i övrigt. B-kupa är som sagt min "vanliga" storlek men de försvann efter mina barn...så jag vill ha tillbaka den gamla storleken.Är dr charles duktig och trevlig oså? får man förtroende för honom?
    OK. Jo, dr Randqvist är trevlig, men kan av vissa uppfattas som lite "besservisseraktig och dryg" i sitt sätt. Men jag hade inga som helst problem med honom -och de man mötte mest va ju sköterskorna - och de va iaf hur gulliga, kunniga och hjälpsamma som helst! Nästan så jag t.o.m. längtar tillbaks dit ibland, att hela tiden bli så uppassad och ompysslkad -kände mej verkligen som en prinsessa!

Det viktigaste för mej är dock att dr Randqvist verkligen är expert på just bröstop, och han är en väldigt kunnig och noggrann kirurg - jag är ju inte där för att få nån ny polare liksom. . Och boobisarna blev t.o.m. bättre än jag vågat drömma om - har läkt jättefint med.

((Kram))
  • Novalina
    Helajni skrev 2008-01-17 20:55:04 följande:
    Jag har ett veck på vänster, men inte direkt över ärret, mer från mitten och utåt, under bröstvårtan. På den sidan sitter ärret högre upp än på andra, känns som implantatet kanske sitter lite längre ner där oxå, tråkigt för annars är jag jättenöjd.
    Va tråkigt då... Vart och när op du dej?

(Det stod inte vart nånstans man op sej nånstans i listan här ovan på många.)
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-20 18:27:39 följande:
    Det beror ju helt på vad för sorts op man gör... Om man gör lyft med förstoring eller bara förstoring, om man lägger bakom eller framför muskeln... Så som jag har fattat det har man mer ont när man lägger bakom muskeln, ganska logiskt med tanke på att man skär av en hel muskel... Jag har opat mig två gånger nu, båda gångerna är framför muskeln. Första gången var jag sängliggande i tre dagar pga smärta. Hade då inga barn att ta hand om, så efter en vecka var jag tillbaka i skolan och även om man var stel, så fungerade allt bra. Denna gången har det inte alls gjort ont på det sättet, har varit uppe och rört på mig hela tiden nästan! Min karl var hemma med oss den första veckan och nu är han tillbaka på jobbet, vi får se hur det går... Men som sagt, allt var ju uttöjt redan, hålan redan gjord för inläggen (Bytte bara ut dem), så det går snabbare att bli "frisk".Men enl mig gör det helvetesont att opa sig! (Första gången) Inte alls så ont att opa sig den andra Men det är värt det, alla gånger!!!
    Konstigt att du hade så ont när du har framför muskeln då, det brukar man ju inte alls ha. Men det beror väl antagligen på ens individuella smärttröskel tänker jag - och kanske ni har lite lägre smärttröskel du och din syster? För visst la hon bakom br.muskeln, och hade jätte-jätteont i ca 1 v. efter op?...

Själv la jag bakom muskeln och uplevde det inte som ren smärta, utan mer som nån slags molande stark träningsvärk, och att det liksom "högg till" och stramade då jag gjorede vissa rörelser som involverade just br.muskeln. Men jag va mer jätteöm än hade ont. På en smättabell 1-10 skulle jag nog säga att det va... 5 kanske, inte mer ont än så iaf - så det är nog väldigt individuellt hur man upplever just smärta.

((Kram))
  • Novalina
    MariaN skrev 2008-01-22 07:23:06 följande:
    hej! jag funderar också på Gunnar. Men nu blev jag lite skraj.. vad har hänt med ditt bröst? Vad tyckte du om honom annars? :)Hoppas det går bra med ditt bröst!
    Många på just denna tråden har op sej hos Gunnar, och jag tycker att många beskrivit mer eller mindre stora komplikationer efter hans op, fast de säger att de är jättenöjda ändå - nåt som iaf jag har svårt att få att gå ihop.

Men det är ju bra att ni som op er där är nöjda med ert val av kirurg trots allt, det är såklart huvudsaken. (Själv har jag inte op mej hos honom.)
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-24 16:09:15 följande:
    jjj: Min läkare sade att man KAN op nä rman fortfarande ammar, men det är inget att rekommendera. Jag slutade därför amma (Självklart inte därför!!) och opade mig ungefär två månader efter. Men jag tror inte att det spelar sååå stor roll...Idag är jag lite putt. Tittade på brösten igår kväll och det ärju så att de inte riktigt är som jag ville att de skulle vara. De hänger lite mer än beräknat... MIn läkare sade ju först att vi borde lyfta lite, men det nekade jag till eftersom jag vill amma alla mina barn (Åtminstone lite ) och ibland när man lyfter så behöver man skära av mjölkgångar. Vågar inte riskera det, spec med tanke på att jag hade ganska lite mjölk redan från början . HAr ju aldrig kunnat pumpa eller så, det har bara sprutat ngr få gånger etc etc... Men det är en annan historia. Jag är inte riktigt nöjd med storleken. Jag vill ha större! Men så igår kväll testade jag att lyfta brösten genom att bara dra i huden, eller ja, så mycket hud har jag ju inte att det går att greppa den hur som helst, men lade handflatan ovanför brösten och drog uppåt. Det såg så jävla snyggt ut och storleken blev helt annan!!!! Alltså, nu ser det ju ut ungefär som innan, lite fylligare. Men när man drog upp dem blev det helt perfekt!!! Blev så ledsen igår över detta... Borde ha gjort ett litet lyft också...Men redan i juni skall vi ju sätta igång med syskonverkstaden så det kommer ändå inte vara snyggt så länge till. Ville ju vänta med lyftet tills jag är färdig med ALLA barnen. Vi skall ju ha en hel drös tänkte vi ´Känner dock att jag kan behöva lite peppning.. Inte av den här sorten: Men dina bröst är ju fina!! -Utan mer som att det kanske var det bästa beslutet ändå,....Men jag hade ju trott att eftersom jag fyllde ut mer i dem, så skulle de bli så där fina som de var förra gången!! Alltså att de var fasta och satt högt upp. Innan tiden har gjort sitt, om man säger så... *suck*Nu är jag ju tillbaka på ruta ett!!!Hjälp!!!
    Jag tycker du tagit ett bra beslut låter det som! Att riskera att inte kunna amma är det ju inte värt bara för att ha "perfekta" bröst. Roligt att ni vill ha många barn - verkar som de flesta nuförtiden vill ha max 2 (inklusive jag själv iofs ).

((Kram))
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3