• eio

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

disan - Jepp, brösten. Ska ringa nu och boka tid för konsultation

• eio

Nu har jag äntligen tid för konsultation!!!!!! 8 februari bli det.
    Ett steg på rätt väg *tjohooo*

• eio
    WilliamSofia skrev 2008-01-16 17:20:34 följande:
    står ivalet och kvalet om man ska vara ego och göra brösten för pengarna,eller om familjen ska åka på semester....hm....
    Kan bara svara för mig själv, men vi väljer att lägga pengarna på mig i år och inte på en utlandsresa som kanske var tänkt från början.
    Både min man och jag tycker att det är viktigare att jag trivs med mig själv.

Vad det gäller finansiering så har man möjlighet att ta ett lån och baka in det i tex fastighetslån el. liknande så ger ju det mycket lägre ränta än tex Medical Finance. Jag skulle nog kolla upp med banken först om det går att få nåt lån via dom till en hyfsad ränta. För Medical Finance och liknande har skyhöga räntor.
  • eio

Där jag ska göra mina kostar det 35000 oavsett vilken stl på implantat du väljer.
    Men det är ju en liten klinik i Blekinge och han som har den jobbar även för Landstinget mycket.

• eio
    Jag lixom skrev 2008-02-04 09:53:21 följande:
    Imorrn ska den bort!!!Min dumma kapselbildning ryker imorrn!Äntligen!Dock måste jag erkänna att jag är nervös.Nervös inför hur det kommer att kännas efteråt.Förra gången hade man ju ingenting att jämföra med, man visste bara att det skulle göra ont.Men nu då?Det är ju inte allt så ofta man hör någon göra en till operation för borttagning av kapselbildning så jag vet ju inte vad jag ska förvänta mig.Det känns lite jobbigt.Ska jag, eller ska jag inte ta ut smärtstillande lixom?Jobbigt att man ska få ett nytt ärr som man ska hålla på åå tejpa. Nu är ju inte tejpningen den jobbiga biten utan själva kliandet då det läker tycker jag.Finns det någon där ute i cyberrymden som gjorde något liknande som tagit bort kapselbildning eller liknanade?

Lycka till! Hoppas allt går fint. Kom in å rapportera så snart du kan.

• eio

jag lixom - Nåja, man sover väl ändå lite kass natten innan nåt sånt så lika bra att ta det direkt på morgonen

Jag ska på min konsultation på fredag. Jättespännande!!! Kl 15.

• eio

carro - Härligt att du är så nöjd!! Grattis till de nya vännerna.

Visst fler som ska på konsultation i dagarna. Kul!

• eio

jag lixom - Skönt att du har kommit över de värsta negativa tankarna. Men förstår att det kändes motigt.

engeln83 skrev 2008-02-06 10:37:28 följande:
    föresten, hur lång tid tog det för er från konsulation till op?
    Så olika för alla verkar det som. Jag vill ju vänta till i höst, men ska ämdå på konsultation på fredag. Många verkar få op tid inom 1-3 månader verkar det som.
  • eio
    Attityde skrev 2008-02-07 06:43:54 följande:
    vilka plstikkirurger är de bästa i södra sverige? Nu har jag bestämt mig att nåt måste göras, e ju inte bara förstoring jag vill ha de måste "fixas" imed 2 barn ger de ett lite slitet intryck Har velat lite men nu är beslutet taget, och nu vill jag ha fakta priser tips mm har en son på 5 månader, man kanske sk avänta lite så man inet behöver bära så mycket? Hur länge ska man undvika det? JAg vet verkligen ingenting, mer än att jag vill ha gelé, men tipsa gärna, priset storl mm allt som är bra att tänka på! Jätte tacksam för svar!
    Kolla in sidorna i ts de är jättebra och innehåller mycket info. Jag ska göra min op i Karlshamn. Plastikkirurgi i Blekinge AB. Hittas på eniro. Kostar 35000 enligt den prisuppgift jag fått innan. Men jag ska dit imorgon på konsultation så jag kan ge dig mer svar efter det om du vill.
    Bellahhh skrev 2008-02-07 07:39:23 följande:
    Nu har jag ju gått och blivit förkyld och fått världens fetaste munsår :( Det blir nog ingen op på lör...
    Nej!!!!!!! Åh, så tråkigt. Hoppas att det löser sig.
  • eio
    Attityde skrev 2008-02-07 08:11:32 följande:
    Hm va inne å kollade och måste ju säga att det känns lite konstigt att de har 3 adresser? med samma telefon nummer?Någon här som tagit lån med garanti till sin OP?
    Jag hittar bara en adress och ett nummer på eniro. Har ju pratat med dom och det är det som är på Bodekullsvägen.
  • eio
    Eliin skrev 2008-02-07 20:10:44 följande:
    nu är operationstid bokad för mig.. 12 mars lyfter jag med ankarärr och lägger in runda gelehallon på östersjökliniken på Öland..=) Längtar som en tok, men är skiiiiitnervös;)
    Kul!!! Jag längtar jag oxå...trots att jag inte ens har en tid bokad för op
  • eio

Hej alla!

Hann aldrig skriva här igår.

Konsultationen gick kanonbra. En helt underbar kirurg, honom har jag helt klart fullt förtroende för. En plastikkirurg med moral dessutom. Det första han frågade var varför jag ville göra op. Jag svarade att jag inte kunde känna igen mig själv när jag tittade mig i spegeln och att jag inte trivs med min kropp.
    Ok! Svara han....hade du sagt att du gör det för att din man/sambo vill så hade jag sagt; Tyvärr, jag kan inte hjälpa dig.

Pratade mycket om olika implantat stl, risker, hur det går till mm. Har nu ännu mer bestämt mig för att det är detta jag vill.
    Dessutom så är han väldigt ovillig att lägga in för stora implantat. Han mätte brösten och gav mig en stl som var max för mig. Mer än det så ökar riskerna och dessutom är det risk för att det inte blir snyggt/onaturligt.
    Han kommer att lägga snittet under bröstet och lägga implantatet under bröstmuskeln på mig.
    Han menade på att på de som man kan lägga under muskeln på så bör man göra det för resultatet blir bättre tyckte han.

Så det lutar åt Mentor Siltex runda moderate plus cohesive 1 275cc i båda. Han tyckte först att jag skulle ha 250cc, men jag sa att jag ville ha lite mer. Då sträckte han sig till 275cc, jag kunde ju få 300cc oxå om jag ville, men då var jag tvungen att ta high profile (för annars skulle dom bli för breda) och det vill jag inte ha.

Så jag kommer att boka tid för op i augusti.
    Fast jag vill helst göra den imorgon!!!

Manuellas Mama skrev 2008-02-08 22:26:00 följande:
    Alltså jag ångrar verkligen den här op.Jag menar inte nog med det jag har berättat........den ena är ju större en den andre.Det han säger är att det kommer att lägga sig om ett tag.Öhhhh jag tror att han skulle ha tagit 250 och i den andra 275 så skulle de har varit perfekt storlek och lika.........ÅHHJag tänkte ringa andra kliniker på måndag och höra med de vad man har för rättigheter som patient till ett sånt ingrepp.
    Fy, vad tråkigt att höra. Men jag säger som dom andra, se till att göra en reklamation eller dyl.
  • eio
    Bellahhh skrev 2008-02-09 16:14:40 följande:
    Nu e jag på väg hem, det blev ingen op, idag. Jag var så tunn där i skinnet så det var extra tight bara, han erbjöd op ändå, men jag sa att jag väntar hellre då, för det har blivit lite bättre.  ;) Descutan å 700:- kronor bensin fattigare haha
    Skönt ändå att det kanske rättar till sig av sig självt då
    adsf skrev 2008-02-09 17:20:59 följande:
    eio; Hur stora/små bröst har du nu innan op?Min kirurg tycker jag ska lägga in 350cc och då "ska" jag få en b-c kupa men när jag läser det som din läkare har sagt så blir jag väldigt osäker =/Jag vill inte alls ha några jätte bomber, vill ju bara se ut som "förr"...
    Jag använder a-kupa nu, men det beror mest på att jag inte fyller upp en b-kupa. För ser man till "omkretsen" runt bröstet nertill så borde jag kanske ha b-kupa egentligen. Men eftersom jag knappt fyller upp en a-kupa upptill så blir det att jag använder det ändå. För att få lite klyfta iaf

Tänk på att all har olika förutsättningar, och därför får man lägga olika mycket för att kanske ändå få samma resultat så att säga.
    Jag har enligt min läkare rätt mycket egen bröstvävnad, problemet är att jag har en del överskotts hud. Så jag behöver inte lägga i sååå mycket för att fylla upp.
    Du kanske har väldigt lite egen vävnad?! Alternativt väldigt mycket överskottshud?!

Sen, enligt min läkare, så är det väldigt olika mellan kirurgerna i storstäder jämfört med de i mindre städer. De i storstäder tillåter/lägger gärna större implantat.
    Min kirurg uttryckte det som " ett storstads fenomen"

Men se till att tänka igenom det ordentligt, för det är ju ändå du som ska leva med dom.
  • eio

Ang. silikon implantat så behöver man inte alls byta ut de nya sorterna som finns idag efter 10-15 år som man sa innan. De som jag ska lägga in lämnar dessutom företaget som gör dom livstids garanti på.
    Jag såg hur ett sånt implantat såg ut med en reva i, och det blir ingen skillnad nästan. Inget rinner ut!!! Det är en fast gelemassa som stannar där den är hur mycket man än trycker på implantatet. Detta gäller alltså de nya implantaten av sk geléhallon typ.

Min kirurg rekommenderar inte anatomiska implantat, han anser att det är större risk för att bröstet blir missformat om det skulle flytta/vrida sig.

Ang. kapsel bilding och op av detta så sa kirurgen jag ska göra hos att det i Sverige finns en kartellbildning för priser för detta. Han tar 6000 för att göra en sk kapsel klyvning. och det priset håller sig nästan alla till. Möjligen att de i Sthlm tar mer....bara för att det är Sthlm

Den egentliga kostnaden för en sån op är ungefär det dubbla, dvs 12000.

• eio
    minimalin skrev 2008-02-11 10:01:10 följande:
    Okej... så om ett går sönder, om man nu skulle märka det så får man nya implantat? Hur mkt kostar en op då om man ska lägga in nya?
    Enligt min kirurg så är det rent medicinskt eg. inte nödvändigt att byta ut ett implantat med gelehallon som gått sönder. Då det inte ändar något i utseende eller hälsa. Men om man vill göra det ändå så gäller iaf för Mentor implantat förljande:

http://www.mentorcorp.com/global/breast-augmentation/patientsafe.htm

De betalar för ett nytt implantat samt att man inom 10 år från första op kan ansöka om ett bidrag på max 1000 pund för att täcka övriga kostnader så som narkos, op sal mm.
  • eio
    minimalin skrev 2008-02-11 13:31:37 följande:
    Ok, men har köper alla kliniker inlägg från tillverkare som har livslång garanti? Hur vet man att ett inlägg gått sönder då?
    Har ingen aning vilka implantat alla kliniker använder. Men det är ju helt klart en fråga att väga in i valet av klinik kanske.
    Enligt min kriurg så märker man oftast inte att ett implantat gått sönder utan en röntgen eller dyl.
  • eio
    minimalin skrev 2008-02-11 16:28:14 följande:
    Vilken klinik är det du går/gått till då?Hmm.. lite läskigt... fast om det ändå inte spelar roll om det går sönder så kanske det inte spelar roll egentligen...
    Jag har inte gjort än, men ska göra hos Martin Reichman på Plastikkirurgi i Blekinge AB.
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3