Inlägg från: Lyckligast i världen |Visa alla inlägg
  • Lyckligast i världen

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Jag citerar ur "Bröstoperation med gelfyllda implantat - Att fatta ett kvalificerat beslut" Mentors broschyr! sidan 9

Alla Mentors gelfyllda bröstimplantat innehåller sammanhängande silicongel. De gelfyllda bröstimplantaten finns med tre olika grader av sammanhängande fyllningsmedel: Kohesiv I (standard), KohesivII (medel) och Kohesiv III (hög).

Detta tolkar ju jag som att Kohesiv III är väldigt sammanhängande och därmed hårdast.

RedTopaz skrev 2007-12-13 21:56:01 följande:
    Nope, jag har cohesive 3 och det är det mjukaste.
  • Lyckligast i världen

Kollade även på Mentors hemsida och där stod följande....
    Kan ju va bra så det blir rätt här på tråden... för de som ska välja i "implantat-djungeln"....

Citerat från Mentors hemsida...

"We offer three degrees of cohesive filling material:
    Cohesive I, our softest feeling gel

Cohesive II, a slightly firmer gel for surgeons/patients wanting a firmer feeling implant

Cohesive III, Mentor?s most cohesive gel, providing shape retention with a pleasing level of firmness for optimal aesthetic results "

www.mentorcorp.com/global/breast-augmentation/breast-implant-safety.htm

• Lyckligast i världen

Kollade på dina före-bilder och känner igen dem...hade likadana...fast mindre...haha

Jag tror det kommer bli hur bra som helst.

Jag la in 325, men hade jag vetat resultatet så hade jag nog gått på ca 400 istället...
    Och så hade jag nog tagit den högsta profilen och kanske cohesive III, jag har cohesive II... Mina e efter 3 veckor väldigt mjuka, man känner inte implantatet...
    Min vännina fick lov att klämma o känna och hon tyckte verkligen de kändes naturliga...

Lycka till!!!

Maria9902 skrev 2007-12-14 10:14:03 följande:
    7 dagar kvar bara.....*s* så nervös....men åhhh vad kul. Längtar ännu mer när jag läst om era operationer.Velar fortfarande om storlek....trots en massa tips och råd, mer sådant. När Ringde Gunnar till er för att höra om storlek???Lutar idag åt 500 cc moderate plus, cohesive 2....men jag hinner nog ändra mig. *fniss*
  • Lyckligast i världen

Nej... Missförstå mig inte... Det är väl bara bra att diskussionen finns och det till slut blir rätt??? Tänkte för de som ännu inte fått sina bröst fixade...

Hoppas inte du tog illa upp...?!?

RedTopaz skrev 2007-12-14 16:50:16 följande:
    Förlåt att jag rörde upp en diskussion om mjukheten.. borde ha kollat på en gång!
  • Lyckligast i världen

Man kan fylla vanliga påsar med ris... Tex om du funderar på 400 cc, så kan du ta 4 dl ris och sen testa dig fram. 425 cc = 4,25 dl osv...
    Detta knepet rek min läkare och alla här på tråden....

Lycka till!!!

Hilla skrev 2007-12-16 21:31:24 följande:
    Vaddå rispåsar??
  • Lyckligast i världen

Ja, typ 1 liters plastpåse...och sen kan du "suga" ur luften och knyta ihop med gummiband...

Hilla skrev 2007-12-16 21:50:34 följande:
    Lyckligast i världen : lägger man riset i vanlig plastpåse och stoppar i en BH då?
  • Lyckligast i världen

Det va ju ett bra tips!!!

eio skrev 2007-12-16 22:01:25 följande:
    Ännu bättre att lägga i en nylonstrumpa. Blir lite mjukare form på det då.Jag har tagit bilder på utan å med rispåsar ska lägga upp dom på mylava imorgon.
  • Lyckligast i världen

Lägg det lite under brösten (typ där man brukar ha "kudde" i push-up) och så bh...

Hilla skrev 2007-12-16 22:09:15 följande:
    men, det måste väl se knasigt ut va? Eller? jag är ju inte heeeelt platt så det ser väl ut som en fotboll PÅ strutarna
  • Lyckligast i världen

Jag känner mig som vanligt nu... efter 3 veckor. Har liiiiite, liiiiite känselbortfall.

Är du med på Mylava?
    Bilder där?

1985 skrev 2007-12-17 14:59:35 följande:
    Hur lång tid tog det för er att känna er helt som vanligt? Röra er som innan och allt sånt?Det spänner och drar ju lite här och var och ärren gör ont på morgonen när jag ska resa mej ur sängen.Och faktiskt har jag tyckt att brösten känns lite obehagliga. Kanske är för att jag inte har någon känsel? Men jag tycker det känns som två "klumpar" bara, som liksom inte alls hör till min kropp. Svårt att förklara men det tar väl ett tag att vänja sej
  • Lyckligast i världen

Jag heter "Förväntansfull" på mylava...

1985 skrev 2007-12-17 18:41:40 följande:
    Lyckligast i världenOkej. Japp, heter Emmy där och har bilder, dock i en låst mapp. Vad heter du så lägger jag till dej om du vill se?kidsrockJa, idag har vart min bästa dag. Har vart ute och provat bh och lite sånt faktiskt Nej, slapp lyft som tur var. Har ingen känsel från bröstvårtan och neråt. Hade iofs ingen vidare känsel innan heller eller hur man ska förklara. Men skumt känns det.
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3