Fisk som inte smakar fiskigt
Köper ni färsk eller fryst fisk?
Fiskgratäng är ju inte så mycket fisksmak i. Lägg fisken i botten, klicka på potatismos och häll på Kelda citronsås och strö över riven ost, in i ugnen...*slurp*
Köper ni färsk eller fryst fisk?
Fiskgratäng är ju inte så mycket fisksmak i. Lägg fisken i botten, klicka på potatismos och häll på Kelda citronsås och strö över riven ost, in i ugnen...*slurp*
Inget går upp mot färsk fisk, 1000 gånger godare än fryst. Framför allt lax, den smakar skit enligt mig om man köper fryst. Köp färsk laxfile, en hel bit till hela familjen. Salta och på med dill. In i ugnen 200° 30-40 min. Gör en kall sås på t ex creme fraiche, rivet limeskal och saften, lite salt och peppar.
Absolut, testa laxen ovan, så förstår du vad jag menar
Men jag tycker den frysta hokin och torken är ganska ok ändå, men laxen går inte att äta.
Gillar ni skaldjur?
Heta räkor är supersmaskens, smakar inte mycket räkor. En lite stark räkgryta med paprika mm, och ris till. Nu hittar jag inte receptet, men ska leta mer om du är intresserad.
Hittade!
Heta räkor
2 gula lökar
1 grön paprika
1 burk (200g) champinjoner
1 dl chilisås
2 dl grädde
1 msk margarin
1 msk mjöl
1 tsk salt
1/2 dl konc. apelsinjuice
1 dl vatten
1 krm svartpeppar + cayennepeppar
3-400g skalade räkor el. 1 kg oskalade räkor
Fräs hackad lök och champinjoner. Strö aver mjöl. Blanda i tärnad paprika, chili, grädde och kryddor. Låt koka 8-10 min. Blanda i juice, vatten och räkor och låt endast bli varmt.