Inlägg från: stjärnflocka |Visa alla inlägg
  • stjärnflocka

Fisk som inte smakar fiskigt

Försöker bli bättre på att laga fisk, men varken jag eller maken gillar fisk som smakar "fiskigt".

Lax fungerar ibland, men de senaste två gångerna har jag lyckats köpa lax som smakade alldeles för mycket fisk så nu har vi undvikit det också. Konstigt att det kan vara så olika på samma fisk tycker jag

Tycker att torsk brukar vara rätt mild i smaken, men vill inte köpa det pga utfiskningen. Vad finns det egentligen för fiskar som inte smakar så mycket fisk?

• Svar på tråden Fisk som inte smakar fiskigt
  • stjärnflocka

Sencha: Idag testade vi kummel och det var ingen höjdare tyckte jag. Andra fiskar som vi inte kommit överrens med är Allaskan pollock, och egenfiskad gädda.

Tess76: Det brukar bli fryst. Ibland är vi bekväma och köper färdig fiskgratäng, den fungerar bra enligt våra smaklökar Har faktiskt inte tänkt på vad det är för fisk i de där färdiga varianterna

Nilka: Låter jättegott Det receptet vill jag gärna testa. Men vilken fisk ska jag ta om jag inte vill använda torsk?

• stjärnflocka

Bast: Vad intressant att läsa att rödspätta är en fisk med lite mer fisksmak. Jag har tyckt att den rödspätta jag ätit på restaurang varit rätt ok (oftast har den varit panerad), men jag har aldrig testat att tillaga det själv. Det kanske är något i tillagningen som jag gör "fel"?

• stjärnflocka

Tess76: Det har blivit fryst mest för att det är smidigt när man veckohandlar. Då kan man göra fisken senare under veckan. Men om det inte blir gott och vi slutar äta fisk så kanske det är värt att köpa färsk fisk istället

• stjärnflocka

Jag gillar oskalade räkor (nu talar vi återigen frysta ). De skalade smakar alldeles för, ja just det, fiskigt Maken tycker att räkor är sådär. Krabba är det väl ingen som är superförtjust i, men kräftor äter vi.

Vad roligt att det blev så många svar

Svar på tråden Fisk som inte smakar fiskigt