• TEDDEN

castersugar= florsocker?!

Nån som VET?  

Tack! 
  • Svar på tråden castersugar= florsocker?!
  • Jiie

Strösocker...

Lilleman - Alexander - Bäst Före 13/12
  • Jiie

Florsocker heter powdered sugar

• Maj68
    Jiie skrev 2007-11-14 09:59:14 följande:
    Strösocker...
    NEJ, det är inte strösocker!!! Kan inte komma på vad det heter just nu, men är definitivt INTE Strösocker!!

Caster sugar är mycket finnare än strösocker!! Och skulle man använda strösocker så står det bara Sugar!

Florsocker är = Icing sugar på engelska
  • Noomi

Vad jag har förstått så är det strösocker, fast finare. Dvs mindre "korn".

• Jiie
    Maj68 skrev 2007-11-14 10:19:20 följande:
    NEJ, det är inte strösocker!!! Kan inte komma på vad det heter just nu, men är definitivt INTE Strösocker!!Caster sugar är mycket finnare än strösocker!! Och skulle man använda strösocker så står det bara Sugar!Florsocker är = Icing sugar på engelska
    Förlåt mig att jag inte skrev "finare" strösocker...

o i min ordbok står det powdered sugar på florsocker...
  • Maj68
    Jiie skrev 2007-11-14 10:33:55 följande:
    Förlåt mig att jag inte skrev "finare" strösocker...o i min ordbok står det powdered sugar på florsocker...
    Men så heter inte florsocker, jag har varit bosatt utomlands och det heter Icing Sugar!! Finns inget som heter Powder Sugar i affär att köpa.

Ord böcker är inte alltid bra att använda har oftas fel namn på översättningar!
  • xenaa
    Maj68 skrev 2007-11-14 10:44:35 följande:
    Men så heter inte florsocker, jag har varit bosatt utomlands och det heter Icing Sugar!! Finns inget som heter Powder Sugar i affär att köpa.Ord böcker är inte alltid bra att använda har oftas fel namn på översättningar!
    det beror kanske på vart man bor. jag har oxå hört att de heter powder sugar
    ♥Leo 07-06-22 ♥
  • Jiie

Heter nog mest både och... om man kollar på nätet.

• Noomi
    Maj68 skrev 2007-11-14 10:44:35 följande:
    Men så heter inte florsocker, jag har varit bosatt utomlands och det heter Icing Sugar!! Finns inget som heter Powder Sugar i affär att köpa.Ord böcker är inte alltid bra att använda har oftas fel namn på översättningar!
    Jo då, det finns powdered sugar. Det kanske skiljer på engelsk och amerikansk engelska?
    Vilken diskussion det blev.
  • TEDDEN

Maj68

Något säger mig att du har rätt. 
    (Bott flera år i England, men kan för mitt liv inte minnas vad florsocker heter..) 
    Jag får väl köpa båda och se efter..  
  • Chutzpah

Bagarproffs här...

Florsocker heter icing sugar på engelska och powdered sugar på amerikanska, så ni har rätt båda två (sluta bråka). Definitivt INTE floursugar, som jar har hört många svenska försöker säga )

Caster sugar är en sorts strösocker, fast med mindre korn (heter finkorningt strösocker på svenska, och kan hittas i välsorterade butiker). Det har samma användningsområden som vanligt strösocker.

Beroende på recept, brukar man kunna använda strösocker istället. Det gjorde jag de första 10 år jag bodde här, då finkornigt strösocker fanns inte i Sverige vid den tiden.

Svar på tråden castersugar= florsocker?!