• Tiramisú Con Amore

*Amnings-BH*

Har köpt 2 stycken från Lindex sedan tidigare och dem är sköna men jag skulle behöva ha någon som har lite kraftigare band och helst med 3 knäppning där bak, och så förstås med lite vadderade kupor, har ni några bra förslag på var man kan hitta såna? Kommer inte att skicka efter någon från nätet.

Är det nån som provat denna; www.lindex.se/Products/Product.aspx&subid=492852&prodid=460906&parentid=0&color=457077&NewView=true

Ha det gott alla

ღ ♥ ღ Vi väntar en POJKE med BF 5/1-08 ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden *Amnings-BH*
  • MaddeMamman

japp, men jag köpte den inte. du ser att den går högt upp mellan brösten vilket gör att om du fäller ner för det ena bröstet för att amma, har du bara en smal springa att pressa ut bröstet genom.
    Den bästa hittills har jag sett på maxi (!). det sitter inte som en ring runt bröstet, går bra ner mellan brösten, breda axelband, som den på lindex och ingen bygel.

• Dodisens mamma

Jag har enerfarenhet att lindex amnings bh:ar är super. har inte den du visar där men har 2andra uberbekväma.

• Tiramisú Con Amore
    MaddeMamman skrev 2007-11-14 10:20:14 följande:
    japp, men jag köpte den inte. du ser att den går högt upp mellan brösten vilket gör att om du fäller ner för det ena bröstet för att amma, har du bara en smal springa att pressa ut bröstet genom.Den bästa hittills har jag sett på maxi (!). det sitter inte som en ring runt bröstet, går bra ner mellan brösten, breda axelband, som den på lindex och ingen bygel.
    Såg det nu faktiskt att den är extremt hög där, *synd* Maxi där ska jag kolla då *tack*

Undrar om denna också är för hög? www.lindex.se/Products/Product.aspx&subid=492852&prodid=502847&parentid=0&color=457077&NewView=true
  • Tiramisú Con Amore
    Dodisens mamma skrev 2007-11-14 10:22:37 följande:
    Jag har enerfarenhet att lindex amnings bh:ar är super. har inte den du visar där men har 2andra uberbekväma.
    Vad kostade den? Finns den med här? www.lindex.se/Products/ProductCategoryStartPage.aspx&subid=492852
  • MaddeMamman

Undrar vem/vilka som sitter och gör de modellerna. Jag hade förra gången en bh som var knäppe både fram o bak. ett band gick runt och kunde bara knäppas loss bak så bh:n rammlade inte av.
    man knäppte upp för bröstet mellan istället för över, det var bara att lägga in vid armhåla o hela bröstet låg bart. tyvär var den så ful så jag kastade den. ingen av lindex var bra till mig, sköna..ok men de funkar inte om man ska amma med dem på. sitter det åt på ett ställe kan man få mjölkstockning och det är F-n inte kul...

• Dodisens mamma

har den svarta du visade länken för sen den vita längst upp till höger för 169. inget negativ als att säga om dom faktiskt. båda är jättesköna och bra trots prisskilnaden.

• Småtokig

Jag har den andra du länkar till och den är super bra. Man fäller bara ner den så kommer bröstet fram. ingen tygbit som går över bröstet.

♥Albin 20070116 ♥
  • Tiramisú Con Amore
    Småtokig skrev 2007-11-14 10:35:29 följande:
    Jag har den andra du länkar till och den är super bra. Man fäller bara ner den så kommer bröstet fram. ingen tygbit som går över bröstet.
    Det låter bra måste ta mig en titt på den i butik.

Någon som har erfarenhet av hur mycket brösten kan växa när man börjar amma? Har redan gått upp från B-kupa till C-kupa. Finns det nån risk att dem kommer att växa ännu mer?
  • Dodisens mamma

ett tips!! Köp INTE amningsBH för tidigt bästa igentligen är tidigast 3dagar efter man fött (då brukar mjölken rinna till och pattarna expanderar en hel del) men vem orkar ut å shoppa då..förutom jag då Men köpte en i mitten av graviditeten och den har jag inte kunnat ha alls. Men det är så olika hur mycket dom växer.

• MaddeMamman

en kupstorlek större än du kan ha innan bf. måttet runt är det samma ungefär.
    Jag ahr köpt förlängare så bh:n passar direkt efter förlossning och sen tar man bort dem när man börjar bli mindre i omfång

Många av lindex går bara upp till c-kupa o det är det jag har nu...
    Tycker det är dåligt att inte ha större stl. normalt har jag b-kupa men då lägger jag i lite "utfyllnad"

Svar på tråden *Amnings-BH*