Vätskande eksem bakom öron o öronsnibbar, prickar7småfinnar över hela ansiktet o bröstet-eksem/allergi?
Jag hade när jag var yngre jätte besvärliga eksem bakom mina öron. Än vad vi gjorde så hjälpte det inte. Kortison lindrade bara. Helt plötsligt försvann de, men än i dag kan det helt plötsligt komma tillbaka. Om jag direkt när jaj märker att det börjar komma så får jag bort det om jag smörjar med kortisonsalva. Gör jag det inte direkt så är det ett helsike att bli av med. Jag har inte en aning om vad det beror på, men ekesemen påminner om de som du beskriver att din flicka har. Ingen läkare hittade någon orsak till dem.
Jag har mjölkallergi, men det sägs att det inte har något samband.
Om du misstänker mjölkallergi hos barnet ditt så hjälper det inte med att använda laktosfria/fattiga produketer eftersom mjölkallergi och laktosintollerans inte är samma sak. Om det är laktosen så går det att byta till laktosfria/fattiga produkter, men om det är mjölkallergi så är måste man ta bort mjölkprodukterna helt. Det finns dock produkter som passar vid mjölkallergi.
Tag kontakt med en läkare, kanske en hudläkare eller något som kan titta på flickans besvär.